[EVE] Swedish Aerospace Inc svarar på dina frågor

Permalänk
Skrivet av van Uber:

Vad man behöver är ett betalt konto, dvs man måste ha passaerat Trial. Annars fungerar inte våra API-baserade system. Annars ser vi nya spelare som en framtidsinvestering. Motivation slår klass. Social kompetens värderas högre än SP. Vi rekommenderar att man har 5M SP, men det är som sagt inget krav.

Vi är främst ett pvp-corp, dvs att slåss är vårt primära syfte, men vi har kapacitet att bygga allt utom Super Capitals. Så vi är inte beroende av externa konstruktörer att förse oss med skepp och material. Det betyder att vi säljer en hel del på marknaden på ett eller annat sätt.

Då förstår jag. Jag får nog träna lite mer skills då. Ligger på under 1M men kan ju höra med er när jag börjar närma mig 4. Vill ju också börja med pvp så att det blir lite action i EVE. Funderar på att skaffa mig en fet droneboat, är det något som skulle passa för er eller vill ni hellre ha något annat?

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Då förstår jag. Jag får nog träna lite mer skills då. Ligger på under 1M men kan ju höra med er när jag börjar närma mig 4. Vill ju också börja med pvp så att det blir lite action i EVE. Funderar på att skaffa mig en fet droneboat, är det något som skulle passa för er eller vill ni hellre ha något annat?

Hör av dig nu om du vill, du måste inte vänta. Är man "ung" så räcker det långt med att man kan "tackla". Personligen tycker jag att du ska ta reda på vad du själv tycker verkar roligt att flyga. Men vill du veta något som nästan alltid går hem så är det Stealthbombers.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Skrivet av van Uber:

Hör av dig nu om du vill, du måste inte vänta. Är man "ung" så räcker det långt med att man kan "tackla". Personligen tycker jag att du ska ta reda på vad du själv tycker verkar roligt att flyga. Men vill du veta något som nästan alltid går hem så är det Stealthbombers.

Jag gör det då. Stealth bomber låter spännande men har antagligen inte reserchat något för det. Fokuserat mest på drones, mining och medium hybrid guns. Vad tackla är vet jag inte men det lär jag väll mig efter ett tag i spelet. Funderar på att helt enkelt joina ett pvpcorp som är lite sämre än er och lära mig grunderna där. Då slipper ju ni ta hand om mig och förklara varje term för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Jag gör det då. Stealth bomber låter spännande men har antagligen inte reserchat något för det. Fokuserat mest på drones, mining och medium hybrid guns. Vad tackla är vet jag inte men det lär jag väll mig efter ett tag i spelet. Funderar på att helt enkelt joina ett pvpcorp som är lite sämre än er och lära mig grunderna där. Då slipper ju ni ta hand om mig och förklara varje term för mig.

"Tackla" är konsten att låsa fast ett mål så det inte kan initiera warp, dvs fly fältet. Det är baserat på en enda färdighet som du kan lära dig redan nu (Propulsion Jamming till nivå I). Personligen så tror jag du lär dig mer av att ansluta till oss från början, vi lägger som sagt stor vikt vid den sociala aspekten och att vara med, hänga och smälta in är oändligt mycket viktigare än antalet kills man skrapar ihop (de kommer automatiskt ändå till slut).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av van Uber:

"Tackla" är konsten att låsa fast ett mål så det inte kan initiera warp, dvs fly fältet. Det är baserat på en enda färdighet som du kan lära dig redan nu (Propulsion Jamming till nivå I). Personligen så tror jag du lär dig mer av att ansluta till oss från början, vi lägger som sagt stor vikt vid den sociala aspekten och att vara med, hänga och smälta in är oändligt mycket viktigare än antalet kills man skrapar ihop (de kommer automatiskt ändå till slut).

Hoppas man gör mer än att bara låsa fast ett mål när man tacklar. Låter ganska tråkigt annars men kan göra det om det behövs.

Om jag får vara med er och lira så gör jag gärna det. Ville ju ändå göra det förr eller senare så dumt att skjuta upp det om jag kan göra det nu. Hur kan jag gå med?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Hoppas man gör mer än att bara låsa fast ett mål när man tacklar. Låter ganska tråkigt annars men kan göra det om det behövs.

Om jag får vara med er och lira så gör jag gärna det. Ville ju ändå göra det förr eller senare så dumt att skjuta upp det om jag kan göra det nu. Hur kan jag gå med?

Tro mig, det är väldigt intressant att låsa folk, till slut är det något av en konstform och är det något man fastnar för så kan man ju i förlängningen satsa på Interdictors som är ruskigt roliga att köra i normalstora flottor.

För att söka till oss åker du till ett av våra kontor och listar bolagen i stationen och klickar på "apply" vid vår logga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av van Uber:

Tro mig, det är väldigt intressant att låsa folk, till slut är det något av en konstform och är det något man fastnar för så kan man ju i förlängningen satsa på Interdictors som är ruskigt roliga att köra i normalstora flottor.

För att söka till oss åker du till ett av våra kontor och listar bolagen i stationen och klickar på "apply" vid vår logga.

Heh. Föråldrat. Numera så behöver du inte göra så, det räcker med att du söker på Swedish Aerospace Inc och kikar på info-tabben så ser du Apply to Join.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Heh. Föråldrat. Numera så behöver du inte göra så, det räcker med att du söker på Swedish Aerospace Inc och kikar på info-tabben så ser du Apply to Join.

Något bak i huvudet sa att det borde finnas ett smidigare sätt Tack.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hmm är ni fortfarande igång? hade jag vetat det så hade jag nog anslutit mig men är med i ett annat low sec / 0.0 pvp atm

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Hehe, har blivit rätt intresserad av Swedish Aerospace, men hur kul är det att bara ha svenskar att snacka med liksom. Sitta och snacka med folk från hela världen är en av sakerna jag gillar bäst med MMOs.

Desutom trivs jag rätt bra i High/Wh space atm

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Hehe, har blivit rätt intresserad av Swedish Aerospace, men hur kul är det att bara ha svenskar att snacka med liksom. Sitta och snacka med folk från hela världen är en av sakerna jag gillar bäst med MMOs.

Desutom trivs jag rätt bra i High/Wh space atm

Ja, nu är ju vi med i en allians, så det finns gott om tillfällen att glänsa med engelskan. Men när vi har pubkvällar i Sthlm och Linköping så blir det mest svenska

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Första posten uppdaterad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir ju nästan lite taggad. Kanske ger EVE en chans efter att jag lessnat på Rift, vilket jag redan har. Får se om det blir en månad till med rift eller inte. Hur länge har man på sig att aktivera Trial-koderna? Du kanske kan skicka en?

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Blir ju nästan lite taggad. Kanske ger EVE en chans efter att jag lessnat på Rift, vilket jag redan har. Får se om det blir en månad till med rift eller inte. Hur länge har man på sig att aktivera Trial-koderna? Du kanske kan skicka en?

30 dagar: http://eve.win-rar.com/

Ja, winrar av alla ställen... Vanliga trial är 14 dagar, buddy invites 21 dagar och winrar ger ut 30 dagars.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

30 dagar: http://eve.win-rar.com/

Ja, winrar av alla ställen... Vanliga trial är 14 dagar, buddy invites 21 dagar och winrar ger ut 30 dagars.

Dock så får den som skickar ut buddy invite en bonus när man köper spelet + 1 månad eller nått sånt.
Och man lär ju få nån ingame present av den som invita en i utbyte mot den fria månad han får.

Permalänk
Medlem

Jag blev också sugen att gå med... Har bara två frågor.
1. Hur "Hard core" är ni? finns det något krav på hur mycket man skall spela?
2. Jag har bara en klone. Skulle vilja ha minst en till. Så jag kan hoppa till er och till Rens

Har bara knappt 3m SP så jag har en bit kvar men nästan alla ligger på att jag skall kunna köra Rift/wolf och tackla. Så det kanske är ok i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leonad:

Jag blev också sugen att gå med... Har bara två frågor.
1. Hur "Hard core" är ni? finns det något krav på hur mycket man skall spela?
2. Jag har bara en klone. Skulle vilja ha minst en till. Så jag kan hoppa till er och till Rens

Har bara knappt 3m SP så jag har en bit kvar men nästan alla ligger på att jag skall kunna köra Rift/wolf och tackla. Så det kanske är ok i alla fall.

Vi sysslar med Endgame i EVE, vi håller oss på en relativt hög nivå och praktiserar strömlinjeformade flottor. Med det sagt så finns det en huvudregel i SAE: RL går alltid först. Vi har inga krav på att du måste vara online ett antal dagar i veckan. Däremot så kräver vi att du är stationerad med resten av bolaget och deltar i operationer när du väl är online. Skulle RL hindra dig från att logga in på ett tag är det inte ett problem för oss, men det är bra om du säger till.

Det är bra att ha fler Jump Clones, tex en i Empire, en i vårt hem och en där vi är stationerade (tex just nu är vi i ett större krig och offensiven har gjort att vi måste stationera oss lite längre ut än vårt vanliga hem).

3M SP är lite i underkant, men om du känner ett enormt sug att få köra kul PvP med roliga människor så ser vi att motivation mer än väl kompenserar låg SP. Ta kontakt med en rekryterare så kan ni prata mer ingående om att ansluta till oss.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Första posten uppdaterad. Vi har nu en gräns på 10M SP för inträde. Gränsen kan diskuteras vid individuella bedömningar, en motiverad inställning till pvp väger tex väldigt tungt.

Visa signatur

Permalänk

Dom gångerna man suttit i eran kanal så har det vart stendött i timtal, aldrig fått någon respons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Dom gångerna man suttit i eran kanal så har det vart stendött i timtal, aldrig fått någon respons.

Det var inte bra. Jag kan tänka mig att många drar sig från den publika kanalen nu när det krigas ganska intensivt. Men då jag är påloggad brukar det alltid sitta folk där. Skulle ni känna att behovet är stort går det alltid att ragga upp någon av våra rekryterare, kontaktpersoner finns i vår corp-beskrivning, så försök slå upp en convo med någon av dem.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av van Uber:

Det var inte bra. Jag kan tänka mig att många drar sig från den publika kanalen nu när det krigas ganska intensivt. Men då jag är påloggad brukar det alltid sitta folk där. Skulle ni känna att behovet är stort går det alltid att ragga upp någon av våra rekryterare, kontaktpersoner finns i vår corp-beskrivning, så försök slå upp en convo med någon av dem.

Försökte under en veckas tid ungefär, för ca 1 månad sedan.
Saken var ju den att det var massa folk där inne, dock ingen som tog sig tid att svara på något man skrev.

Permalänk

haha shit, kommer ihåg er när ni vart i Placid, rejpade skiten ur oss (säger inte vilken corp ja e från) =P

ni e blåa me Rooks n Kings visst?

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk
Medlem

Försökte under en veckas tid ungefär, för ca 1 månad sedan.
Saken var ju den att det var massa folk där inne, dock ingen som tog sig tid att svara på något man skrev.

Under den tiden hade vi bara 1 aktiv rekryterare, som dess utom jobbade mycket. Det är löst nu.

Permalänk
Skrivet av BuFFy:

Under den tiden hade vi bara 1 aktiv rekryterare, som dess utom jobbade mycket. Det är löst nu.

På grund av detta kunde ingen av de andra 10-20 personerna säga ett ord över huvud taget under denna tid?

Permalänk
Medlem

På grund av detta kunde ingen av de andra 10-20 personerna säga ett ord över huvud taget under denna tid?

Många som hänger i SAE-kanalen är inte från SAE, utan från andra bolag som av en eller annan anledning vill hålla kontakten. Så det är fullt möjligt att se folk där som inte svarar, då de antagligen inte känner sig trygga med att svara. Men som sagt, vi har nu åtgärdat det där och är det ändå så att ingen går att nå i kanalen för stunden går det bra att öppna en convo.

Skrivet av medichaaaz:

haha shit, kommer ihåg er när ni vart i Placid, rejpade skiten ur oss (säger inte vilken corp ja e från) =P

ni e blåa me Rooks n Kings visst?

Vi har spenderat en hel del med RnK. På den tiden vi flög mycket med dem stod vi utanför en allians, men vi är fortsatt blåa med dem, nu som The Kadeshi. Vi hade väldigt roligt borta i Placid/Syndicate, så du får gärna berätta mera om hur våra vägar möttes. Vi har ett av våra mest kära minnen därifrån länkat i vår rekryterinspost här i tråden. Finns du med i den?

Visa signatur

Permalänk

Vi var bosatta i en dead-end system i Placid, Pain tror jag den hette, så vi brukade offtast få kills i Iges och den vägen uppåt, då kom ni in i bilden o förstörde det mesta haha. Har för mig att ni gatecampada Covryn/Iges vägen, kan lätt säga att det skapades problem med att åka runt där ^_^. funderade faktist på att joina er vid den tidpungten men sen så dödade ni mig i min söta lilla Vexor.

En annan dag så vart det så förutsägbar så ja åkte runt andra vägen och blev dödad av en till gatecamp av en annan corp. haha goda minnen

SPACEMUTANT är namnet, kanske fins på ett av era killboards, haha.

http://eve.battleclinic.com/killboard/killmail.php?id=9984857

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, jag hittade dig: http://sae.hugge.net/kb/?a=kill_detail&kll_id=17847

Verkar som vi inte kostade dig allt för mycket pengar Du måste ha varit där när vi "pacificerade" sträckan Covryn - Espiguere. Något vi har märkt när man omlokaliserar till ett low-sec område, är fördelarna med att sätta sig i respekt hos lokalinvånarna. Det underlättar för framtida logistik. Vi fick ner aktiviteten rejält i en del "nyckelsystem" där vi ville ha lugn och ro och det gynnade våra operationer.

Vi vet att vi trampade på en del tår, men som det heter "If you can't beat them, join them"

Om du skickar in en ansökan så lovar jag att ersätta din Vexor

Visa signatur

Permalänk

Haha, gött. En vexor ^^

Just nu så e jag inte intreserad i eve särskilld mycket, men vi får se om ett par månder, ja kommer kanske hoppa in i eran public channel o trolla runt. ^_^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av medichaaaz:

Haha, gött. En vexor ^^

Just nu så e jag inte intreserad i eve särskilld mycket, men vi får se om ett par månder, ja kommer kanske hoppa in i eran public channel o trolla runt. ^_^

Du är välkommen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rekryterar ni transportörer?

Började spela EVE med syftet att bli Black-Ops pilot men hamnade lite på villovägar och började träna för diverse typer av transportskepp. Ett par timmar ifrån Caldaris Freighter om jag nu inte minns fel.