Permalänk
Medlem

...tummen ner för overclockers.se

Köpte ett EPoX 8K5A2+ utav dem, fick hem det efter en vecka, var trasigt, skickade tillbaka det, tog en vecka, dom hade felsökning, de hörde av sig å sa att det var fel på det moderkortet en vecka senare å att de skulle skicka mig ett nytt...
Gått 3 veckor...
En vecka senare (idag, totalt 4 veckor...) fick jag hem ett nytt moderkort, eller vadå nytt?! Det var ju för fan samma som jag skickade tillbaka! Grrr!
Ringde till dem fö 5 gången... '-Oj då, då tog vi fel moderkort. Men du kan ju kolla om du får igång det?'
Men åhhh! De hade ju själva sagt att det var fel på moderkortet! GRRRR!!

Nu ska jag pilla med burken hela helgen å se om jag kan få liv i det... På måndag sa morsan ringa å kräva pengarna tillbaka för moderkortet så blir det ett moderkort från DB...

Vadå riktigt less?!

Nä, det var första å sista gången som jag handlar av overclockers.se! Tummen ner!

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Låter jävligt styggt om allt stämmer... det där räcker för att jag inte ska handla ngt där iaf

Permalänk
Medlem

samma här

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk

Att saken uppmärksammas här är inte bra, inte bra för overclockers iallafall. Jag tycker att du ska skriva ett mail där du förklarar hur besviken du är på dem. Eftersom att det är ett ganska så litet företag så är de nog ganska så måna om ryktet och de är säkert villiga att kompensera dig med en rejäl rabatt på din nästa beställning för göra dig till en nöjd återkommande kund.

Skicka med länken till den här tråden i mailet.

Om du tänker ringa, ring själv, det är en nyttig erfarenhet att kunna reda ut missförstånd/reklammationer/missnöje på sakligt och rakt satt, dessutom har nog morsan fullt upp med annat som att tvätta dina kläder och bädda din säng..;)

Glöm inte att uppdatera oss hur det går med kompensationen.

Lycka till!

Space

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Avstängd

Och 80% av deras kundkrets är nog sweclockare.

Permalänk
Medlem

vafan , mot mig har dom vare as schyssta iaf , jävligt bra att ha å göra medjag tycker iaf tummen upp för overclockers.se

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

Men nej! Jag köpte Abit KD7 hos de och den är också trasig. Kändes som moderkortet var begagnad när jag öppnade kartongen. Trodde att det var omöjligt men när du fick samma moderkort tillbaks så är det inte omöjligt längre. Iaf så ska jag skicka tillbaks kortet men de savrar ju inte på mail inom 24 timmar vilket borde vara standard. Vet alltså inte om jag ska bara skicka tillbaks moderkortet eller alla grejer köpta där.

MalZon fick du en lapp som du satte på kartongen vid retur till oc.se? så man slipper betala frakt till dem.

Permalänk

Har aldrig haft problem med dom... Får ju tillochmed rabatt när jag köper där.
Men det kallar jag rent utsagt skit om dom inte kan skicka saker som fungerar och dessutom grejer som verkar vara använda. =(

Permalänk
Medlem

Justare kille än tobbe på overclockers går inte att hitta..
Jag handlar då alltid där, fast då bor jag 2km ifrån oxo

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

TheArt -> Nä, slapp betala nåt nu när jag fick tillbaka det... men det skiter ju jag i, jag har ju gett 8000 på CPU, mobo, minne å hdd från dem på en gång... Blir lite less när det går till såhär... Nä, får bli Datorbutiken å ITbutikken i framtiden.

Det som jag skrev i första är precis så det har gått till... Har vart 4 veckor utan egen dator...

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk

Lite ot: -boris- jag diggar din avatar

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

jag handlar också där och hittils har det inte varit något fel. Bara bra upplevelser

Permalänk
Medlem

Klantigt av dom att skicka tillbaka ett trasig mobo, hoppas dom inte fortsätter med sådant för då är dom snart historia.

Permalänk
Medlem

Har handlat av oc.se ett flertal gånger utan problem.
Snabb och bra service är det oxå.
Hade lite problem att få igång ett grafikkort jag köpte men det ordnade sig efter ett tag, visade sig vara mitt moderkort som inte gillade gf4.

En gång när jag skulle beställa ett chassie så hade dom slut på det jag ville ha trots att det stog på sidan att det fanns hemma.
I den vevan skickade vi nog minst 10 mail till varandra inom loppet av en halvtimme så det ordnade sig med bra pris på ett annat chassie istället.
Det tycker jag var bra service.

Permalänk
Medlem

har oxå bara haft bra erfarenheter av oc.se, när jag skulle köpa min prolle så ville jag ha en specefik stepping, jag maila till dom å sa de, dagen efter hadde dom kollat vilka steppings dom hadde inne, och dom fråga snällt ifall jag ville ha porellen eller inte, desstuom fick jag den upplåst, å hit skickat på 3 dagar har ja för mig...tummen upp för overclockers.se

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jo även det är bra.
Jag fick beställa min xp1800+ med den steppingen jag önskade

Permalänk
Hedersmedlem

Även jag har bra erfarenheter av oc.se. Jag köpte det mesta av grejorna till min vattenkylning därifrån och har oxå beställt en massa 80mm Panaflo vid ett antal tillfällen. När jag köpte mitt Antec 400W därifrån fick jag fel nätagg, men efter att ha snackat med Tobbe via telefon skickade de rätt nätagg direkt, tillsammans med returlapp för det 300W jag av misstag hade fått. Jag har upplevt att de svarar på mail ganska snabbt oxå, vilket är mycket positivt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jo, jag fick min 2000+ upplåst å med AGOGA steppningen som jag helst ville ha... Det var ju ett plus... men jag måste ju ändå ha ett nytt mobo för att kunna använda prollen iaf...

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Avstängd

Jag beställde en Swiftech MCX462-U utan några som helst problem. Fast iofs ska det inte vara svårt att stoppa ner en fläns i en kartong och skicka.

Ska i allafall beställa mera ifrån dom när jag fått resten av mina pinaler ifrån db.

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

overclockers.se sitter iaf inte och trycker på grejerna i 2dar fast dom är undanlagda som ett visst företag gör.

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Medlem

Jag vet inte ricktig vad jag tycker om dom alltså.
Sist tog det över 2 månader inna min vattenkylning kom och tex när blocket saknades och pumpen hade kommit in sa jag att ni stoppar väl undan pumpen till mig nu.
Ja det gör vi så klart sa dom.
Så kom blocket in och pumpen var slut.
Ringde å frågade om dom skulle skicka det nu.
Nä vi har ingen pump.
Men ni sa att ni skulle lägga undan en sa ni.
Jasså det vet jag inget om.
Så effter 2 månader fanns allt i lager sammtidigt å då kom det. Det var B alltså.
Sedan att dom lyckades övetyga mig att en extrem var sämmre än en prime och att jag skulle ta den var inte bra heller.
För det vissar sig att flödesmotståndet i primen är så stårt att eheim pumpen skrammlar.
Visserligen var dom berädda på att ta tillbaks den trots att jag målat om den för färgen trillade av som var på från början. Men jag fixade pumpen i stället så det blev tyst på skiten.

Så vet inte, dom vill väll rätta till felen men dom kannse kunde gjort saker å ting lite bättre från början. Som att lägga bort pumpen till mg tex så jag slapp vänta extra på att den skulle komma in igen när blocket hade kommit.

Permalänk
Medlem

ja men kolla , ingen i hela världen är felfri , inte äns oc.se är det , jag tror nog att alla datrobutiker har klantat sig mer eller mindre än vad oc.se har gjort , för dom får ju till det till slut iaf så ...

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem

Jag har ahft strul med alla butiker jag handlat på utom db och oc
GoOn: Vägrade je mig garanti på en trasig brännare tills jag bussade morsan och reklamationsnämnden på dom.
komplett: skicka fel moderkort till fel address
Gtek: Glömde bort min order och när jag välk ringde och klagade så tog det ytterligare två veckor..

Jag kanske har haft ovanligt mkt otur men en sak jag vet är att man kan lita på OC

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Avstängd

En klassiker bland leverantörer som i FÖRSTA hand tänker på pengar och sen i andra hand kunder.

Sluta att handla på såna skitställen.

Visa signatur

P4 1.8@2.7 . AX4B Pro-533 . 256mb cl1.5 | Dual PIII 1000@1125 . GA6VXDC-7 . 512mb cl2 | PIII 1000@1300 . AX37-Plus . 256mb cl2 | Celeron 600@1012 . AX34-ProII . 256mb cl2 | P4 2.4@2.8 and rising . AX4T II-133 . 512 mb PC800 RdRam . grymt underbar | P4 1.4@?? . Dell-skitkort . 256 mb PC800 RdRam | 1.4TB HD sammanlagt

Permalänk
Medlem

Är det någon butik jag gillar att handla hos så är det overclockers.se, en liten fin butik som svarar på ens mail under 2-3 minuter ( har mailat den 15-20 gånger angående diverse grejer) vilket jag sällan märker hos andra butiker.. för att inte tala om gtek som inte ens svarat på mitt mail som jag skickade i måndags till dem

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

Jag mailade de torsdag kväll och har inte fått svar än. Gäller KD7 som inte vill funka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheArt
Jag mailade de torsdag kväll och har inte fått svar än. Gäller KD7 som inte vill funka.

va?!
har de fått in KD7?!!!

Det finns ju inte i sverige förrens imorgon först?!

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk

Jaha men om ni alla nu läser detta så e det ju bara en smaksak!!
Någon säger att dom är bra vissa säger att dom är dåliga!
Men den som vill ha oc.se och tycker dem e bra så ska dom ju handla där!!
ville bara sätta en mening i detta!!

Visa signatur

cn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mog
En klassiker bland leverantörer som i FÖRSTA hand tänker på pengar och sen i andra hand kunder.

Sluta att handla på såna skitställen.

Alla företag tänker på pengar i första hand men vissa är smartare än andra på så vis att de fattar att en kund som får bra service återkommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mog
En klassiker bland leverantörer som i FÖRSTA hand tänker på pengar och sen i andra hand kunder.

Sluta att handla på såna skitställen.

Ehm... kunder = pengar.

Så tänker man på pengar tänker man verkligen på sina kunder.

Tänker man inte på kunderna...ja då tänker man inte särskillt långt

Visa signatur

hmm