Reklamera en vara som man är missnöjd med?

Permalänk
Medlem

Reklamera en vara som man är missnöjd med?

Finns det möjlighet att reklamera en vara som man är totalt missnöjd med?

Tex en telefon som tar 10-15 sekunder att öppna inkorgen för sms.
15-20 sekunder för att se bilder man tagit med telefonen.
Oacceptabelt att det ska vara såhär.

Och denna telefon är relativt ny på marknaden.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Köpt när? Köpt var? Köpt hur? Inkl abb? Beter sig andra exemplar likadant?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

Om den är så seg är det troligtvis något fel. Ange mer info, vad är det för telefon?

Är det fel på den (vilket det sannolikt är, ingen telefon är så seg idag) så är det garantin som gäller

Permalänk
Medlem

Jag skulle personligen uppdatera mjukvaran på mobilen, kolla med tillverkaren. Finns program att ladda ner. Kräver inga erfarenheter utan bara behärskning av engelska eventuellt svenska språket.

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Jag skulle personligen uppdatera mjukvaran på mobilen, kolla med tillverkaren. Finns program att ladda ner. Kräver inga erfarenheter utan bara behärskning av engelska eventuellt svenska språket.

Om det nu är fel på mobilen är det nog bäst att gå till återförsäljaren först, för att inte riskera garantin

Permalänk
Medlem

Du kan inte reklammera en vara som fungerar korekt, sen att det är en skitprodukt är en annan sak.

Möjligen så att du kan lämna tillbaks produkten om den är i oförändrat skick, men är tveksam till att butiken kommer ta tillbaks en produkt som man kan avgöra att den är använt.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Vad är det för telefon?
Självklart kan du lämna tillbaka den om du är missnöjd men testa först uppdatera telefonen om det finns ny mjukvara, är den köpt hos t.ex. OnOff eller Elgiganten? Elgiganten är öppetköp på även brutna förpackningar, OnOff får man byta mot någon ny vara.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Du kan inte reklammera en vara som fungerar korekt, sen att det är en skitprodukt är en annan sak.

Möjligen så att du kan lämna tillbaks produkten om den är i oförändrat skick, men är tveksam till att butiken kommer ta tillbaks en produkt som man kan avgöra att den är använt.

Det beror ju på var och hur den är köpt. Är det ett postorderköp så har han ju 14 dagars ångerrätt, oavsett skäl, och man får naturligtvis bryta förpackningen och prova varan. Den måste bara vara i "väsentligen oförändrat skick".

Flera av de stora elektronikkedjorna har dessutom egna regler för återköp, precis som Pato säger.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Detta är inte min telefon men här kommer lite info:

HTC SMART
inköpt på elgiganten för ca 6 månader sen.
Jag provade att uppdatera till senaste mjukvaran i helgen utan förbättring.

Jag skulle personligen vilja kasta skiten i väggen.

Men det är ju inte min telefon.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av aGGe!:

Detta är inte min telefon men här kommer lite info:

HTC SMART
inköpt på elgiganten för ca 6 månader sen.
Jag provade att uppdatera till senaste mjukvaran i helgen utan förbättring.

Jag skulle personligen vilja kasta skiten i väggen.

Men det är ju inte min telefon.

6 månader sen, Mjo då måste det vara något du har gjort. Men inga problem. Elgiganten fixar det. Åk till närmaste butik och lämna in den. Tar mellan 2 - 4 veckor. Dem kommer troligtvis att rensa hela luren.

Permalänk

HTCSmart har brew i sig och det är HTC´s egna operativsystem, deras första seriösa försök på Brew.
Telefonen ska INTE vara så seg som du säger, har själv testat den under 3 dagar.
Så testa att nollstället programvaran om det inte finns någon uppdatering till den.
Annars så borde du vända dig till butiken och få den utbytt.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Hej,
den har varit så sedan dag 1.
Jag gjorde en total återställning i samband med uppdateringen som finns på htcs hemsida.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av aGGe!:

Hej,
den har varit så sedan dag 1.
Jag gjorde en total återställning i samband med uppdateringen som finns på htcs hemsida.

Ta kontakt med Elgiganten och hör med vad dem säger. Berätta vad du gjort och att ingenting verkar få telefonen fixad.
Ska nog lösa sig utan några större problem.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Elgiganten kommer att skicka den till Anovo som kommer att göra en mjukvaru-uppgradering alt. ominstallation. Förhoppningsvis löser det dina problem dock.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Det där är ett känt problem med just HTC smart. Om du inte kan lösa det genom återställning eller mjukvaruuppdatering så är det bara att skicka in till service. Reklamation har du ingen rätt till när produkten aldrig varit inne på service.

Om du inte har något extra minneskort i telefonen så kan också det vara problemet om det interna minnet är fullt.

Visa signatur

- Rasande Joel