Blu-ray dator med Sandy bridge för 8-9000. Hur är dessa? Andra tips?
Jag är på gång att köpa en ny laptop. Jag har vissa grejer jag vill ha, men i övrigt är jag grön när det gäller hårdvara.
Det som jag vill ha är:
Blu-ray spelare, USB 3.0 och Sandy bridge processor.
Den kommer väl mest användas till vanligt surfande (lite facebook, internetbank mm) och till filmtittande och hanterande. Budgeten hade jag tänkt 8-9 papp
Jag har kollat på två datorer:
ASUS N53SN-SX193V/
Asusen är jag tveksam till skärmen på. Jag kollade in några Asus på Expert här om dagen och det kändes som att skärmen blödde rätt kraftigt och färgerna var onaturliga. Sen var betraktningsvinkeln inte på topp. Därför tror jag Asus inte är något för mig. Skärmen är för viktig del helt enkelt.
Toshiban vet jag inte mycket om skärmen, men inbillar mig att den är bättre. Den har sämre processor, men har å andra sidan en hybrid hårddisk. Och så inbilliar jag mig att Toshiba håller högre kvalité än Asus, men vet inte om jag har rätt i mitt antagande. Men tyvärr har jag inte sett den. Skönt vore ju också om den fanns i annan färg än knallröd. Tester verkar svårt på just denna - jag vet inte om den är helt ny eller varför. Det finns en 3D variant som alla testare verkar kasta sig över, men denna verkar inte vara lika intressant i testkretsar tyvärr. Men kanske har någon annan dator samma skärm som jag kan läsa ett test om?
Så - om jag nu vill ha en bra dator med den prestandan ovan - var hittar jag en sån för 8-9000 med bra skärm?
Är det någon som har erfarenhet eller tankar om Toshiban?
Alla tankar och råd är naturligtvis av stort värde och tas tacksamt emot!