Måste bara slå ett slag för Splinter Cell f*n va fett det kommer bli!!

Permalänk
Medlem

Måste bara slå ett slag för Splinter Cell f*n va fett det kommer bli!!

Har faktiskt redan förbokat det!!

Officiella sidan: http://www.splintercell.com

Vad sägs om avancerade rörelser som:
Wall jump, Split jump, Back to wall shooting m.m.

Rörelser som bara kan utföras på NPC's:
Human shield, Forced cooperration m.m.

Vanliga rörelser som:
Zip line, Back to wall, Mantling m.m.

Screenshots
http://www.splintercell.com/us/ss/latest/53.jpg

http://www.splintercell.com/us/ss/latest/47.jpg

Filmer
ftp://ftp.ubisoft.com/games/splintercell/media/jail.zip

ftp://ftp.ubisoft.com/games/splintercell/media/restaurant.zip

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

njoooo det ser ju rätt snyggt ut och så.......men kommer det verkligen skilja sig från alla andra 100 tals smyga döda spel?

kan erkänna att jag inte läst ett skit om spelet, men ni kan ju i så fall berätta

Permalänk
Medlem

Är omröstningen att man skall slå ett slag för spelet eller?

Aja, det ser fett som fan ut, slår på ja då om Ja är rätt...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Tror också att det kommer att bli grymt kanske den bästa spelupplevelse sen Mgs1

Fast jag har stora förhoppningar på Igi2 också

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Är omröstningen att man skall slå ett slag för spelet eller?

Aja, det ser fett som fan ut, slår på ja då om Ja är rätt...

Ordet intressant säger väl allt!!!!

Intressant: intressant intressanta adj.
som väcker intresse, medryckande, fängslande

förstår du bättre nu??

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
njoooo det ser ju rätt snyggt ut och så.......men kommer det verkligen skilja sig från alla andra 100 tals smyga döda spel?

kan erkänna att jag inte läst ett skit om spelet, men ni kan ju i så fall berätta

100 tals????, lugna ner dig nu!!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Alla spel som har haft "Tom Clancy" i namnet har sugit rätt hårt om du frågar mig... De använder namnet för att försöka sälja mer... Jag har tyvärr inga förhoppningar, men vi får väl se när det kommer ut...

Permalänk
Medlem

Vore bra om det kom ut ett demo!!!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Alla spel som har haft "Tom Clancy" i namnet har sugit rätt hårt om du frågar mig... De använder namnet för att försöka sälja mer... Jag har tyvärr inga förhoppningar, men vi får väl se när det kommer ut...

Jag diggade Ghost recon men visst ligger det nått i det du säger det ser man på vissa av filmerna.

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Alla spel som har haft "Tom Clancy" i namnet har sugit rätt hårt om du frågar mig... De använder namnet för att försöka sälja mer... Jag har tyvärr inga förhoppningar, men vi får väl se när det kommer ut...

"dom använder bara namnet för att sälja"
Jag tror du är ute och flummar på ganska rejält. Först så är spelen väldigt roliga. Men det är inget man kan ta fakta på utan det är individuelt. En sak du därimot har fel på är att dom >bara< använder namnet för att sälja. Namnet kanske ökar försäljningen men vafan, spelen bygger ju på hans böcker Nu är det så att det inte är nog med det, det är inte bara så att dom som utvecklar spelets story och så har läst böckerna utan Tom Clancy skälv i egen hög person är med och fattar beslut och utformar spelen. Kommer med ider och ifrågasätter det han tycker inte passar in m.m. Jag såg nån liten dokumentär om det här förut.

Jag känner inte TC men jag grundar iaf. mina åsikter på saker jag läst i tidningar och sett på TV program. Inte bara nonsens.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Avstängd

verkar fett me tufft jooo

Visa signatur

God made grass, man made booze. Who do you trust?
[size="1"]Athlon XP 1900+ | 512DDR333 | Asus A7V333 | Leadtek ti4400[/size]

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut men jag tror inte på det!
Kommer nog bli ett spel som hamnar i "duger" tycket!
ett MGS wanna be spel! (no one beats MGS 1/2)

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Single player spel... Hmm, det kan man ju tank.. eh Köpa såklart!

Permalänk
Medlem

Älskar RainbowSix, Rouge Spear, Ghost Recon, Sum of all Fears kommer älska Raven Shield och antagligen detta också.

Permalänk
Avstängd

kommer nog krossa MGS2 på alla punkter

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Medlem

Helt klart!!! Det är bara det att dom flesta är så MGS kåta.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Helt klart!!! Det är bara det att dom flesta är så MGS kåta.

Det går att boka spelet på http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902 kostar 369:- release datum enligt dom är 28/11/2002

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Nej, inte ett till smyg-spel, börjar trötta på dom... vänta på Thief 3 istället!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Nej, inte ett till smyg-spel, börjar trötta på dom... vänta på Thief 3 istället!

du menar att det inte är ett smygspel?
eller menar du att det är det enda smygspelet

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

HAHA det krossa MGS? HAHA *strillar nästan av stolen*
Nu får ni ge er...som att det där skulle kunna utmana ett spel som är utsett till världens bästa spel? no way
MGS 1/2 lives forever and stays on top!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
HAHA det krossa MGS? HAHA *strillar nästan av stolen*
Nu får ni ge er...som att det där skulle kunna utmana ett spel som är utsett till världens bästa spel? no way
MGS 1/2 lives forever and stays on top!

LoL, du har så fel!!!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

alla tom clancy spel hittills har varit hur bra som helst (med undantag för Sum of all Fears som jag inte spelat)

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

TC spelen har sugit...ghost recon och sum of all fears går att spela men det finns bättre att lira t.ex. Little Fighter II

mAster9: Det räker inte med att spelet ser snyggt och roligt ut, det skall ha bra musik,sköna karraktärer,schysst story,bra huvudrolls karraktär m.m. för att knäcka MGS!
Fan killen ser ju ut som en george clooney klon för fan (ta det som ni vill).
Spelen ser bra ut men ingen MGS dödare by far.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

OK, enough bitchin'

Om ljudet:
So the game’s gameplay and graphics are top notch, and the sound effects are equally pleasing. There are bottles and cans to pick up and throw to distract the enemy, and in both cases, the sounds they make are very true to life. Footsteps falling on different surfaces, silenced guns firing and the faint, yet audible, sound of a lock pick are just a few of the things that will help to set the mood just right. Even more convincing are the radios pumping out Russian propaganda or, for all that we know, sex-related blabber or meaningless spluttering.

------------------------------------

Even at this fairly early stage the game really seems to be taking stealth-based gameplay to an entirely new plateau, and it’s certainly more simulation-like than what is found in Metal Gear.

En orsak till varför MGS suger:

It’s basically Metal Gear Solid without all the boo-hoo storytelling, uber-confusing plot, and 45-minute cut scenes.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

MGS äger med sin story!
Dom långa mellan scenerna är fan bra...finns inget negativt med metal gear solid!
Bara störa pc ägare som vägrar inse att ett konsol spel kan vara bra, så fort det kommer ett liknande till PC så tror dom det är bättre.
Själv hoppas jag att Splinter Cell är bra, men det kommer inte knäcka MGS.
Angående om ljudet: jag snackar inte om kvalitén.
Huvud karraktären skall ha bra röst, spelet skall ha bra musik.
Om t.ex. gameplayen är bra men alla röster är värdelösa och musiken så faller spelet pladsk ner bland alla andra sug spel.

MGS2:
That's an argument that will go on long after I've passed my judgment, though. The fact of the matter is that Metal Gear Solid 2 is more than just a story, more than just a movie. It's a game, and one of the best ever made. If it isn't the best story ever told, well, the games industry obviously just has a ways to go in that regard. I sincerely wonder, however, after playing something like this, how much head room there is to make a better game experience.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
[B]
Angående om ljudet: jag snackar inte om kvalitén.
Huvud karraktären skall ha bra röst, spelet skall ha bra musik.
Om t.ex. gameplayen är bra men alla röster är värdelösa och musiken så faller spelet pladsk ner bland alla andra sug spel.

LoL, det var nog det dummaste jag hört!! Så du tycker att det är det som gör att ett spel är bra.

LoL LoL LoL

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM

Angående om ljudet: jag snackar inte om kvalitén.
Huvud karraktären skall ha bra röst, spelet skall ha bra musik.
Om t.ex. gameplayen är bra men alla röster är värdelösa och musiken så faller spelet pladsk ner bland alla andra sug spel.

LoL, det var nog det dummaste jag hört!! Så du tycker att det är det som gör att ett spel är bra.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

hört talas om känsla i spel?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Det är väl klart men nu var det inte det du pratade om!!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Nähä vad var det då...med rätt röster, musik m.m. med det bygger man upp en spel känsla (stämning).
Tänk dej t.ex. splinter cell med super mario musik och långben röst!
inte precis skoj...men ingen gör spel med så dåligt ljud?
Min point är att en stor del hänger på ljudet...hellst i ett singerplayer spel.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]