Behöver lite hjälp med fläktar m.m :).

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med fläktar m.m :).

Tjenix,

Tänkte shoppa lite nytt och har spanat in alla de senaste posterna denna vecka och kommit fram till ett paket som jag tror på :).

-Skulle uppskatta lite hjälp på vilka extra fläktar jag skulle behöva till systemet nedan?
-Är det nåt annat som ser helgalet ut som behöver ändras?
-Behövs några extra sladdar för HD:s eller förlängningar/förgreningar och dylikt?

H50-cpu kylaren är bara för ball och verkar vara ett bra val...eller? Ska jag satsa på en top notch fläkt istället? Vill kunna köra spel i 4 timmar på max utan lagg och blåskärm :). Ljudnivå på datorn är väl ganska viktig men inte högsta prioritet.

Lade på en Blu-Ray spelare för att jag är filmtokig och vill kunna köra filmer direkt från datorn till TV:n.

Jag har en del erfarenhet av att bygga ihop datorer så jag siktar på att göra jobbet själv.
Ska även trycka in fri frakt för Sweclockers sen såklart :).

Visa signatur

Datorinfo kommer snart :).

Permalänk
Medlem

Såvida du inte vill ha ett bättre moderkort med Sata III och USB 3.0 (T.ex. Gigabyte GA-P55A-UD3R) så ser det bra ut. Du skulle ju också kunna byta ut fläkten till vattenkylningen då den låter lite.

Visa signatur

i5 2500K@4,4GHz | GTX560Ti@960MHz | MSI Z68A-GD65 | Newton R2 650W | 8GB RAM@1600MHz | Kingston HyperX SSD 120GB | 2TB HDD | Antec P280 | Xonar Essence STX | Hörlurar: DT770 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut med, personligen hade jag nog skippat SSD och valt ett HD5970 om jag prioriterat spelprestanda högst men då uppfattas nog datorn inte lika snabb när du inte spelar. Är all-around prestanda viktigt så kan inte paketet bli fel.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

@Typhonos
Mjo, SSD:n är lite "onödig" i systemet men det är en fin statuspryl samt att jag kommer göra annat än spela på datorn. HD5970 är overkill för mig just nu så det får bli en framtidsfråga. Dubbla 5870 funkar ju oxå.

@DaeX
Jag hade faktiskt Gigabyte GA-P55A-UD3R moderkortet som förstahandsval men funderade på om det inte är onödigt med de övriga komponenterna jag har? Klart att det kan vara bra att kunna köra USB 3.0 i framtiden och kanske SATA 3 med om jag köper fetare HD nångång. Men är det värt de extra 500 kronorna?

Tack för tipset med fläkten. Ska kolla upp en bättre 120 mm fläkt också då :).

Visa signatur

Datorinfo kommer snart :).

Permalänk
Medlem

Se denna tråd för fläktar i ditt chassi...
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

H50 kylaren är jättepoppis men inte bättre än en bra luftkylare, bara krångligare.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.