Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Hittade en car-list idag, kanske någon redan har tagit upp..

men värt att skriva in igen PS3's Gran Turismo 5 Complete List of Cars - Zerotohundred.com

kör en ctrl + f och sedan skriv in DREAMWORKS SKG och bli ledsna? ;D

det där är ingen officel car-list skulle jag tro då den är från 2007

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

det där är ingen officel car-list skulle jag tro då den är från 2007

Men vafan! jag som satt och hade jätteroligt åt den!:( aja hittade en annan som endast hade de bilarna som har blivit spottade i trailers och @ e3

GT5 Master Car List (NOT a wishlist - Please read first post) - GTP Forums

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

Men vafan! jag som satt och hade jätteroligt åt den!:( aja hittade en annan som endast hade de bilarna som har blivit spottade i trailers och @ e3

GT5 Master Car List (NOT a wishlist - Please read first post) - GTP Forums

Audi
R8 R-Tronic ('07)
R8 LMS ('09)
R8 LMS (PlayStation Abt Nur 24, '09)
R8 (PlayStation Team Oreca Le Mans, '05)
R10 TDI (Le Mans, '06)
TT 3.2 Quattro ('03)
TT 3.2 Quattro ('07)

SKRÄP BILAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Varför inte ta med RS4, A4, A6, Audi Quattro, Pikes Peak Sport quattro etc? Eller justja, Världsbästa Group B bilarna från 80 talet är inte något för Japanare eller amerikanare..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mupp3n:

SKRÄP BILAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kul man kan ha under sommarlovet.

--

Ska bli intressant att se vad de lyckas göra med GT5. Gud vet att Polyphony har tagit bra tid på sig iaf. Om man jämför GT3, som släpptes ganska tidigt till PS2, med GT4 så tycker jag mig se en ordentlig skillnad. Ekonomiskt känns det som att det borde vara bättre att först släppa en "testtitel" och sedan en riktigt genomarbetad, men denna gång verkar de vägra släppa spelet innan de är nöjda. Förhoppningsvis betyder det att GT5 kommer vara så genomarbetat som GT4 kändes.

Kanske ville Sony att GT-varumärket till vilket pris som helst inte skulle devalveras, utan att det när det släpptes verkligen skulle kännas att det var en ny konsolgeneration.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Audi
R8 R-Tronic ('07)
R8 LMS ('09)
R8 LMS (PlayStation Abt Nur 24, '09)
R8 (PlayStation Team Oreca Le Mans, '05)
R10 TDI (Le Mans, '06)
TT 3.2 Quattro ('03)
TT 3.2 Quattro ('07)

SKRÄP BILAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Varför inte ta med RS4, A4, A6, Audi Quattro, Pikes Peak Sport quattro etc? Eller justja, Världsbästa Group B bilarna från 80 talet är inte något för Japanare eller amerikanare..

hahahaha, det är inte ens en komplett car list! Det är ju bara de som har blivit spottade!;) Varför ska de ta och visa de vanligaste audisarna?:P

Det är som om de skulle ha en trailer där det är 4 st volvo 740 (stock) som kör dragrace.

Skrivet av phz:

Ska bli /../ konsolgeneration.

Håller totalt med! det var ju egentligen skit stor skillnad mellan Gt3 och Gt4.

Fast de har ju typ haft två st test-titlar på ps3an GT:HD och GT5P

Föressten! De bilarna som finns med på GT PSP borde ju också rent logiskt finnas med på GT5 också?:P eftersom det skulle ju fungera att shara bilarna mellan!:P Dessutom de bilarna som är meed i GT5P borde ju också vara med i gt5 ;D

lite tråkigt då när man har spelat sönder skitspelet och har nästan alla bilar"/

Permalänk
Medlem

hoppas att de fixat motorljudet, lät ju som symaskiner på gt4

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

hoppas att de fixat motorljudet, lät ju som symaskiner på gt4

haha! vad satt du på för kablar ?;) Själv använde man ju det optiska så mitt motorljud lät jättebra?:O

;D Det lär ju låta skit om man sitter på scart rätt in i monohögtalaren i tvn på ps3 också

Permalänk
Medlem

det var ju på gamla ps2 så jag använde scart, ska däremot köpa optisk så jag kan använda mitt g51 ljudsystem.
så gt4 kunde låta bra?

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

det var ju på gamla ps2 så jag använde scart, ska däremot köpa optisk så jag kan använda mitt g51 ljudsystem.
så gt4 kunde låta bra?

Jag tycker det! fast det är ju iof inget att jämföra med Forza 3 med ett bra ljudsystem.

Permalänk
Medlem

blir ju lite lättare att köra om man får bra ljud så man får någon fart-känsla, och inte åker in i kurvor i 200.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

bha optisk... HÖG volym, vettig förstärkare å högtalare via RCA funkar perfekt till allt.
Om du inte upplever fart via ljud så sitter du antingen med för dåligt system eller för låg volym

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

bha optisk... HÖG volym, vettig förstärkare å högtalare via RCA funkar perfekt till allt.
Om du inte upplever fart via ljud så sitter du antingen med för dåligt system eller för låg volym

billig tjock tv med inbyggd högtalare. ljudet var ganska värdelöst.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

billig tjock tv med inbyggd högtalare. ljudet var ganska värdelöst.

Sådan satt jag också och körde på ;D en någon Lg shit, det tråkiga var att ljudet var oftast bättre än bilden och eftersom de flesta spel lägger mer energi på bild än ljud så blev det ju en sämre spelupplevelse.

Permalänk
Medlem

någon mer som förbokat collectors edition?

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Permalänk
Medlem

ser sjukt bra ut,

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

någon mer som förbokat collectors edition?

Givetvis.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

har fortfarande inte bestämt mig om jag ska köpa vanliga eller collectors. vad tycker ni?

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

har fortfarande inte bestämt mig om jag ska köpa vanliga eller collectors. vad tycker ni?

Jag beställde Collectors utan att tänka eller först kolla vad som finns.
Men om du är tveksam kan du ju kolla här och tänka på saken.

Collector's Edition Details:
* Gran Turismo® 5 game
* Exclusive limited edition 1:43 scale diecast 2009 Nissan GT-R Spec V with custom Gran Turismo livery designed by Polyphony Digital, produced by well-known collectible car maker Kyosho
* In-depth 300-page car-lover’s guide written by the experts at Polyphony Digital, covering everything from the history of the modern automobile to driving techniques and game reference material
* Custom etched Gran Turismo key chain
* Voucher for five (5) exclusive high-end cars with custom Gran Turismo livery and performance upgrades
* Numbered certificate of authenticity
* Custom collector’s packaging

Vem kan vilja skippa fem exklusiva bilar..?

Gran Turismo® 5 | Games | Games & Media - PlayStation.com
http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5232/gt5%20ceps3ss...

Permalänk
Medlem
Skrivet av musta_jokeri:

Jag beställde Collectors utan att tänka eller först kolla vad som finns.
Men om du är tveksam kan du ju kolla här och tänka på saken.

Collector's Edition Details:
* Gran Turismo® 5 game
* Exclusive limited edition 1:43 scale diecast 2009 Nissan GT-R Spec V with custom Gran Turismo livery designed by Polyphony Digital, produced by well-known collectible car maker Kyosho
* In-depth 300-page car-lover’s guide written by the experts at Polyphony Digital, covering everything from the history of the modern automobile to driving techniques and game reference material
* Custom etched Gran Turismo key chain
* Voucher for five (5) exclusive high-end cars with custom Gran Turismo livery and performance upgrades
* Numbered certificate of authenticity
* Custom collector’s packaging

Vem kan vilja skippa fem exklusiva bilar..?

Gran Turismo® 5 | Games | Games & Media - PlayStation.com
http://us.gran-turismo.com/c/binary/images/5232/gt5%20ceps3ss...

hade missat att det var exklusiva bilar man fick, då blev valet mycket enklare.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

synd att det bara är 200+ bilar som har interior kamera. tappar mycket känsla av att inte kunna köra innefrån bilen. känns som att standard bilarna bara är snabbt portade från gt 4 om man kollar på bilder där de jämför bilarna.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hoppas på det här spelet då jag tycker att det inte finns några bra bilspel till ps3 än. Hoppas bara att dom fixar spelkänslan och att man tappar fart på att köra på gräs/väggar. Mina minnen från GT4 är inte speciellt bra men som sagt, hoppas på det här.

Permalänk
Medlem

Såg att GTPlanet hade hostat upp några videos från PS: Beta 2010 med gameplay från GT5.

Såg lite tråkigt ut med bilskadan, men... Förövrigt helt okej tycker jag.

Permalänk
Medlem

hoppas att det blir bättre än forza, lite tveksam då de bara verkar ha 200 bilar som är bra gjorda och som kommit sen 2004. de andra 800 kan man inte se innefrån vilket gör att de blir mer svårkörda. börjar undra vad som tog son tid.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det jag alltid varit besviken över är att du inte kan modifiera bilarna så som i forza. Tänker man så har ju Forza mycket fler bilar än GT spelen. Nu vet jag inte hela billistan men det blir väl som vanligt, 20 olika modeller av Skyline

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

hoppas att det blir bättre än forza, lite tveksam då de bara verkar ha 200 bilar som är bra gjorda och som kommit sen 2004. de andra 800 kan man inte se innefrån vilket gör att de blir mer svårkörda. börjar undra vad som tog son tid.

Du har fel. Alla bilar kommer givetvis ha alla spellägen, även inifrån bilen, bara det att de 200 premium-bilarna är gjorda precis efter hur de ser ut på riktigt. De andra har en standard-interiör istället.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Det jag alltid varit besviken över är att du inte kan modifiera bilarna så som i forza. Tänker man så har ju Forza mycket fler bilar än GT spelen. Nu vet jag inte hela billistan men det blir väl som vanligt, 20 olika modeller av Skyline

Glöm inte de 35 oförglömliga modellerna utav mazda MX-5!

Okej, det kanske bara var typ 10 stycken men de kändes som många xP jävla skitbil.

Men jag hade ingenting emot att det var flera typer av Skyline, så länge de inte bestämmer sig för att överdriva med R34ror! x/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Du har fel. Alla bilar kommer givetvis ha alla spellägen, även inifrån bilen, bara det att de 200 premium-bilarna är gjorda precis efter hur de ser ut på riktigt. De andra har en standard-interiör istället.

An update of the us Gran Turismo site give us a hint to a potential bad news.
The following sentence has been added "Standard cars do not support vehicle interior camera views" which seems to indicate that the game might indeed not allow us to drive all the cars in our favorite view. (PS3) stog det på ett ställe men hittade även ett där det stog att de bara skulle ha lägre kvalitet, hoppas att du har rätt.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

An update of the us Gran Turismo site give us a hint to a potential bad news.
The following sentence has been added "Standard cars do not support vehicle interior camera views" which seems to indicate that the game might indeed not allow us to drive all the cars in our favorite view. (PS3) stog det på ett ställe men hittade även ett där det stog att de bara skulle ha lägre kvalitet, hoppas att du har rätt.

Hittar inte bättre info än detta just nu.
More GT5 Details Confirmed by Polyphony Digital

Läs kommentarerna, inte infon från gtplanet.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Hittar inte bättre info än detta just nu.
More GT5 Details Confirmed by Polyphony Digital

Läs kommentarerna, inte infon från gtplanet.

låter bra, var lite rädd ett tag att man inte kunde se ur bilen.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell