Bästa möjliga speldator för 12 000kr - kan ej bygga själv.

Permalänk

Bästa möjliga speldator för 12 000kr - kan ej bygga själv.

Som rubriken typ. Hur pass bra speldator får man för 12 000?
Hur länge håller den? Vet ni några bra?

Då jag inte tror mig kunna montera ihop en dator del för del så skulle det ju vara fördelaktigt med kompletta datorer.

Elgiganten - Packard Bell iPower I9511NCD

Jag med min relativa okunnighet har spanat in den ovan, vad säger ni om den?

Tack på förhand, all hjälp uppskattas.

//Spelsugen, men okunnig kille.

Permalänk
Medlem

Som vanligt med färdigbyggda, värdelöst grafikkort. Sätter ihop ett paket brb.

Du kommer älska det.

Permalänk

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att kolla lite på Tradera och Ebay också. Folk brukar köpa nya delar direkt från USA (och andra länder) och sedan bygga ihop gamingdatorer hemma. Köp en dator som en privatperson har satt ihop, du sparar kanske några tusenlappar eller får en mycket starkare dator. Personligen köper jag aldrig datorer, datortillbehör eller komponenter direkt från större kedjor (såsom elgiganten, pc city, alina etc) utan sparar pengar genom att handla på ebay och tradera.

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Skrivet av grisapa1:

Jag skulle rekommendera att kolla lite på Tradera och Ebay också. Folk brukar köpa nya delar direkt från USA (och andra länder) och sedan bygga ihop gamingdatorer hemma. Köp en dator som en privatperson har satt ihop, du sparar kanske några tusenlappar eller får en mycket starkare dator. Personligen köper jag aldrig datorer, datortillbehör eller komponenter direkt från större kedjor (såsom elgiganten, pc city, alina etc) utan sparar pengar genom att handla på ebay och tradera.

Det är ju förstås ett sätt att göra det på, men det känns inte så säkert? Inga garantier?

Permalänk
Skrivet av jux2:

Som vanligt med färdigbyggda, värdelöst grafikkort. Sätter ihop ett paket brb.

http://img819.imageshack.us/img819/5421/namnlsx.png

Du kommer älska det.

Stor uppskattning Hur länge kan man förvänta sig att dendära "håller" för att spela "nya" spel på?

Permalänk
Medlem

Lite över budget men det här är en grym spelmaskin, mycket bättre än föregående paket.
Denna kommer hålla ett bra tag.

Lycka till!

/Mvh Meanis

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Meanis:

http://img823.imageshack.us/img823/4245/12535.th.jpg

Lite över budget men det här är en grym spelmaskin, mycket bättre än föregående paket.
Denna kommer hålla ett bra tag.

Lycka till!

/Mvh Meanis

Fan vad jag känner mig noob haha, men tack! Vad gör denna bättre? Hur länge är ett bra tag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyglunden:

Fan vad jag känner mig noob haha, men tack! Vad gör denna bättre? Hur länge är ett bra tag?

Hur långt är ett snöre? Beror ju såklart på vad man har för kriterier.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Bättre graffekort (overkill atm men men), vill man ha framtidssäkert utan att "behöva" sätta in ett till 5850 så kör på hans. Annars är det i princip rippat rakt av förutom SSDn jag satte in och moderkort med USB 3.0 och nya SATA. Skulle sj kört på mitt pga bättre utrustat moderkort och SSD men somsagt, kan du inte tänka dig att dra in ett till 5850 när tiden är inne (det är ett kraftigt grafikkort dont worry) så kör på hans.

Permalänk
Medlem

GTX 460 SLI = 2 grafikkort = Grym spelprestanda bättre än ett GTX 480.
NVIDIA?s GeForce GTX 460: The $200 King - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News
Svårt att säga hur länge en dator håller men det går ju hårt framåt, men man får ju hoppas att spelen blir bättre och bättre optimerade.
Betydligt längre än ett 5850 iaf.

5850 inte prisvärt just nu tyvärr.
t.o.m ett GTX 460 presterar ju lika bra med lite OC.
Skillnaden är att 460 är 7-800 kr billigare, vad väljer man då??
Som sagt restan av paketet rätt så liknande.

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk

Blir grafiken dubbelt så bra med 2 grafikkort? xD Hajjar inte grejjen med 2st - hur funkar det?

Men Meanis paket verkar ju bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyglunden:

Blir grafiken dubbelt så bra med 2 grafikkort? xD Hajjar inte grejjen med 2st - hur funkar det?

Men Meanis paket verkar ju bra...

Inte direkt, beror på grafikkort och spel. Sen blir inte grafiken bättre, utan prestandan.

GTX 460 x 2 funkar ruggigt bra ihop.

Permalänk

Aha, på så vis... Jag läser om delarna som ni har länkat till och om inet och deras garanti, support och leveransmetoder osv.

Jag uppskattar er givmildhet vad gäller svar i denna tråd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyglunden:

Aha, på så vis... Jag läser om delarna som ni har länkat till och om inet och deras garanti, support och leveransmetoder osv.

Jag uppskattar er givmildhet vad gäller svar i denna tråd!

Det paket som inkluderar 2 st GTX 460 är helt klart att föredra. Tänk dock på att det KAN behövas lite mer pill med två grafikkort än ett. För det mesta är det enkelt att få hjälp dock

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Något som kan vara värt att tänka på är att för 13000 så får du en Asus G73-laptop med 5870-kort i...

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Skrivet av megalex:

Något som kan vara värt att tänka på är att för 13000 så får du en Asus G73-laptop med 5870-kort i...

Men jag avskyr laptops av hela mitt hjärta Jag har för stora industrihänder för dess ofta minimala tangenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av megalex:

Något som kan vara värt att tänka på är att för 13000 så får du en Asus G73-laptop med 5870-kort i...

HAHA månadens asgarv.... är du seriös eller?

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk

Kom just på att min skärm har vart trasig hur länge somhelst så jag slängde in en 24" som verkar bra.

Så detta paket är ... najs? isåfall inhandlar jag det.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra på detta, då har du en bättre CPU, ett grymt grafikkort som du klarar dig på länge och kan köpa ett till om du behöver mer om något år! Edit: Jag har GTX 470 nu, och kan maxa allt. Det är bara lite sämre än två GTX 460, men du har bättre uppgraderingsmöjligheter i framtiden! Mer bang for the buck!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Jag skulle köra på detta, då har du en bättre CPU, ett grymt grafikkort som du klarar dig på länge och kan köpa ett till om du behöver mer om något år! Edit: Jag har GTX 470 nu, och kan maxa allt. Det är bara lite sämre än två GTX 460, men du har bättre uppgraderingsmöjligheter i framtiden!
http://img839.imageshack.us/img839/7788/dat.png

Jaså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smyglunden:

Grejen är att du får en bättre CPU, som kommer hålla grymt länge. Plus att det är bättre att köra med ett starkare singlekort och sen köpa ett till om något år. Jag ser mer värde i en bättre CPU på en gång, eftersom det är lite knöligare att byta.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Grejen är att du får en bättre CPU, som kommer hålla grymt länge. Plus att det är bättre att köra med ett starkare singlekort och sen köpa ett till om något år. Jag ser mer värde i en bättre CPU på en gång, eftersom det är lite knöligare att byta.

Du talar med stor visdom... En bättre CPU och grafik... hmm

Permalänk
Medlem

Klockad 5850 är troligtvis det mest prisvärda singlekortet idag. presterar ungefär som oklockad 5870. Magkänslan säger mig att TS vill ha en blixtsnabb dator som klarar allt utom crysis idag, istället för ett prestandamonster som bara syns i benchmarks atm. Dock är ditt paket mer framtidssäkert (ordet borde raderas inom datorer), å andra sidan slår 5850 CF 460 SLI i de flesta spel (länka inte benchen dom gjorde på ETT spel nu).

Plus, varför satsa på framtidssäkerhet med ett moderkort som varken har USB 3.0 eller SATA 6.0?..

Permalänk
Skrivet av Meanis:

http://img823.imageshack.us/img823/4245/12535.th.jpg

Lite över budget men det här är en grym spelmaskin, mycket bättre än föregående paket.
Denna kommer hålla ett bra tag.

Lycka till!

/Mvh Meanis

Får jag fråga varför du valde att lägga till en fläkt i paketet som du gjorde?

Permalänk
Skrivet av jux2:

Klockad 5850 är troligtvis det mest prisvärda singlekortet idag. presterar ungefär som oklockad 5870. Magkänslan säger mig att TS vill ha en blixtsnabb dator som klarar allt utom crysis idag, istället för ett prestandamonster som bara syns i benchmarks atm. Dock är ditt paket mer framtidssäkert (ordet borde raderas inom datorer), å andra sidan slår 5850 CF 460 SLI i de flesta spel (länka inte benchen dom gjorde på ETT spel nu).

Plus, varför satsa på framtidssäkerhet med ett moderkort som varken har USB 3.0 eller SATA 6.0?..

Haha jag kan inget om hårdvara xD om du vet något bättre än det som finns i tråden sen innan får du jättegärna visa Uppskattar all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

Som vanligt med färdigbyggda, värdelöst grafikkort. Sätter ihop ett paket brb.

img]http://img819.imageshack.us/img819/5421/namnlsx.png[/img

Du kommer älska det.

Jag sitter själv med en dator med denna uppsättningen. Enda skiillnaden är att jag har 650w agg och ingen SSD.

Jag kan maxa alla spel jag äger (bland andra ModernWarfare2, StarCraft2, Wow, Lead&Gold är väl de jag spelar mest)

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Skrivet av Smyglunden:

http://a.imageshack.us/img641/8606/namnlsyc.png

Kom just på att min skärm har vart trasig hur länge somhelst så jag slängde in en 24" som verkar bra.

Så detta paket är ... najs? isåfall inhandlar jag det.

Kör på ditt paket. Bättre än Thornbloms imo. 460 är grymt prisvärt och CPUn i hans paket är grymt overkill.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk
Skrivet av Floot:

Jag sitter själv med en dator med denna uppsättningen. Enda skiillnaden är att jag har 650w agg och ingen SSD.

Jag kan maxa alla spel jag äger (bland andra ModernWarfare2, StarCraft2, Wow, Lead&Gold är väl de jag spelar mest)

Inga särskillt krävande spel du nämnde där.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk
Skrivet av krabban95:

Kör på ditt paket. Bättre än Thornbloms imo. 460 är grymt prisvärt och CPUn i hans paket är grymt overkill.

Är fläkten i "mitt paket" ... som egentligen är gjort av någon annan uuhh blabla

Är fläkten behövd/bra att ha?