Permalänk
Medlem

Nick stealers!

Haha en i min klan mötte ju ju då Boxer nyss

Inte alls en nickstealer ^^

Han sket nästan ner sig när han såg namnet i loading screenen.

Har nån av er mött någon som nick stealar?

Permalänk
Medlem

Det är ganska vanligt med folk som nick stealar, om du tex kollar på sc2ranks och säker på något som "EGIdrA" så ör det typ en hel sida med det namnet.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Nej men jag hade ju inte direkt uppskattat det igge, "om man säger"...(käften fylld med snus - Peter Magnusson )

Inte juste alls ö.h

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Haha det bästa var ju att boxer låg i gold league

Permalänk

Själv mötte man ju en Diamondleague Tester

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Vem är boxer?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Vem är boxer?

http://wiki.teamliquid.net/starcraft/BoxeR

Permalänk
Medlem

Så går det när Blizzard har såna dumma jävla ideér. Fanns ingen anledning alls att 999 pers skulle kunna ha samma nickname... (antar att 999 är max).

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Så går det när Blizzard har såna dumma jävla ideér. Fanns ingen anledning alls att 999 pers skulle kunna ha samma nickname... (antar att 999 är max).

... wat

lite överdrivet mycket negativitet åt nånting som endast hjälper mer än det förstör (sjukt jobbigt när ALLA dina nick redan är tagna, hellre att det finns ett fåtal som använder ditt namn än att tvinga dig att hitta ett nytt.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

Är bara fjantigt att istället för att bara en ska ha ett unikt nick så måste man använda "N1ck" istället för "Nick" t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

... wat

lite överdrivet mycket negativitet åt nånting som endast hjälper mer än det förstör (sjukt jobbigt när ALLA dina nick redan är tagna, hellre att det finns ett fåtal som använder ditt namn än att tvinga dig att hitta ett nytt.

Det förstör mer än det hjälper enligt mig, om ditt nick är upptaget så har du ett för "vanligt" nick. Alla har väl sin egen åsikt men jag avskyr detta system, var inga fel alls på riktiga system som finns i alla andra spel där när någon tagit ett nick så är det upptaget.

Om man försöker nicka "darklordDEATH" och det är upptaget så kanske man skulle överväga att byta ändå?

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Det förstör mer än det hjälper enligt mig, om ditt nick är upptaget så har du ett för "vanligt" nick. Alla har väl sin egen åsikt men jag avskyr detta system, var inga fel alls på riktiga system som finns i alla andra spel där när någon tagit ett nick så är det upptaget.

Om man försöker nicka "darklordDEATH" och det är upptaget så kanske man skulle överväga att byta ändå?

... du vet väl att om endast EN person behövs för att nicket ska låsas så gör det 0 skillnad hur "vanligt" nicket är? de 3 olika nick jag använder används utav <10 pers minst. alla 3 är unika i WoW (finns endast mina chars om man söker armory tex) och ÄNDÅ så stöter man på att man måste använda något annat nick för att det är upptaget. sist blev det när jag skulle regga på microsoft skitet som tillhörde ett spel, inte fan funkade några utav mina nick även fast de är ett unikt namn. så jag tvingas använda siffror i slutet för jag har inte någon jävla ork för att hitta på ytterligare ett nytt nick.

detta system funkar, sluta gnäll så jävla mycket. detta system förstör ingenting. fakenickers är alltid fakenickers visst men vem bryr sig om dom? patetiska små jävlar som ändå inte påverkar nånting då man vet vilken liga pro spelare lirar inte (hint inte plat)

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

... du vet väl att om endast EN person behövs för att nicket ska låsas så gör det 0 skillnad hur "vanligt" nicket är? de 3 olika nick jag använder används utav <10 pers minst. alla 3 är unika i WoW (finns endast mina chars om man söker armory tex) och ÄNDÅ så stöter man på att man måste använda något annat nick för att det är upptaget. sist blev det när jag skulle regga på microsoft skitet som tillhörde ett spel, inte fan funkade några utav mina nick även fast de är ett unikt namn. så jag tvingas använda siffror i slutet för jag har inte någon jävla ork för att hitta på ytterligare ett nytt nick.

detta system funkar, sluta gnäll så jävla mycket. detta system förstör ingenting. fakenickers är alltid fakenickers visst men vem bryr sig om dom? patetiska små jävlar som ändå inte påverkar nånting då man vet vilken liga pro spelare lirar inte (hint inte plat)

Det är ju du som gnäller? Du gnäller på mig. Jag säger att JAG anser att systemet förstör mer än det tillför, för enligt mig tillför det ingenting.

Tagga ner nu, vi kan väl försöka ha en diskussion utan att du brusar upp

Tack!

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Det är ju du som gnäller? Du gnäller på mig. Jag säger att JAG anser att systemet förstör mer än det tillför, för enligt mig tillför det ingenting.

Tagga ner nu, vi kan väl försöka ha en diskussion utan att du brusar upp

Tack!

är ju du som sitter och gnäller på blizzard och deras "dumma jävla ideér" som endast hjälper de som har ett nick som de gärna vill ha kvar.

sen finns det ju ändlöst många pro spelare som har sina namn som inte skulle kunna använda sina namn om de t ex köpte ett korea account pga fakenickers som tagit det först eller inte kan använda sitt klan nick för nån tog den innan han bytte.

det hjälper mer än det förstör. det enda negativa med detta system är ett fåtal fakenickers och ingen fakenicker kommer ändra något medans det andra systemet endast skulle göra det jobbigt för alla spelande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är det inte dags o köra copywright eller patent på namn? lol... whin3rs

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

är ju du som sitter och gnäller på blizzard och deras "dumma jävla ideér" som endast hjälper de som har ett nick som de gärna vill ha kvar.

sen finns det ju ändlöst många pro spelare som har sina namn som inte skulle kunna använda sina namn om de t ex köpte ett korea account pga fakenickers som tagit det först eller inte kan använda sitt klan nick för nån tog den innan han bytte.

det hjälper mer än det förstör. det enda negativa med detta system är ett fåtal fakenickers och ingen fakenicker kommer ändra något medans det andra systemet endast skulle göra det jobbigt för alla spelande.

Kan du sluta gnälla på mig eller är det svårt att förstå att alla inte är av samma åsikt?

Permalänk
Medlem

tur att inga kör med mina nicks, Fidel1ty och KRQKAN ohyeaah

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

tur att inga kör med mina nicks, Fidel1ty och KRQKAN ohyeaah

I....has....to STEEEEAAAAL! @@#$%*!

haha nää, men visst e de mas när man måste byta nick hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: BTW, jag har faktiskt varit me om att nån steala mitt nick, blev lite förvånad

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk

minns på gammla Cs tiden spelade vi på en tysk server med massa spelare och min polare nickade sig Maddog och efter att han legat på topp ett par dagar så helt plötsligt dök _maddog, Mad_dog, osv upp...

så nickstealer (snarare nick copycats) har alltid funnits... som att namnet skulle göra dig bättre...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

I....has....to STEEEEAAAAL! @@#$%*!

haha nää, men visst e de mas när man måste byta nick hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: BTW, jag har faktiskt varit me om att nån steala mitt nick, blev lite förvånad

Hahaha ^^ Aaa lättare att bara ha ett eller två nick, så känner man igen sina polare om man möts på olika spel

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

brukar ta jävliga namn som "aaaaaaaaaa" eller "tttppp" bara för att jag inte bryr mig ett skit om vad jag har för namn när jag spelar spel.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Har nickat "Ace" sen Age of Empires 1 (tror det var kring 1996-1997) så det tänker jag inte ändra oavsett hur mycket spydigheter man får från kids om denna koreanska pro-gamer som blev totalt överkörd av destiny xD

Permalänk

Mötte "BoxeR" igår, han spelade terran. Masters League. Man har ju sett en del fakers, ganska kul egentligen

Permalänk
Medlem

Jag mötte duckload-ra för någon vecka sen, han var high diamond eller mid master, kommer inte riktigt ihåg.

Kan passa på att skryta lite, mötte ROOTDestiny på EU Servern. Han gav en lesson och behövde någon hans studen skulle öva på, så körde han en match mot mig också för att visa hur han skulle göra

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Jag mötte duckload-ra för någon vecka sen, han var high diamond eller mid master, kommer inte riktigt ihåg.

Kan passa på att skryta lite, mötte ROOTDestiny på EU Servern. Han gav en lesson och behövde någon hans studen skulle öva på, så körde han en match mot mig också för att visa hur han skulle göra

Ah det är ju respekt på riktigt, har han EU acc också? Coolt! Han spelar ipl just nu btw, tog första gamet mot axslav med infestors

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Ah det är ju respekt på riktigt, har han EU acc också? Coolt! Han spelar ipl just nu btw, tog första gamet mot axslav med infestors

Jodå, han har ett eu-konto. Har för mig att han nickar Thrasher eller något åt det hållet.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Nu verkade det mest som att tråden handlade om Starcraft. Men i övrigt så är det ju bara att leva med att det nicket som du använder inte är unikt, det sitter säkert någon i USA och svär om hur just du har stulit hans nick osv

Har kört med nicket warh0g (med en nolla) sedan 1996 (då var det dock WarHog). Fick byta till noll i namnet för att det började bli upptaget mer och mer. Har t.o.m. fått sträcka mig till horribla saker som warh0g-swe och warh0g swe på psn och 360

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

skirmisher har varit otroligt upptaget det också, har inte kunnat heta det på xbox live eller många andra spel utan har fått döpa mig till helt andra saker tyvärr Pallar inte heta sk1rm1sh3r och sånt :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoBb3:

Destiny lol, överskattad störig snubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Destiny lol, överskattad störig snubbe.

Han är rolig Blivit ganska bra också 2-0 mot ACE, 2-1 mot bomber, 1-2 mot vibe i geforce tuneringen.

Har själv inte haft problem med att nicks har varit upptaget, när jag lirade på xbox hade jag nå¨got i stil, med xSn1p3r Gh0sTx vilket var ytterst coolt. Sen på steam och starcraft kan man ju ha samma nick som andra så inte direkt något problem för mig.

Visa signatur