Permalänk
Medlem

HTC Desire HD vs Iphone 4

Jag har svårt att bestämma mig helt enkelt.
HTC Desire HD eller Iphone 4?
Jag vill ha en pysseltelefon, rolig och bra för den delen också. Vad är den Stora skillnaden mellan dessa telefoner? Många säger att det är en smaksak, men jag har inte provat någon av dem och står nu obeslutsam. Har läst lite andra trådar som känns så oseriösa. Så nu vänder jag mig hit och hoppas att det löser min obeslutsamhet.
Vilken skall jag välja? Varför? Positivt negativt med dem? Berätta allt! Ge mig tips!

Permalänk

Har ingen utav dem men jag tycker att iPhones har touch som inte någon annan telefon kan slå, och det är inprincip det viktigaste enligt mig. Sen så är ju appstore riktigt bra också. ( har testat både iPhone 4 och HTC desire HD )

Permalänk

Negativt med HD´s är väll att det inte är någon amoled skärm utan en slcd, fördelen är väll att den är på 4,3".. Och touchen på iphone är mycket bättre, sen är det väll upp till en själv att välja mellan android och iphone. Åk till mediamarkt eller liknande och testa båda två och bestäm dig.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Var precis i din sits för 2 veckor sedan!
Jag hann testa båda innan jag bestämde mig (för iPhone).
iPhones touch + skärm slår allt med längder just nu. Har provat både Desire HD och Galaxy S. Bådas gränssnitt hackar emellanåt. iPhone är i princip ALLTID helt smooth.
Säger också som föregående medlem, Apple's Appstore är så mycket bättre än Android's.

Ett stort minus med Desiren för mig var att kameran sticker ut på baksidan. Man kan inte ha den platt på skrivbordet.
På tal om kameran så är även den bristfällig jämfört med iPhonens, i både video och bild. (Finns ett par jämförelse bilder på nätet)
Jag gillade verkligen 4.3 tums skärmen, men den var helt enkelt för stor i fickan!

Det ända jag har varit missnöjd med när det gäller iPhone (eller Apple i detta fallet), så är det iTunes. Det är ett jävla skräpprogram om man inte har en Mac!

Permalänk
Medlem

Jag blir egentligen riktigt förvirrad av alla dessa telefoner.
Men vad jag förstått nu, av er är att Iphone 4 är lite mer att leka med:)
Kanske ska ta o satsa på den då.

Permalänk
Medlem

Jag hade 3GS tidigare och var grymt nöjd med den, nu fick jag iPhone 4 för ett tag sen och gillar den skarpt, men ska ändå göra mig av med den och skaffa en Desire HD för jag vill ge den en chans, har prövat den lite och gillar den faktiskt.
Tycker du ska pröva båda innan du kör som tidigare nämnt.

Skrivet av Frexuz:

Det ända jag har varit missnöjd med när det gäller iPhone (eller Apple i detta fallet), så är det iTunes. Det är ett jävla skräpprogram om man inte har en Mac!

Det finns andra program än iTunes att köra som är smidigare, bara googla.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag prövat Galaxy, Jet, Desire och Iphone 4.
Iphone 4 är väl skön liksom, nothing fancy, mest basics.
Galaxy kändes lite äcklig och plastig, samma med jet, kan inte säga något om deras hårdvara eller kamera då jag inte prövat den.
Desiren vinner mitt hjärta helt klart, kändes grymt rolig + alla roliga saker man kan göra med vissa apps, typ fjärrstyra datorn från telefonen osv.. vet inte om detta går med iphone, men jag tycker om touchen och telefonen bäst.

Jag röstar på desire!

Permalänk

iphone 4 att leka med?

är ni helt talanglösa?

man kan göra allt och lite till på en dhd, vill du ha en mobil som du kan göra allt på så väljer du dhd inte en jävla fagphone 4

löjligt hur folk väljer en skitphone framför android

Visa signatur

"Love Life,Get Paid Then Get Laid"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderzzun:

iphone 4 att leka med?

är ni helt talanglösa?

man kan göra allt och lite till på en dhd, vill du ha en mobil som du kan göra allt på så väljer du dhd inte en jävla fagphone 4

löjligt hur folk väljer en skitphone framför android

iPhone 4 är väldigt användarvänlig vilket gör det lätt för en "Svensson" likväl erfarna användare att komma in i den (no pun intended), det är säkert Desire också men man kan inte ignorera vad marknaden och statistiken visar. Telefonen är som den är visar väl hur pass innovativa Apple's engineers, designers och programmerare är, det är mycket till att vara en telefon i ett litet format (tolkningsvara, men väldigt stor är den inte) med dessutom ett stort utbud av applikationer och support på dessa. Visst börjar Android ta fart, men i nuvarande överblick så är "App Store" större och finner ingen anledning till att ta det argumentet ur ett val mellan telefoner i jämförelse.

Hade inte iPhone varit en bra telefon så hade den varken sålt bra eller varit nominerad av flertal individer, organisationer eller företag. Så varför skulle inte folk se den som ett alternativ?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har Android fortfarande inte kommit tillrätta med problemet att UIt känns lite som Windows XP utan grafikdrivrutiner? Det vill säga lite smålaggigt. Jämför Win7 med eller utan Aero.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

^lagget ska väll iaf vara någorlunda fixat i 2.3 men det lär ju dröja innan det kommer till existerande lurar.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

Detta är en klar smaksak, som 037180 skrev så känns iphonen som en lite mer Svensson telefon då man inte behöver var insatt i den utan den är enkel och användarvänlig, mot htc d2 som är lite mer "öppen, o avancerad" och är för den som gillar och fixa o trixa, dock så är inte market lika utvecklat, ännu. Men om jag inte minns fel så ska det finnas mer gratis apps till market. Men som sakt, smaksak.

Visa signatur

i5 2500k / MSI P67A-GD55 / 4gb Corsair xms3 / Radeon 6950 / Xfx 750w / allt istoppat i en låda som kallas Fracal design r3

Permalänk
Skrivet av anderzzun:

iphone 4 att leka med?

är ni helt talanglösa?

man kan göra allt och lite till på en dhd, vill du ha en mobil som du kan göra allt på så väljer du dhd inte en jävla fagphone 4

löjligt hur folk väljer en skitphone framför android

Om du hade pengar så skulle då köpa en iPhone

Permalänk

Apps: iPhone - Rätt många fler *bra* apps finns till iPhone. Ofta kommer apps till iPhone innan de kommer till Android.
Skärm: iPhone - Spöar allt annat jag har sett i skärpa, vanvettigt bra.
Storlek: iPhone - 4,3" är FÖR stort - iPhone och Desire (inte HD) ligger på maxgränsen, tycker jag iallafall...
Touch: iPhone - mer responsiv än alla andra telefoner jag testat.

Vill du filhantera, greja och grotta runt "under ytan" så är det bara att jailbreaka - i cydia finns många kul grejer att mangla runt i systemet med. Görs såklart på egen risk.

Sen är iPhone snyggare, tycker jag, men det är ju en smaksak, förstås.
Däremot vinner en Androidlur när det gäller synkning med googles tjänster (gmail, google calendar etc.), det funkar på iPhone med men är lite grottigare. Inte mycket, men... Tja. En androidlur är ju lite billigare också, men jag tycker ändå att iPhone är mer prisvärd.

Å andra sidan blir du nog nöjd vad du än väljer tror jag; Både iPhone och Desire HD är riktigt bra telefoner.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Negativt med HD´s är väll att det inte är någon amoled skärm utan en slcd, fördelen är väll att den är på 4,3".. Och touchen på iphone är mycket bättre, sen är det väll upp till en själv att välja mellan android och iphone. Åk till mediamarkt eller liknande och testa båda två och bestäm dig.

Det är så att HTC Desire HD har "bara" en LCD skärm och inte S-lcd som många tror..

Har själv en Desire HD och är grymt nöjd! Snabb,smidig(för det jag gör)och allmänt rapp i det mesta helt enkelt.
Telefon utan buggar=finns inte och även denna lilla lur har sina nackdelar, som någon redan nämnt så sticker kameran ut på baksidan vilket är irriterande. När det kommer till mjukvaran så dras fortfarande Android med en STOR bugg som raderar alla dina sms efter ett tag(detta varierar mellan alla användare och kan därför inte säga exakt när det kommer inträffa. Det är ej helt säkert att det kommer inträffa, men av vad jag upplevt bland vänner och andra kretsar är jag inte ensam), vilket är bedrövligt! Dock så har ju nu då Desire HD htcsense.com vilket backar up alla dina konversationer. Market tycker jag fungerar bra nu när äntligen Sverige får ta del av de betal-appar som inte förut fanns tillgängliga.

Personligen gillar jag utseendet och byggkvaliten på Desire HD mer än Iphone 4. Unibody skalet känns underbart i handen även fast den är såpass stor. Det negativa med byggkvaliten är de vassa kanterna på ovansidan som känns av när du drar över hela skärmen och kommer till kanterna.

Sammanfattningsvis så skulle jag säga att Desire HD är en grym telefon men även med sina brister.

Valet hänger då på den vanligaste faktorn i dagens läge: smaksak! Som även nämnt ovan och jag citerar: "Åk till mediamarkt eller liknande och testa båda två och bestäm dig. -AntiSmidig "

Kan som sagt då inte uttrycka mig så jätte mycket om användandet av Iphone då jag bara testat snabbt.

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem

Enda anledningen jag ser till att välja HTCn är att den är billigare..

Permalänk
Medlem

Om man vill ha en riktigt smidig och enkelt gränssnitt fast ändå smartphone så är det nog Samsungs Bada OS som tar hem titeln, dessutom är det iprincip helt laggfritt och snabbt. För att nämna någon Bada telefon, Wave S8500 och S8530 finns.

Jag skulle inte köpt någon av de två TS nämner. Båda de är överhypade telefoner, jag tycker de inte är värt priset helt enkelt.

Acer liquid Metal kommer om någon vecka och den är betydligt mer pris värd androidmobil, kommer finnas runt 3000kr.

Sen har du Motorola Defy som också finns runt 3000kr

Permalänk
Medlem

Nu jag har beställt en HTC Desire HD
Känns som om alla har en Iphone, och så har jag lyssnat på er gott folk!.
Verkar som om de flesta av er ger lite extra poäng till HTCn.
Nu får vi se hur allt blir, och jag blev lite småskraj när jag läste att smsen raderas, och det får man ju hoppas att det inte sker, men vad gör man.

tack alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av mimolina:

Nu jag har beställt en HTC Desire HD
Känns som om alla har en Iphone, och så har jag lyssnat på er gott folk!.
Verkar som om de flesta av er ger lite extra poäng till HTCn.
Nu får vi se hur allt blir, och jag blev lite småskraj när jag läste att smsen raderas, och det får man ju hoppas att det inte sker, men vad gör man.

tack alla

Sitter själv på en Desire HD och jobbarkompisen med fyran blir mer och mer avundsjuk för var dag som går! Du kommer inte bli besviken, tro mig.

Ni som sitter och säger att Apples store är bättre än Androids, visserligen så kommer kommersiella appar till App-store ibland snabbare. Men annars känns det som min Android-lur fullständigt kör över kompisens Apple när det kommer till nyttiga applikationer.

Tillexempel så har jag en applikation som heter 'Transdroid' i mobilen vilket gör att jag kan ladda hem torrents till datorn direkt i mobilen. Fruktansvärt användbart faktiskt!

Sen kan jag göra precis, med hårda ord vadfan jag vill med mobilens visuella utseende.
Om du vill ha en mobil att sitta och pilla på så har du gjort ett klockrent val!

Dock gillar jag iPhone 4 för dess mjuka interface, något jag annars är väldigt petig med. Förhoppningsvis blir det bättre när Android släpper 2.3!

Ni som säger "Hade ni haft råd hade ni köpt en iPhone 4" Haha, vilket skämt! Kunde genom mitt abbonemang välja precis vilken mobil jag ville, valet föll enkelt på Desire HD. Men vill ni betala mer än dubbelt så mycket för en sämre mobil bara för det finns ett äpple på baksidan - varsågoda!

Permalänk
Medlem

[QUOTE="frekish;10605243"]Det är så att HTC Desire HD har "bara" en LCD skärm och inte S-lcd som många tror..

[QUOTE]

du vet att LCD och SLCD är samma sak va? samsung och sony äger rättigheterna till namnet SLCD men fortfarande är det samma sak som LCD. men det är ganska lätt att lura konsumenter idag bara slänga in någon extra bokstav så är det genast nytt och bättre!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Aka_The_Barf;10606934"][QUOTE="frekish;10605243"]Det är så att HTC Desire HD har "bara" en LCD skärm och inte S-lcd som många tror..

Citat:

du vet att LCD och SLCD är samma sak va? samsung och sony äger rättigheterna till namnet SLCD men fortfarande är det samma sak som LCD. men det är ganska lätt att lura konsumenter idag bara slänga in någon extra bokstav så är det genast nytt och bättre!

Vill bara stärka din fakta med att också säga att det är så, så att ingen kiddie kommer in och försöker säga motsatsen. Står i swedroids DHD review om folk vill kika..'

Test av HTC Desire HD | Swedroid

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Tillexempel så har jag en applikation som heter 'Transdroid' i mobilen vilket gör att jag kan ladda hem torrents till datorn direkt i mobilen. Fruktansvärt användbart faktiskt!

Hittade 10 ios-apps som styr torrents på ett eller annat sätt. Bl.a. u-Torrent Remote. Har inte testat själv, eftersom jag inte har nåt större behov av torrents.

Komersiella appar släpps "ibland" snabbare??!!?! Skulle nog vilja påstå att den absoluta majoriteten av av betal-appar kommer först till iPhone, sen till Android. Hänger väl ihop med marknadsandelar, antar jag, men nevertheless.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

iPhones touch är oslagbart.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

samma som Mac vs PC man kan göra mer med en Android... Iphonen är väldigt låst till vad apple vill.. de finns ingen öppen källkod...

Permalänk
Medlem

Man dör väll inte om iPhone får vissa apps före Android, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Jag har samma problem som trådskaparen. Jag är ambivalent angående val av telefon. Jag har inte haft en smartphone innan och nu är jag riktigt sugen på att ha en telefon som jag tror att jag främst kommer använda till att surfa på nätet med. (Jag känner mig handikappad utan tillgång till internet)

Just nu står valet mellan Iphone 4 och HTC Desire HD. Jag har fattat tycke för HDH'n men detta kan nog bero mycket på att det är redan är så många i min umgängeskrets som har Iphone 4 och jag tycker inte om att efterlikna andra. Däremot så verkar det ju som att Iphonen har betydligt bättre skärm och den är inte lika klumpig som HDN'n. Ännu en nackdel med HDN'n är att den bara kommer med 1,5 gig och den kostar lika mycket som en Iphone 4 med 16 gig(På Telia).

Sen undrar jag också om det kanske vore värt att vänta på någon kommande telefon? Till exempel Nexus S. Är ju rätt så sugen på att få min smartphone nu men om det är värt att vänta på någon så gör jag ju såklart det.

Jag köper helst telefonen från Telia då jag tycker det är smidigt att bara åka in till stan om det nu skulle vara så att den skulle gå sönder. Dessutom så verkar det som det är billigast att betala av mobiler via Telia.

Nu blev det en jävla bok. Sry för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugoskorvkiosk:

Jag har samma problem som trådskaparen. Jag är ambivalent angående val av telefon. Jag har inte haft en smartphone innan och nu är jag riktigt sugen på att ha en telefon som jag tror att jag främst kommer använda till att surfa på nätet med. (Jag känner mig handikappad utan tillgång till internet)

Just nu står valet mellan Iphone 4 och HTC Desire HD. Jag har fattat tycke för HDH'n men detta kan nog bero mycket på att det är redan är så många i min umgängeskrets som har Iphone 4 och jag tycker inte om att efterlikna andra. Däremot så verkar det ju som att Iphonen har betydligt bättre skärm och den är inte lika klumpig som HDN'n. Ännu en nackdel med HDN'n är att den bara kommer med 1,5 gig och den kostar lika mycket som en Iphone 4 med 16 gig(På Telia).

Sen undrar jag också om det kanske vore värt att vänta på någon kommande telefon? Till exempel Nexus S. Är ju rätt så sugen på att få min smartphone nu men om det är värt att vänta på någon så gör jag ju såklart det.

Jag köper helst telefonen från Telia då jag tycker det är smidigt att bara åka in till stan om det nu skulle vara så att den skulle gå sönder. Dessutom så verkar det som det är billigast att betala av mobiler via Telia.

Nu blev det en jävla bok. Sry för detta.

Ta en titt på nokia N8, billigare, mycket bra lur, finns på telia.
16gb , snygg , bra kvalitet, hårdvarumässigt mycket bra, bra batteritid.
Så slipper du ha som alla dina polare.
Kolla lite iaf, tror inte du blir besviken.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

kan väl säga min åsikt också då. jag valde en desire över iphone för att jag är en pillare, jag gillar att kunna kolla saker, widgets tycker jag är jättepraktiskt också. iphone är för dom som bara vill att ska funka, men samtidigt så förlorar man "frihets-känslan" då man inte kan göra en egen homescreen tex. men det är ingen tvekan om att det kommer bättre och snyggare apps till iphone och att dens skärm och touch är överlägsen. det som du måste göra är helt enkelt att sätta dig ner och fundera på vad det är du vill göra med din mobil

Permalänk

Är Nokia något att ha då? Eller rättare sagt, är Symbian något att ha? Vet inte så mycket om de olika operativsystemen men får ofta höra att Android är det enda rätta.

Permalänk
Medlem

nej symbian känns väldigt tråkigt jämfört med android, nokia är verkligen efter när det gäller smartphones och deras val av os.