Permalänk
Medlem

Alternativ till Corsair H50?

Tjena SweClockers,

Jag sitter och blir sugen på Corsair H50 iom alla som köper den och verkar få genomgående bra resultat bortsett från vissa som anser att ljudnivån är i överkant.

Jag undrar vad man hamnar på för pris för pump+rad+plåt+tillbehör för en i5 750 om man ska köra en riktig vattenkylningslösning.

Inkludera helst slangar/nipplar etc

mvh

Permalänk

rör sig allt från 4-8 tusen, kör på H50 den låter fan inget om man inte får en defekt pump men då är det bara att skicka tillbaka och få ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_swede:

rör sig allt från 4-8 tusen, kör på H50 den låter fan inget om man inte får en defekt pump men då är det bara att skicka tillbaka och få ny.

Är det verkligen så hög instegskostnad? Jag kan tänka mig att alla grunddelar som block, rad, pump etc går på en hel del men att det sedan blir exponentiellt billigare per komponent när man utökar systemet till att även kyla GPU t.ex, stämmer mitt antagande?

Permalänk
Skrivet av jkrohn:

Är det verkligen så hög instegskostnad? Jag kan tänka mig att alla grunddelar som block, rad, pump etc går på en hel del men att det sedan blir exponentiellt billigare per komponent när man utökar systemet till att även kyla GPU t.ex, stämmer mitt antagande?

Nja... Block till GPU går ju loss på runt 1000-1500 och bra nipplar kostar 45-100 kr. Dessutom får man ju ofta utöka med en till radiator för 500-800 kr till.
Man kan nog komma undan med 2500-3000 för bara CPU-kylning, om man inte vill ha skräp. Så billigt är det ju ändå inte.

Visa signatur

Speldator: AMD 5800X3D, 32 GB RAM@3600MHz, MSI RTX 3080 Gaming Z, NVME 1TB+SSD 960GB, FD Define R6, Win 11 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattennisse:

Nja... Block till GPU går ju loss på runt 1000-1500 och bra nipplar kostar 45-100 kr. Dessutom får man ju ofta utöka med en till radiator för 500-800 kr till.
Man kan nog komma undan med 2500-3000 för bara CPU-kylning, om man inte vill ha skräp. Så billigt är det ju ändå inte.

Dyra leksaker ditt H2O-baserade namn gör att jag litar på din expertis, och vänder mig antagligen till en Hydro H50 om jag inte hittar något annat kul att spendera pengarna på. Jag har ju trots allt en pushpull-setup Noctua U12P som presterar hyggligt i dagsläget

Permalänk

vatten är bara krångligt.

Permalänk
Skrivet av Evil_swede:

vatten är bara krångligt.

Och roligt! Och snyggt! Och väldigt effektivt om man vill skapa ett tyst system med brinnande grafikkort som GTX 480.

Visa signatur

Speldator: AMD 5800X3D, 32 GB RAM@3600MHz, MSI RTX 3080 Gaming Z, NVME 1TB+SSD 960GB, FD Define R6, Win 11 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro