Måste ha behörighet

Permalänk
Medlem

Måste ha behörighet

Hej hej.

Jag har fått en hårddisk av en vän som behöver kopiera sina filer från C:\Användare\Lars\ Jag har då kopplat in disken på min dator. Men här ser jag att alla hans mappar är lösenordskyddare och dessa kan jag varken öppna eller kopiera från. När jag tar egenskaper på mapparna är dom 0kb. Men i själva verkar är dom proppfylla med musik/filmer. Han har då förmodar jag satt lösenord på hans konto som då skyddar dessa filer.

Jag har testat Egenskaper på disken -> Säkerhet -> Avancerat -> Ägare och sedan välja admin från min dator. Detta gjorde möjligheten att öppna mapparna men dom är fortfarande tomma.

Any ideas ?

Permalänk

Om det är din väns disk är det väl bara att be om lösenordet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kennyberg:

Om det är din väns disk är det väl bara att be om lösenordet?

Windows har krashat. Den ber mig inte om något lösenord heller. Det står bara att jag saknar behörighet för mappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kennyberg:

Om det är din väns disk är det väl bara att be om lösenordet?

Lösenord som man uppger när man loggar in i windows spelar ingen som helst roll när du pluggar in en disk "externt". Dock finns det kanske inställningar som "hindrar" en men normalt sätt inte, iaf inte i xp.

Ibland är det så enkelt som att högerklicka -> egenskaper och sedan någonstans där kryssa ur "skyddad mapp" och sedan "inkludera undermappar" så är det klart.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Lösenord som man uppger när man loggar in i windows spelar ingen som helst roll när du pluggar in en disk "externt". Dock finns det kanske inställningar som "hindrar" en men normalt sätt inte, iaf inte i xp.

Ibland är det så enkelt som att högerklicka -> egenskaper och sedan någonstans där kryssa ur "skyddad mapp" och sedan "inkludera undermappar" så är det klart.

Ahh, där satt han!
Tack så mycket !

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoMeR:

Ahh, där satt han!
Tack så mycket !

gött

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb