Permalänk

Best o klart, synpunkter ?

Köpt via Inet, dock ser det inte ut som om jag får någon fraktfirt ...

Har mycket mindre kunskap än ni andra och sätter igång ett intresse som jag inte haft på ett par år.
Tanken är väll i första hand för gaming, ingen redigering av ljud eller bilder just nu. Tacksam för alla tankar och synpunkter. Men pengarna är lagda nu

Vet att många säkert tycker att jag borde valt en i7 920 och klocka upp den, men jag är ganska rostig på det så gick på något som kändes säkrare

Vet att det är ett bra moderkort men vet inte om jag kan nyttja minnena till max ??
Hastighet 2200/1333/1066/800MHz innebär det då att jag kommer nyttja minnena vid 2000 ( när det skulle behövas ) ?

Skärmen var lite tveksamt inga tankar på eyefinity ännu men det är väll en väg att gå sedan men skärmen har ganska låga frekvenser ?-sync rate 30-81hz V-sync rate 56-60 Mhz

H50 fick inte plats utan fick plocka bort chipsetkylarn, södra delen på moderkortet lär bli lite varmare ! tankar om det, risker vid klockning ??

Tänkte köra ytterligare ett 5970 eller om man ska satsa på ett nvidia senare för att få in lite egenskaper därifrån. corsair 1000 80+ känndes som ett bra val där.

Fundera också på hur bra stock fläktarna till antec 1200 är ....

Gigabyte GA-X58A-UD7
Samsung TFT 23" P2350 Rose Black
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
Corsair 6GB (3x2048MB) DOMINATOR GT DDR3 2000MHz
Intel Core i7 960, 3.20GHz
XFX Radeon HD5970 2GB Black Edition
Koss SB45 Stereo Gaming Headset
Corsair Cooling Hydro H50 CPU-kylare
Antec Twelve Hundred
SteelSeries Xai Laser Gaming Mus
Corsair HX 1000W 80
Samsung SH-B083 Blu-Ray läsare & DVD-brännare, Svart
Windows 7 Ultimate 64-bit Svensk OEM
Byggnation av dator med valfria delar
Adapterkit 2,5" till 3,5"
1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

du hade redan beställt va? annars här är fri frakt från inet

http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Visa signatur

Cpu: I5 750@ 3.3Ghz | Mobo: Gigabyte P55A-UD3 | Ram: 2x2Gig A-Data 1600Mhz gaming | Graffe: Asus 250Gts DK | Nätdel: Corsair HX650W

Permalänk
Skrivet av Sammi90:

du hade redan beställt va? annars här är fri frakt från inet

http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

TACK. Best i mån, insåg att jag missat den och 2min efter jag fått min ord bek på mailen svarade jag att jag missade lägga till sweclock fri frakt, men dom har inte gjort någon ändring ännu tot har vi väll haft 15mail fram o tillbaks. Andra änringar har gjorts i min order typ som plocka bort tangentbord ...

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

TACK. Best i mån, insåg att jag missat den och 2min efter jag fått min ord bek på mailen svarade jag att jag missade lägga till sweclock fri frakt, men dom har inte gjort någon ändring ännu tot har vi väll haft 15mail fram o tillbaks. Andra änringar har gjorts i min order typ som plocka bort tangentbord ...

hahaha... aja där har du den iaf har inte så mkt å säga om din best, läste bara fri frakten att du missa den.

lycka till med bygget!

kolla gärna min tråd
//S

Visa signatur

Cpu: I5 750@ 3.3Ghz | Mobo: Gigabyte P55A-UD3 | Ram: 2x2Gig A-Data 1600Mhz gaming | Graffe: Asus 250Gts DK | Nätdel: Corsair HX650W

Permalänk
Skrivet av Sammi90:

hahaha... aja där har du den iaf har inte så mkt å säga om din best, läste bara fri frakten att du missa den.

lycka till med bygget!

kolla gärna min tråd
//S

Ja, en liten tagg i något som annars ska bli såå mkt skoj

Visa signatur

Permalänk

Att det är så få som har några tankar :/ inte ens svar på mina funderingar ??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För att komma över 1066MHz på minnena måste du överklocka. Dock kan du sänka multipeln på processorn så att den inte överklockas. I alla fall så blev ditt val av en överdyr processor precis ganska värdelöst i och med att du måste in och pilla för att få fart på minnena.

Dominator GT och du ska inte ens överklocka? Jo, jag kan bara gratulera, Dominator GT är i princip handplockade kretsar ämnade för grotesk överklockning. Du har kastat några tusenlappar i sjön med i7 960 och Dominator GT.

Jag vet att jag låter väldigt grinig, orkar inte ändra texten för att låta mindre grinig.

Permalänk
Skrivet av tuppel:

För att komma över 1066MHz på minnena måste du överklocka. Dock kan du sänka multipeln på processorn så att den inte överklockas. I alla fall så blev ditt val av en överdyr processor precis ganska värdelöst i och med att du måste in och pilla för att få fart på minnena.

Dominator GT och du ska inte ens överklocka? Jo, jag kan bara gratulera, Dominator GT är i princip handplockade kretsar ämnade för grotesk överklockning. Du har kastat några tusenlappar i sjön med i7 960 och Dominator GT.

Jag vet att jag låter väldigt grinig, orkar inte ändra texten för att låta mindre grinig.

Ne bra att vara ärlig och tydlig.

Men klart man vill få ut så mycket som möjligt när man betalar för det, så klockning lär det bli. Lite tanken med en H50 och något så luftigt som en antec 1200. H2O är juh överlägset kyl material men inga planer på det ännu förutom h50. Men när det väll blir till så kommer jag nog ordna med d oxå.

i7960 Visste jag precis som jag skrev ovan att det fanns synpunkter på men jag kunde försöka klocka en i7 920 och misslyckas eller köpa en 960 o använda stock ett tag tills det inte duger. Pengarna va inte en viktig fråga alls när jag valde.

Klart jag vill få ut mest av minnena dock, så där kommer jag pyssla( xmp-2000 ). Men jag har fårståt att dom e lite för mkt just nu men man investerar för framtiden...
Gärna mer råd o tankar

Visa signatur