Vad är det pinsamaste du gjort i ett spel?

Permalänk

spelar i Myrmidon i Mortal Online som är känd för att va dom bästa pvp spelarna, när vi attackerar en snubbe så förväxlar jag han efter ett tag med en av mina lagspelare och dödar nästan en av mina egna. det va ganska pinsamt

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Inte direkt I spelet men när polarn o jag satt o LANade hemma en hel helg så...Satt han mitt emot mig lixom o så lirade vi Quake eller något o jag försökte skjuta honom men han dog inte. Jävligt konstigt att han inte dog! Men sen kom jag på att jag försökte skjuta honom med mitt gevär i spelet i RL. Han satt bakom min skärm o jag försökte skjuta honom i spelet fast på riktigt...Om ni fattar vad jag menar *haha*

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Inte direkt I spelet men när polarn o jag satt o LANade hemma en hel helg så...Satt han mitt emot mig lixom o så lirade vi Quake eller något o jag försökte skjuta honom men han dog inte. Jävligt konstigt att han inte dog! Men sen kom jag på att jag försökte skjuta honom med mitt gevär i spelet i RL. Han satt bakom min skärm o jag försökte skjuta honom i spelet fast på riktigt...Om ni fattar vad jag menar *haha*

Haha, jag hade uppsökt psykolog om det hade hänt mig!

Permalänk
Medlem

Har glömt att spara några gånger, och så går det några timmar och vips så är man död. Och precis när man dör så kommer man på det och skriker inombords: "neeeeeeeeeeeeej!!"

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Ååh så pinsamt...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gratzner:

Har glömt att spara några gånger, och så går det några timmar och vips så är man död. Och precis när man dör så kommer man på det och skriker inombords: "neeeeeeeeeeeeej!!"

Hänt mig så många gånger. Blir så deprimerad att jag avinstallerar spelet av ilska

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hunter(Swe):

Hänt mig så många gånger. Blir så deprimerad att jag avinstallerar spelet av ilska

Hahaha! Lol.

Det där händer alltid en i Oblivion eller Fallout 3 där det endast sparas när man går in/ut genom nån dörr.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

dog på en immortal run med bara 3 bossar kvar i wow. det sög lite :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Hur kan detta vara pinsamt? haha

Pinsammaste jag gjort... var väll när jag började lira betan i WoW, stod säkert i 15min och försökte trycka fram min gubbe med musen (var kvar i diablo 2 andan) sen så fattade jag att man styr spelet som i fps spel...
haha, DET var riktigt pinsamt. Men men, jag var ung och dum

Intressant synvinkel; du sågar någons "pinsamhetsberättelse", men själv berättar du något som är i samma klass - något som inte påverkar någon annan, eller märks av någon annan då du enbart stod still i 15 minuter.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mupp3n:

Hahaha! Lol.

Det där händer alltid en i Oblivion eller Fallout 3 där det endast sparas när man går in/ut genom nån dörr.

Händer mig att Oblivion kraschar strax efter när man gått genom en dörr. Har man så sparades det precis innan kraschen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Detta var under min "WoW-karriär" hade en alt gubbe (ganska låg-lvl undead priest) och skulle köra instans. Vi samlades ihop fem stycken och började köra, dock så var jag ganska trött så jag somnade vid tangetbordet samtidigt som jag sprang rakt in i en massa fiender, givetvis springer alla efter i ett försök att rädda mig. Vaknade till då alla var döda och de undrade vad jag sysslade med, lite pinsamt. Fortsatte lira lite till och lyckades somna igen, dock så sprang jag bara i cirklar då så ingen skada skedd vid då

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mupp3n:

Hahaha! Lol.

Det där händer alltid en i Oblivion eller Fallout 3 där det endast sparas när man går in/ut genom nån dörr.

...va?

Man kan spara precis när man vill i fallout 3... Save & Load tekniken som är så älskad och hatad i alla fallout spel hade ju inte funkat om man inte kunnat spara när man vill...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

...va?

Man kan spara precis när man vill i fallout 3... Save & Load tekniken som är så älskad och hatad i alla fallout spel hade ju inte funkat om man inte kunnat spara när man vill...

NOES Kan man spara när man vill? Klart jag -inte- visste om det....? Jag menade när man spelar och inte spammar F5 hela tiden, jag brukar inte spara ofta dock. Och systemet är exakt samma som i Oblivion. Det sparas automatiskt när du går in/ut genom dörrar etc. Så oftast bryr man sig inte om att spara.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Pinsamt i ett SPEL? kan man göra det?

Inte precis man kan dra fram dasen i spelet av misstag..

Klantigast man gjort kanske... men pinsamt?

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

Sagt te morsan att man satt o spelade men kolla porr iställe? O kärringen kommer intraskandes?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mupp3n:

NOES Kan man spara när man vill? Klart jag -inte- visste om det....? Jag menade när man spelar och inte spammar F5 hela tiden, jag brukar inte spara ofta dock. Och systemet är exakt samma som i Oblivion. Det sparas automatiskt när du går in/ut genom dörrar etc. Så oftast bryr man sig inte om att spara.

Varför skrev du då att det bara sparas när man går in/ut genom en dörr?

Och jo, när man kör fallout måste man spara hela tiden så att man kan gå igenom alla konversationer på alla möjliga sätt och göra allt som går att göra utan att behöva köra flera omgångar.

Det är nåt som hör till att göra i fallout.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mupp3n:

NOES Kan man spara när man vill? Klart jag -inte- visste om det....? Jag menade när man spelar och inte spammar F5 hela tiden, jag brukar inte spara ofta dock. Och systemet är exakt samma som i Oblivion. Det sparas automatiskt när du går in/ut genom dörrar etc. Så oftast bryr man sig inte om att spara.

Jag brukar vara så inne i spelet att jag glömmer spara i alla fall

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Var på ett LAN i vintras och lirade MW2 på natten när man var som tröttast. Skulle defusa en bomb på Highrise men la mig på fel sida och fick panik för att jag inte kunde desarmera den....

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Kan berätta en rolig wow historia som alla utom en tyckte var roligt. Till saken hör att jag levde på pizza och var nybliven singel och åt pizza x2 till alla raids.
Vi tog immortal achiven i naxx runt den 10-15dec 10man, nästa reset så vart vi samma glada svenska gäng förutom en ny. Jag beställer pizza till breaket i mellan 4horseman's och sapphiron rätt lätt timeat. Som vanligt 30mininuter inga problem (gratis hemkörning vid beställning av två och beställer där minst varannan dag). Bara idag så kommer dom tidigt som fan typ efter 10/15minuter mitt under 4horsemen (jag som är druidhealer). Säger på vent brb pizza du har hots. Går och bytter till mig pizzan fortsomfan. Men inte tillräkligt för att tanken inte ska överleva (en av meeletankarna). Så det blev bara en Combatress och reta snubben som ragear för att han inte fick sin achivment den veckan.

Brb pizza du har hots får fortfarande alla gooa gubbar att utbrista i skratt.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

@tretton37

lol jobbigt läge

Permalänk

Tror den bästa saken jag sett var när min 17-åriga bror blev sönderkrossad på Burnout 2 av våran kära mor på hennes första försök jag och min 3:e bror fick ett gott skratt ett bra tag^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yellow-Fury:

Tror den bästa saken jag sett var när min 17-åriga bror blev sönderkrossad på Burnout 2 av våran kära mor på hennes första försök jag och min 3:e bror fick ett gott skratt ett bra tag^^

Man ska inte underskatta gamla kärringar :D. Jag ska inte säga nåt förresten, fyller 48 snart ~en månad

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Jag dog med min lvl 80 hardcore char i diablo2

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk
Medlem

Spelade Anarchy Online för ett par år sen och då spelade jag i en group med några andra, dock tappade jag bort dom och sa:
-Where are you gays? (Engelskan var inte på topp, skulle varit ''guys'')

Group leader, - Did he just call us gay...?

Och sen så...

*You been kicked from this group*

Permalänk
Medlem

Tror det var första gången jag spelade Starcraft i multiplayer 1v1v1v1 på ett litet LAN med klasskompisar. Spam-RTS har aldrig hört till mina favoritspel, så jag var inte precis jätteduktig på det. Hur som helst, jag byggde in mig i ett hörn. Jag spelade Terrans. Jag hann nästan skjuta sönder min egna Barracks innan den oundvikliga zerg-ruschen gjorde slut på mitt lidande. Jo, jag kom på i slutet att terrans byggnader går att flytta på.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellow-Fury:

Tror den bästa saken jag sett var när min 17-åriga bror blev sönderkrossad på Burnout 2 av våran kära mor på hennes första försök jag och min 3:e bror fick ett gott skratt ett bra tag^^

HAHAHAHAHAHAHA dagens

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Assjack:

Pinsamt i ett SPEL? kan man göra det?

Inte precis man kan dra fram dasen i spelet av misstag..

Klantigast man gjort kanske... men pinsamt?

Bara inför åskådare tycker jag.
Det var en guitarhero 3 tunering och jag var med och skulle spela Through the fire and flames på expert. och sen när det var typ 1 min kvar av låten förlorar jag -.-

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

The Seal of Ascension krävdes förut för att komma in i UBRS.

När jag som guildleader (vi var 3st efter merge) i vanilla wow i dom första gångerna vi lirade lower BRS plockade upp Gemstone of Bloodaxe när en av de andra som hade de andra 2 just hade sagt i vent "vad ni än gör så loota för fan inte gemstone".

Fyyy fan vilken skam det var. Den höll i sig i veckor.
Mår fortfarande dåligt när jag tänkter på det.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk

Var väl när man skulle börja spela wow. Satt och skrek i vent till polarna att dom skulle spana in min as coola buff som gav mig 60%movement speed och hette gray kodo. Förstod inte att mountet syndes där uppe med^^

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

Använde maphack i Warcraft 3, vilket kändes grymt pinsamt när jag åkte dit. Att jag var runt 18 år gjorde inte saken bättre.