Vilken telefon för bäst ljudkvalite på vanliga samtal?

Permalänk
Medlem

Vilken telefon för bäst ljudkvalite på vanliga samtal?

Jag har haft några Sony Ericsson K610i och G502. Det som irriterar och gör mig ledsen dagligen är att ljudkvaliten på vanliga samtalsröster är riktigt usel. Det bryter och och distar illa. Det är svårt att höra vad folk säger, inte minst i en bullrig stadsmiljö. Inte sällan brysts samtalen även om telefonen säger att den har bra mottagning.

Vilken telefon tycker du har bäst mottaging och lite bäst kvalitet på mottagning och högtalare. Vilka handsfree rekommenderas ur ljudsynpunkt? Tack tack för tips och erfarenheter!

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Medlem

Om du har bluetooth handfree så är ljudet lika mellan telefoner, eftersom det är handsfreen som tar hand om ljudet.

Så om du tycker det är en viktig fråga så kan du leta reda på ett headset som du gillar, har hört mycket bra om Jawbone.
Jawbone saknar mic för det tar vibrationerna direkt från ditt "Jawbone" och ska därför ge väldigt bra ljud.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Googles Nexus one har två mikrofoner och filtrerar bort bakgrundbrus. Samtalskvaliteten ska vara mycket bra. Kan beställas från tyska butiken handyattacke.
HTC Google Nexus One mit und ohne Vertrag günstig kaufen bei handyattacke.de

Kan också beställas av borderlinx, men då kostar den 6000 kr. Kolla lite på swedroid. Där är det många som har den.

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson Hazel har bra ljud. Plantronics Voyager Pro är ett grymt bra blåtandsheadset.

Så, vart var diskussionesvärdet nu när jag listat de bästa?

Nej, men Hazel har faktiskt bra ljud och brusreducering. Rätt trevlig vanlig telefon med schysst batteritid.

Voyager Pro är enligt mig (och 99% av våra kunder) det bästa headsetet på marknaden. (För normala användare... du kan alltid få bättre ljud med proffsheadset, men då är det oftast sladd och tredubbla priset). Om du inte vill ha Peltors kåpor... men de är lite osnygga att gå omkring med på stan