92% fysiskt minne användning med Firefox+WoW. Uppgradera?

Permalänk
Medlem

92% fysiskt minne användning med Firefox+WoW. Uppgradera?

Jag sitter just nu på ett 32-bit system med 2 gig ram corsair eller något. Upplever att det går jävligt långsamt att byta program och att överhuvudtaget göra någonting på datorn när jag har WoW igång. Ska installera ett 64-bits Windows 7 snart så jag tänkte om man skulle köpa till 2 x 2 GB. Eller om det går på mitt moderkort koppla in de 2 x 1 GB som jag har här hemma.

Moderkort: http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Over...

Vet inte vilken version det är men antar att det inte spelar någon större roll? Om det är någon info ni behöver veta så är det bara att säga till.
Jag visste inte om denna hörde till på köpråd eller teknisk support men om det är fel kan det fixas.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem

Jag läste lite trådar här och började därför tänka på om hårddisken kanske var ett problem också. Så jag tankade HD Tune Pro och körde tester. Nu står det:

(C7) Ultra DMA CRC Error Count 200 200 0 1 warning

Det står också att det kan vara på grund av en skadad sladd.
Jag gjorde så klart även en benchmark. Reultatet blev att den gick upp och ner sjukt mycket. 1.2 MB/s min, 80,9 MB/s Maximum, 55,4MB/s average. (kan ladda upp bild om ni vill. Håller på med en error scan nu också så får vi se vad den ger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag omformaterade datorn nu och installerade w7 Ultimate. Går otroligt mycket snabbare men det är fortfarande så att minnesanvändningen är i taket. Kommer det gå mycket snabbare om man köper till 2 till likadana minnesstickor som de jag har? Hur vet jag exakt vilka jag har. Jag vet att det är 2GB corsair med 800 mhz men mer än så vet jag inte. Spelar det roll om det är olika modeller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

2gb är väldigt lite minne för ett OS+WoW+webläsare. WoW med lite addons tuggar lätt i sig 2gb själv.
4gb brukar fungera bra till de flesta personer.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Finns det några rekommendationer på några 2x2GB minnen som går på runt tusenlappen eller mindre?=) Jag e lite fattig just nu så det är allt jag får gå på tills vidare.

Edit: GA-P35-DS3 är mitt moderkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har för mig att mitt moderkort tar DDR2 minnen. Det betyder att jag inte kan använda DDR eller DDR3 va? Är det stor skillnad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja, det är helt olika kontakter. Kör de billigaste ddr2 av samma hastighet som du redan har.
Du behöver ju inga värsting om du inte skall överklocka, räcker fint med standard pc5300/pc6400 då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, men för att klargöra lite. Jag kan köpa vilken storlek som helst på minnena och vilken modell som helst så länge det är samma hastighet? (800 mhz)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet att en del personer haft problem när de blandar 1gb och 2gb moduler förvisso.
Men beror väl på minneskontrollern på moderkortet/processorn.
Ser dock inga hinder för det, skulle väl vara om dualchannel inte vill med sig kanske.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok nu har jag köpt hem 2st till exakt likadana minnen och ska sätta i dem i datorn. Är det något jag måste göra innan jag startar datorn?:D

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAAnen
Ok nu har jag köpt hem 2st till exakt likadana minnen och ska sätta i dem i datorn. Är det något jag måste göra innan jag startar datorn?:D

Koppla in störm Skämt åsido, bara o plugga in stickorna och starta datorn och se glad ut!