Permalänk

Ny datorn funkar inte.

Jag köpte en dator till min far som han skulle få i present i söndags och vi byggde ihop den och det. allt satt som det skulle men när han skulle starta datorn så starta den om sig flera gånger. men ja antog att de va nåt me minnerna att de skulle typ funka. men nu startar den å står på hela tiden men ingen bild kommer upp eller nåt. far är lite smått sur för han vill använda sin nya dator som ja köpte till han.

Setupen han har:

ASUS P755D LE
Intel Core i5 750 2,66 GHz
Corsair 4GB 1600MHz XMS3
XFX Radeon 5770 1GB
Corsair Cooling Hydro H50 Cpu-kylare
och nån nätagg ja inte kan namnet på men 480W är det på

Några tips om vad man ska göra? och vad JAG tror felet är att far inte ville formatera hårddisken och jag antar att de är det är felet. men då skulle väl inte skärmen vara svart? då skulle väl nåt komma upp på skärmen?

Tackar för svar!

mvh Antiblaxx

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem

Ny dator kräver att man installerar om Windows.

Bäst om man tar bort alla partitioner och skapar ny som snabb formateras. Annars blir det som om du skulle byta kläder/skor med dina föräldrar. De passar inte även om chansen finns.

480W säger inget om nätagget. Det finns DÅLIGA nätagg på 1000W som är lika bra som ett BRA på 500W från en BRA Tillverkare. Vi behöver Tillverkare, Modell och Ålder.

Permalänk

Ska ja formatera hans hårddisk på min då han inte kan de på sin?

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antiblaxx
Jag köpte en dator till min far som han skulle få i present i söndags och vi byggde ihop den och det. allt satt som det skulle men när han skulle starta datorn så starta den om sig flera gånger. men ja antog att de va nåt me minnerna att de skulle typ funka. men nu startar den å står på hela tiden men ingen bild kommer upp eller nåt. far är lite smått sur för han vill använda sin nya dator som ja köpte till han.

Setupen han har:

ASUS P755D LE
Intel Core i5 750 2,66 GHz
Corsair 4GB 1600MHz XMS3
XFX Radeon 5770 1GB
Corsair Cooling Hydro H50 Cpu-kylare
och nån nätagg ja inte kan namnet på men 480W är det på

Några tips om vad man ska göra? och vad JAG tror felet är att far inte ville formatera hårddisken och jag antar att de är det är felet. men då skulle väl inte skärmen vara svart? då skulle väl nåt komma upp på skärmen?

Tackar för svar!

mvh Antiblaxx

Säker på att alla distanser sitter rätt? Och som panpo säger vad är det för märke?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antiblaxx
Ska ja formatera hans hårddisk på min då han inte kan de på sin?

Får du ingen bild måste du fixa det först.

Edit:
Får du ingen bild tar du bort ALLT onödigt.
Datorn behöver bara 5 delar för att starta med bild.

Moderkort
Processor + Kylare
Minne
Grafikkort (skärm + kabel)
Nätagg

Allt annat är onödigt så länge du inte får bild. Hårddisk, tangentbord, mus, USB grejer, CD/DVD, Nätverk, extra kort mm. ALLT onödigt ska bort