Permalänk
Medlem

Min vandring över Japan

I mars bar det av till Cape Sata, fastlands-Japans sydligaste udde. Därifrån vandrade jag under sex månader 3220 kilometer upp till Cape Soya, Japans nordligaste udde. Jag fotograferade och förde dagbok så mycket jag bara kunde, för att försöka förmedla mitt äventyr till dom där hemma.

Jag har några videos kvar att lägga upp och någon veckas bloggande kvar nu i efterhand, men det finns en hel del information uppe redan. Jag tänkte dela med mig med lite addresser i hopp om att roa er!

Blogg: From Sata to Soya: A Journey by foot across Japan, the land of the rising sun
Galleri: Puffton's Gallery

Ni får gärna komma med input på mina foton (blandade försök till konstnärliga, journalistiska och roliga snapshots) eller på mitt projekt i sin helhet.

Permalänk

Bra kämpat!

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk

Jävligt häftigt. Bra jobbat!

Permalänk

Starkt jobbat.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Tack boys! Det var nog både det jobbigaste och häftigaste jag gjort i mitt liv

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig berättelse från dig om din långa vandring över Japan med många fina bilder - ett trevligt minne för dig att bära med dig men gissningsvis lär du väl återvända dit någon mer framöver med kanske nya utflykter till andra delar av Asien?

/Saint25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saint25:

Tack för en trevlig berättelse från dig om din långa vandring över Japan med många fina bilder - ett trevligt minne för dig att bära med dig men gissningsvis lär du väl återvända dit någon mer framöver med kanske nya utflykter till andra delar av Asien?

/Saint25

Tack!

Ja, jag vill gärna återvända till både Japan och uppleva andra delar av Asien, men högst upp på önskelistan just nu är nog att cykla över Amerika (nord och syd)! Däremot vill jag bli klar med min examen först, så det får nog vänta några år

Permalänk
Medlem

Fyfan va coolt, en del bilder var riktigt bra också.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Avstängd

Du ger mig inspiration att göra något liknande. Häftigt. Många vackra bilder också. Bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tsukuyomi:

I mars bar det av till Cape Sata, fastlands-Japans sydligaste udde. Därifrån vandrade jag under sex månader 3220 kilometer upp till Cape Soya, Japans nordligaste udde. Jag fotograferade och förde dagbok så mycket jag bara kunde, för att försöka förmedla mitt äventyr till dom där hemma.

Jag har några videos kvar att lägga upp och någon veckas bloggande kvar nu i efterhand, men det finns en hel del information uppe redan. Jag tänkte dela med mig med lite addresser i hopp om att roa er!

Blogg: From Sata to Soya: A Journey by foot across Japan, the land of the rising sun
Galleri: Puffton's Gallery

Ni får gärna komma med input på mina foton (blandade försök till konstnärliga, journalistiska och roliga snapshots) eller på mitt projekt i sin helhet.

Fantastiskt!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tsukuyomi:

Tack!
Ja, jag vill gärna återvända till både Japan och uppleva andra delar av Asien, men högst upp på önskelistan just nu är nog att cykla över Amerika (nord och syd)! Däremot vill jag bli klar med min examen först, så det får nog vänta några år

Hejsan själv. Trevligt att se att du har många planer med drömmar för framtiden - det är inte fel att ha olika mål för framtiden som en god drivkraft för ditt liv... och sedan ett lycka till med dem och med dina studier.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Helt underbart!
Måste ha varit sjukt roligt, och sjukt jobbigt, men vilken upplevelse!
Riktigt många och bra bilder också

Visa signatur