Uppkopplingsproblem!
Hej alla sweclockers!
Mitt problem är att min uppkoppling går ner titt som tätt. Ibland dröjer det timmar mellan och ibland händer det flera gånger i timmen och den är nere i allt från intervaller på 20 sekunder till 3-5 minuter.. Jag har telia 24/1 genom telejacket.
För snart 2 veckor sen gick min netgearrouter sönder och jag passade på att dra om alla sladdar och byta position på modem & router.
Förrut såg det ut såhär.
Huvudjacket > Modem > Netgear router > Dator 1
-----------------------------------------------> D-link DI-524 router > Dator 2
--------------------------------------------------------------------------> Dator 3
Nu ser det ut såhär:
Huvudjacket > Modem > D-link DI-524 router > Dator 1
-----------------------------------------------------> Dator 2
-----------------------------------------------------> Dator 3
-----------------------------------------------------> Nätverksskrivare
Efter jag hade fått igång alltihop med det nya nätverket så funkade internet helt sjukt bra. Det var snabbare än vad det någonsin har varit förrut. Men sen helt plötsligt, som en blixt från klar himmel. Så kom det här problemet.. Det stänger ner sig, och innan det stänger ner sig så får jag problem med Packetloss.. Då jag sitter på voice-program så låter jag som RD2D när det sker. Och det sker för alla 3 datorer.
Jag misstänkte direkt att det var routern som var källan till allt ont.. Så jag uppdaterade Firmwaren på den, men det hjälpte inte ett skit.. Sen försökte jag att bypassa routern och koppla mig direkt på modemet, men då får jag varken någon kontakt med något nätverk eller internet? Sen kopplade jag tillbaka mig på routern och då funkar bara internet på min dator och inte dom andra 2. argh! Jag har slut på idéer och vänder mig nu mot er nätverksgurus som sitter här inne.
Hjälp mig! :'(
Hyvää Joulua!