Permalänk

Duger 720p (1366x786) För PC??

Hej, jag tänkte köpa mig en LCD Tv som jag även tänkte använda som primär skärm för min dator (använder datorn i sign), Just nu sitter jag med 3k och då har jag kollat på denna LG:

LG 32LD320 32 tums LCD-TV

Den är endast halv HD, Eller ska jag vänta spara ihop 1k för att få en FULL HD? och köpa denna ist:

Komplett.se - LG 32" LCD-TV 32LD350

Eller duger det med den första jag länkande? Kommer sitta 2-3m ifrån skärmen i soffan. Ska spela spel och kolla på HD filmer, har hört även att man ska använda helst en full hd för att se texten så bra som mölijgt när man surfar på internet, vill inte slänga ut 1k helt i onödan om det "duger" med den första. Har en FULL HD Dator skärm så man vill ju helst inte byta ner sig ;P Har kollat på 720 och 1080p filmer på datorn och tycker inte det är någon större skillnad, men det kanske man ser mer på en större skärm ? Ge mig era råd och tips tack

Pris skillnad pga.
LG 32LD320 - 3000kr + 100kr frakt

LG 32LD350 - 3500kr + 300 frakt

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

På sån liten panel och med det avståndet hade inte jag lagt ner de extra pengarna på en FullHD panel om det nu är skralt i kassakistan.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Jag har precis det du frågar efter. Har 2 st TV Apparater En TV med 1366x786 och spelar upp 720p filmer, och en annan med full HD. Jag tycker personligen att det inte är någon större skillnad. Givetvis blir det lite bättre om men om din budget säger ifrån så räcker första alternativet.

Permalänk

Jag har en projektor som kör 720p. När jag kollar på film tycker jag inte jag kan se nån skillnad mot polarens 1080p. Däremot när man surfar/läser text så är det störigt med så få punkter på höjden.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

du har inte en chans att kunna läsa normalstor text på datorn om du kör full-HD på 2.5 meters håll på en 32 tummare. Så även om du köper en full-HD så får du nog ställa om till 720p eller nåt.

Förresten, 32 tum på 2.5 meter motsvarar 9 tums skärm på 70 centimeter (dvs normalt skrivbordsavstånd). Så du kan ju tänka dig vilken datorupplevelse det blir...

Permalänk
Medlem

Då har jag en fråga angående att använda TV som primär skärm för datorn!

Jag har en Samsung LED 46", 6-serien med modell 6050n. FullHD

Mitt grafikkort (XFX Geforce 8800GTS har enbart DVI kontakter så jag kopplade från TV HDMI/DVI uttaget till DVI. Alltså HDMI->DVI.

Tycker att grafiken är väldigt dålig när man kör via TV, inte som skärm. När upplösningen är på 1080p så är endå rutorna i samma storlek som tvn och inte mindre. Hur ska jag bära mig åt har googlat ganska mycket men inte hittat ett ordentligt svar!

Hoppas jag har varit tydlig i det jag skrivit.
MVH Elias

EDIT: Texten är också lite pixlig!

Permalänk
Medlem

Welcome to SWEDX , Welcome to a NEW World! Har billiga tv-apparater. Beställde nyss en 40" därifrån med leverans till dören + en fot till tv:n gick på 4100kr.
Full-HD tv med inbyggd media spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selene:

Welcome to SWEDX , Welcome to a NEW World! Har billiga tv-apparater. Beställde nyss en 40" därifrån med leverans till dören + en fot till tv:n gick på 4100kr.
Full-HD tv med inbyggd media spelare.

schyssta priser, men är Camo är märke man kan lita på?

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Okej, men då får jag helt enkelt köpa en en 17 crt/platt skärm och ha som primär, och LCD TVn som sekundär och när ja ska spela/kolla film blir det på den . Men hur blir det om jag skulle köra ett spel i FULL HD på 32''? blir det så litet ändå att ja skulle behöva sänka till lägre upplösning att det är då ovärt att köpa en full HD?

Skrivet av DiscoJet:

]Då har jag en fråga angående att använda TV som primär skärm för datorn!

Jag har en Samsung LED 46", 6-serien med modell 6050n. FullHD

Mitt grafikkort (XFX Geforce 8800GTS har enbart DVI kontakter så jag kopplade från TV HDMI/DVI uttaget till DVI. Alltså HDMI->DVI.

Tycker att grafiken är väldigt dålig när man kör via TV, inte som skärm. När upplösningen är på 1080p så är endå rutorna i samma storlek som tvn och inte mindre. Hur ska jag bära mig åt har googlat ganska mycket men inte hittat ett ordentligt svar!

Hoppas jag har varit tydlig i det jag skrivit.
MVH Elias

EDIT: Texten är också lite pixlig!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

schyssta priser, men är Camo är märke man kan lita på?

Ursäkta att jag svarar nu... jag har haft tv:n ett tag och med tanke på priset så tycker jag att tv:n är helt underbar!! Klockren bild!

Permalänk
Avstängd

Märket är Swedx, camo är produktnamnet,

Panelerna kommer från samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Märket är Swedx, camo är produktnamnet,

Panelerna kommer från samsung

Förlåt om jag snor tråden lite :)!

Jo så långt har jag också förstått det men är de schyssta grejor osv? Funderade lite på en swedx men känner ingen som har köpt därifrån och vet inte riktigt hur dem står sig gentemot om man köper en tv för samma pris hos mediamarkt typ`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiscoJet:

Tycker att grafiken är väldigt dålig när man kör via TV, inte som skärm. När upplösningen är på 1080p så är endå rutorna i samma storlek som tvn och inte mindre.

Hmm, förstår faktiskt inte alls vad du menar?

Skrivet av Kevlarheart:

Men hur blir det om jag skulle köra ett spel i FULL HD på 32''? blir det så litet ändå att ja skulle behöva sänka till lägre upplösning att det är då ovärt att köpa en full HD?

Spel blir ju inte "mindre" för att de har lägre upplösning (Möjligen blir viss text i HUD:en i spelet mindre, lite beroende på hur spelet är gjort, men rätt många spel skalar även om gränsnittet såvitt jag vet)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.