hur placerade ni season 3?

Permalänk
Entusiast

hur placerade ni season 3?

och hur placerade ni början av season 2, samt avslutade s2? kan va kul å se om folk blir bättre, i dunno.

iaf, s2 diamond, s2 end diamond, s3 diamond.

forever diamond -_-

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Förlorade mot en 4gate men blev placad i Masters ändå h3h3

Ok s1 end --> s3 start Masters förutom lilla incidenten i s2 end där jag var diamond ett litet tag pga att jag fick för mig att spela protoss och sedan låste sig laddern innan jag hann bli masters

Permalänk
Medlem

I slutet på säsong 1 var jag i Platinum (hade dock aldrig kört ett RTS online innan), var Diamond i säsong 2, körde min placement idag och vann, blev Diamond igen. Men det var väntat. Aldrig mött en master-spelare på laddern, och möter aldrig platinum heller, så jag kan nog ranka mig själv som en medeldiamond om man säger så.

I mitten på säsong 2 mötte jag dock platinum lite titt som tätt, så jag känner ändå att jag blir bättre. Vem vet, kanske möter någon masters snart.

Permalänk
Medlem

Var dia s2 och blev dia igen. var påväg upp i masters innan laddersarna låstes, men sen en kväll körde jag (och ragade) väldigt mycket så åkte ifrån att möta masters till low dia, 2a plats till 40

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Mid-High diamond i S1 spelade typ inget i S2 och hamande i diamond igen. Vunnit min placement och en till (killen droppade) och 5 förluster(varav 2 pga. dc).

Hoppas jag håller mig kvar i diamond tills jag kommer tillbaka in i gamet, metagame har ändrats jävligt mycket sen jag spelade sist ^__________^

ㅈㅈ allihopa!

Permalänk
Discokungen

Förlorade en massa matcher i slutet av säsong två för att en polare smurfat på mitt konto och spelat toss. Själv spelade jag också toss med bytte till random efter locken och spelade en 30 matcher tror jag (massa mer practice-matcher dock), förlorade alla utom 3st och trodde att jag skulle åka ner i diamond, men icke. Placerade master och har faktiskt fått bukt med random, känns det som, vunnit 5st matcher och förlorat 4st, det känns som att det kommer bli en bra säsong!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

kommer inte ihåg när alla ligor kom och försvann, men jag har vart högsta ligan ända sen första placements i betan, med undantaget att jag bara är masters och inte grand masters nu då

Permalänk
Medlem

Bronze S1 och silver S2

EDIT: Vann min första match S3, plats 8 silver.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Började i platinum i S2, kom upp till diamond innan det låstes och nu i S3 hamnade jag i diamond igen

Permalänk

S1 Silver (började i brons)
S2 Guld
S3 Guld. Hoppades på platinum men jag sög för hårt, även om jag vann min placement iaf. Men har fått möta rätt många platinumspelare och vunnit kanske varannan. Om jag bara spelar lite mer kanske..

Permalänk
Medlem

S1 Silver-Silver
S2 NA-NA
S3 Guld efter en förlorad match mot en guld.

Zerg är verkligen inte min ras, men känns som man sakta blir bättre på sin macro tack vare utmaningen.

EDIT: Haha, från rank 88 till rank 22 på en vinst mot en stackars långsam terran xD

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv

S1 - Bronze
S2 - Bronze
S3 - Bronze

kommer nog vara där för evigt =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

S1 - Bronze
S2 - Bronze
S3 - Bronze

kommer nog vara där för evigt =P

hehe, samma här

Permalänk

Skönaste bilden med tanke på placement:
http://i.imgur.com/uezHn.jpg

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Skönaste bilden med tanke på placement:
http://i.imgur.com/uezHn.jpg

Haha Passande

S1 Bronz - Diamond
S2 Diamond - Platinum - Diamond
S3 Diamond

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

S1 Masters
S2 self-demote till diamond(fråga mig inte varför!)
S3 Diamond, into vinna 2 games into masters :o.

Permalänk
Medlem

Beta, copper->platinum
S1 dia, s2 dia, s3 dia
Lyckades få min första master i 4v4, nu slipper jag röra den skiten mer

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Permalänk
Medlem

satt och försökte torska ett antal matcher innan nya s3 (för att förlora en massa MMR), i placement så la jag mig ganska direkt. äntligen blev jag ner flyttad till Plat.
Har känt att jag behövde nergradera mig lite då jag mer eller mindre slutade spela helt 2-3 veckor efter realse, har börjat lite smått igen + bytat ifrån toss till terran. Nu är jag nöjd, nu blir det öva

Beta: plat tills diamond kom.
S1: Diamond.
s2: Diamond (spelade kanske 20 matcher totalt under s2)
s3 Plat! yhey

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Relik 📜

"Råkade" vinna alla mina fem placement under S01 och hamnade Platinum, var dock på tok för svårt så jag tröttnade helt efter 15-20 raka förluster utan en chans.
Lirade inget 1vs1 alls under S02 utan höll mig till 2vs2+, fick därför köra om mina fem placement nu med S03. Hamnade i Gold med tre vinster och två förluster, känns lite mer balanserat då jag verkligen inte är bra på SC2.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tar ganska mycket tid att bli bra på starcraft och du och jonas har antagligen ganska mycket att göra, men när man väl sätter sig in är spelet underbart

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Nämen att självaste emil spelar starcraft var något nytt!

Jag hann med ungefär 10 ladder games i 1v1 under season 2. Älska läxor. Har jag tid över nu så kan jag kanske fortsätta mitt mål att dra mig upp i diamond/masters Låg etta i gold hur länge som hellst förut och mötte bara silver. Low silver. Jag hade världens win-streak, och så förlorade jag en match. Under streaken körde jag mot mid platinum, sen blev det bot silver som motstånd. Efter en förlust.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Discokungen
Skrivet av emilakered:

"Råkade" vinna alla mina fem placement under S01 och hamnade Platinum, var dock på tok för svårt så jag tröttnade helt efter 15-20 raka förluster utan en chans.
Lirade inget 1vs1 alls under S02 utan höll mig till 2vs2+, fick därför köra om mina fem placement nu med S03. Hamnade i Gold med tre vinster och två förluster, känns lite mer balanserat då jag verkligen inte är bra på SC2.

Jo, man måste lägga ner enormt mycket tid på det för att bli vettig alls, efter ett år börjar jag bli vettig liksom... x) Men det är skönt att veta att man är hyfsat duktig. ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Hamnade i top 10 guld. Var silver innan, mest pga. ladder lock (mötte guld och platinum). F.ö. vann jag 4 av 5 matcher åt en polare så han blev placerad i platinum eftersom det är hans _allra_ första placering. Lite facepalm på det.

Tycker att kvaliteten på spelarna man möter är extremt ojämn. Gjorde en blueflame hellion-drop och upptäckte att det fanns.. hör och häpna.. 15 probes i den enda basen, dvs main. Medan andra matcher är betydligt svårare än så. Nåja, det jämnar väl ut sig när spelare hinner spela tillräckligt mycket och hamnar i ligorna där de hör hemma.

BTW, en fråga; kan man hamna i diamond direkt om man skaffar ett nytt account och vinner alla placeringsmatcher? Inte för att jag köper ett nytt spel för det, bara undra hur det ser ut i teorin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Hamnade i top 10 guld. Var silver innan, mest pga. ladder lock (mötte guld och platinum). F.ö. vann jag 4 av 5 matcher åt en polare så han blev placerad i platinum eftersom det är hans _allra_ första placering. Lite facepalm på det.

Tycker att kvaliteten på spelarna man möter är extremt ojämn. Gjorde en blueflame hellion-drop och upptäckte att det fanns.. hör och häpna.. 15 probes i den enda basen, dvs main. Medan andra matcher är betydligt svårare än så. Nåja, det jämnar väl ut sig när spelare hinner spela tillräckligt mycket och hamnar i ligorna där de hör hemma.

BTW, en fråga; kan man hamna i diamond direkt om man skaffar ett nytt account och vinner alla placeringsmatcher? Inte för att jag köper ett nytt spel för det, bara undra hur det ser ut i teorin.

Ja.

Permalänk
Medlem

Betan: Koppar --> Silver (eller Guld, kommer inte ihåg)
S1: Guld
S2: Guld, tröttnade och tog uppehåll några månader, när jag började igen passa jag på att byta till Grid-layout och Random istället för bara Protoss. Tycker det är roligare att spela nu och man blir inte lika frustrerad när man förlorar eftersom man förstår bättre varför. Droppade till Brons men kom upp i Silver ganska snart.
S3: Silver. Guld i 2v2, 3v3 och 4v4.
Känns som det är svårare att avancera i 1v1 ligan, kanske för att den är populärast och inte lika casual?

Permalänk
Medlem
Skrivet av powerlol:

Känns som det är svårare att avancera i 1v1 ligan, kanske för att den är populärast och inte lika casual?

Korrekt :).

Permalänk
Medlem

Beta: Bronze -> Plat
S1: Plat -> Diamond
S2: Spelade bara 6 matcher 1v1 här (pga en son som råkade få för sig att komma ut väldigt tidigt), hamnade i Diamond och vann totalt 3 matcher
S3: Förlorade min placement, hamnade i Plat. Ska troligen spela mer 1v1 denna säsong.

Permalänk
Medlem

Ligger just nu i top 25 i silver efter ca 30 matcher spelade (någonsin ) och är på väg uppåt Jag är ganska förvånad över hur lätt det var att lära sig. Blev förvånad att jag inte hamnade i bronze först och de första matcherna förlorade jag mycket men sen började jag klättra när jag lärde mig lite taktiker och sånt. Spelar terran. Anledningen till att det går så bra även fast jag aldrig har spelat förut tror jag är att jag har kollat ganska mycket på totalbiscuits "i suck at starcraft live" och också lite turneringar och sånt. Det är snabbare att lära från andras misstag och se hur deras strategier funkar än att göra misstagen själv och komma på strategier själv

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av powerlol:

Japp, allt annat än 1v1 är tämligen oseriöst i bronze-guld ligan pga att alla bara vill vinna utan att ha ett kul game, läs: alla kör terran och gör bara marines. Alltid lika kul att hitta 100 rax i fiendens bas i 3v3 eller 4v4.