Permalänk
Inaktiv

Gröna fläktar!

Hej

Är ute efter något GELID Solutions > Products liknande
men har inte hittat något inom Europa. De måste ha gröna fläktblad o svart ram.

Permalänk
Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Produktjämförelse hos Prisjakt
Samma som Waxinator, något annat finns inte då grön inte är den mest populära färgen direkt

Permalänk
Medlem

Låter som moddningsprojekt, överväg att spraya/måla fläktarna istället så får du en modell du faktiskt uppskattar bortsett från färgen.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Låter som moddningsprojekt, överväg att spraya/måla fläktarna istället så får du en modell du faktiskt uppskattar bortsett från färgen.

Nexus Greenclimber 120mm - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Datorfläktar :>

Permalänk
Permalänk

Har två stycken sådana och kan inte säga annat än att jag är nöjd

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Det ska inte heller vara helt omöjligt att plocka bort fläktbladen och sprayda dem. Då kan du ta vilken fläkt som helst.

Även maskera ramen går om man har tålamod.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Det ska inte heller vara helt omöjligt att plocka bort fläktbladen och sprayda dem. Då kan du ta vilken fläkt som helst.

Även maskera ramen går om man har tålamod.

/s

Hur plockar man bort fläktbladen? Tänkte köpa ett gäng fläktar och spraya bladen vita så jag provade först att ta bort fläktbladen på en gammal fläkt jag har liggandes, men det går inte! Sitter stenhårt!

Permalänk
Medlem

Man behöver lyfta på ett lock som sitter under etiketten (ramens sida) och där under hittar man axeln. Det sitter en låsring här som man behöver pilla bort innan man kan dela på det hela.

En liten del av fläktarna är inkapslade och har inget lock under etiketten men dessa är inte så vanliga. Bara 1 av 10 fläktar jag arbetat med har varit inkapslad.

Jag kan inte detaljerna om hur varje fläkt ska öppnas men något i denna stilen är det iallafall. Det bör finnas information på nätet och/eller sprängskissar.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970