Starcraft II på Mac OS X

Permalänk
Medlem

Starcraft II på Mac OS X

Hej! Jag har lite problem med s.k. mouse acceleration (inte samma sak som sensitivity) i Starcraft II på min Macbook Air som kör OS X. Jag har en Microsoft Habu och en Logitech G5 mus och problemen finns hos båda möss.

Varje gång jag startar Starcraft II återställs mouse acceleration till grundinställningen och spelet blir i stort sett ospelbart då jag är väldigt ovan med någon form av acceleration på annat än trackpad. Även efter att jag stängt ned spelet har jag samma problem med acceleration i operativsystemet.

Jag har provat med lösningar som USB Overdrive och att skriva in kommandon i ett terminalfönster för att bli av med accelerationen och det fungerar utmärkt - så länge man inte startar Starcraft II. Har jag startat spelet så återställs inställningarna varpå jag blir tvungen att göra samma sak igen. Effekten av Starcraft II's "acceleration-fix" kvarstår alltså även efter att man stängt ned spelet

Har inte hittat någon drivrutin till Leopard för respektive mus, och vet inte riktigt vad nästa steg är. Det finns ingen inställning för detta i Starcraft II såvitt jag kunde se heller. Måste jag verkligen köra Windows i virtuell miljö eller köra dual boot för att komma runt detta väldigt irriterande problem?

Permalänk
Medlem

Har bara spelat på mac en gång, och det var väl.. en upplevelse i sig Har för mig det var USB overdrive jag använde också, och det fungerade för mig.. har jag för mig. Hittade en del andra lösningar också kommer inte riktigt ihåg vad de hette dock. Får fråga polaren vars mac jag spelade på om han kommer ihåg.

Permalänk
Medlem

Har själv en macbook pro.. men inte upplevt några musproblem (kör ju inte ens med mus på den.. lol)
men hittade den här lilla delen på teamliquids forum, de kanske kan hjälpa?

Mouse acceleration in Mac OSX with SC2

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pergius:

Har själv en macbook pro.. men inte upplevt några musproblem (kör ju inte ens med mus på den.. lol)
men hittade den här lilla delen på teamliquids forum, de kanske kan hjälpa?

Mouse acceleration in Mac OSX with SC2

Nej jag tror acceleration är på by default på trackpaden också, men det är bara skönt att ha acceleration där. På musen däremot kan det bli lite jobbigt!

Jag ska ta en titt och se om det hjälper att sätta acceleration till PÅ/0% istället för AV, i USB Overdrive. Det skulle tydligen göra skillnad (hur det är annorlunda är beyond me).

Permalänk
Medlem

Nej, det hjälpte inte, har fortfarande ganska kraftig acceleration i SC2. Jag har nu provat med USB Overdrive med acceleration ON på 0%, och acceleration OFF. Det fungerar som sagt alldeles galant i OS X, men Starcraft II kör en permanent override, så efter att jag spelat spelet så är det samma problem med acceleration is OS X igen. Har även prövat ett annat program liknande USB Overdrive utan lyckat resultat (minns inte exakt namn, har tagit bort det nu).

Samma med fixen man kan köra som två kommandon i konsollen; fungerar utmärkt ända tills man startat SC2.

Permalänk
Medlem

börjar lukta som du får maila blizzards eu-support.. dock måste du skapa en del filer som sammanställer systemet osv i samband med att skicka supportfråga, men ja.. kan ju bara bli bättre om du får ett bra svar..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...