Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Problem med laser på Cyborg R.A.T 7

Har under den senaste månaden byggt mig en ny dator och även köpt till lite smått och gott i annan utrustning, bland annat en Cyborg R.A.T 7. Testade hos en arbetskamrat under en vecka, och fastnade verkligen för den.

Dock har den betett sig lite underligt den senaste veckan, både på min förra stationära och min nybyggda. På den förra datorn upplevde jag att om jag inte rörde musen under några minuter så gick det sedan inte att flytta pekaren, lasern verkade inte svara. Dock fungerade samtliga knappar på musen. Nu när min nybyggda fått ta vid så hände plötsligt att lasern dog när jag spelade.

Har googlat lite fram och tillbaka, skickade iväg ett mail till support för några dagar sedan, men ännu inget svar. Några idéer på var problemet kan ligga? Drivrutinerna är up to date.

Spec som kanske kan vara relevant: Win7 64-bit, 650W nätagg

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

om den bara dör medan du spela så är de ju antingen fel på musen eller nå fel på usb porten

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Mjo, var nästan rädd för det. Har testat att flytta runt mellan olika USB-portar. Min första tanke när jag testade på min gamla burk var att musen inte fick tillräckligt med kräm, men kändes väldigt osannolikt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk

Lämnade tillbaka den och fick verifierat att lasern var keffu, så fick en ny som funkar riktigt nice. Nu däremot så är plaststöden på det breda lillfingerstödet felgjutna, så kan inte sätta fast den. Blir väl en resa till butiken igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken butik har du köpt den? Har dom R.A.T 9? Är väldans sugen på en sån...!

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred CPU: Core i7 930 Moderkort: Asus P6T-SE Ram: Kingston KVR1333D3E9SK3/6G |GPU: Gigabyte GTX670 Disk: Intel 520 SSD 120Gb PSU: Antec CP-850 | Os: Windows 7 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diffarn:

Vilken butik har du köpt den? Har dom R.A.T 9? Är väldans sugen på en sån...!

Ser inte ut som någon butik har den än: Saitek Cyborg R.A.T. 9 Gaming Mouse - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Möss

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Näe, jag har sett det...
Men tänkte om det är nån butik som inte är med på prisjakt...

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred CPU: Core i7 930 Moderkort: Asus P6T-SE Ram: Kingston KVR1333D3E9SK3/6G |GPU: Gigabyte GTX670 Disk: Intel 520 SSD 120Gb PSU: Antec CP-850 | Os: Windows 7 64

Permalänk

Har nästan samma problem! Bara att min laser funkar jämt fast kast! om jag inte rör vid musen så håller den på o flyttar i på skärmen+ att i BF3 är det omöjligt att hålla ett steady aim utan att musen rör sig bort från målet ... får ta en roadtrip till närmaste teknikmagasin o göra en liten undersökning

Visa signatur

Jaaa men just precis.