Permalänk
Medlem

Vettig 17" laptop med hdmi

Är på jakt efter en vettigt laptop med:

17" skärm
HDMI
4GB-ram
Hårdvaruacceleration på grafiken.
CPU- någon dualcore alt quadcore men iaf bra och vettigt.

Ska klara att spela upp 1080p via hdmi utan problem.

pris säg max 8000kr men går att justera.

Permalänk

JAg köpte precis Hp Dv7 6140eo, 8 lakan direkt från deras hemsida ink 10% rabatt (fram tills den 30 sept) och bra grejeri mitt tycke! Fick den idag!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

fler förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

JAg köpte precis Hp Dv7 6140eo, 8 lakan direkt från deras hemsida ink 10% rabatt (fram tills den 30 sept) och bra grejeri mitt tycke! Fick den idag!

Ursäkta om jag lånar tråden: Har precis också köpt en HP DV-7 6140eo från HP store, undrar om din bildskärm hade skyddsfilm runt om den svarta bildskärmsramen i svart pianolack? min saknade denna skyddsfilm och hade därför fula avtryck från den mönstrade vassa skydds duken som låg emellan skärmen och tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men jag lånar tråden också då jag vill få fram en fråga.

Är det mycket skillnad mellan t.ex. HP DV-7 6140eo och HP DV6-6141eo? Dom har i princip samma egenskaper, men skärmstorleken skiljer dom åt. Det jag tänkt på är att om det laggar mer på DV7 då den har högre upplösning (1600x900, 17,3''). DV6an har en 15,6'' tums lr nått liknande vilket gör att den körs i lägre upplösning (Obviously..). SÅ ja, är det mycket skillnad eller?

Permalänk
Skrivet av frazzem:

Ursäkta om jag lånar tråden: Har precis också köpt en HP DV-7 6140eo från HP store, undrar om din bildskärm hade skyddsfilm runt om den svarta bildskärmsramen i svart pianolack? min saknade denna skyddsfilm och hade därför fula avtryck från den mönstrade vassa skydds duken som låg emellan skärmen och tangentbordet.

Tjenare! Nix, ingen skyddsfilm... hoppas vi inte fick några refurbished burkar, det var det första som slog mig. Jag hade dock inga märken som du beskrev. Jag är nöjd med köpet förutom skärmen som inte är jättebra på att spela spel på eller kolla film. Därför kommer jag köpa den högupplösta skärmen och installera den. Har du testat torka av den med en mikrofiber duk?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sjuk:

Ursäkta, men jag lånar tråden också då jag vill få fram en fråga.

Är det mycket skillnad mellan t.ex. HP DV-7 6140eo och HP DV6-6141eo? Dom har i princip samma egenskaper, men skärmstorleken skiljer dom åt. Det jag tänkt på är att om det laggar mer på DV7 då den har högre upplösning (1600x900, 17,3''). DV6an har en 15,6'' tums lr nått liknande vilket gör att den körs i lägre upplösning (Obviously..). SÅ ja, är det mycket skillnad eller?

Vet ej, vet bara att jag är glad att jag köpte 17 tummaren, 4cm större och 2.5 cm bredare och väger 200 gram mer? lätt värt det. Jag har bara spelat crysis än så länge, på högsta settings (även på extern 1680x1050) laggar ingenting vad jag märkt. Sen kan man överklocka grafik kortet, en klar fördel!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Timpaatkins: Vet du vilka USB portar på DV7-6140 som har det nya gränssnittet 3.0 det finns totalt fyra styck portar, två gamla 2.0 och två nya 3.0 ??

Permalänk

Yes, två av dem är USB 3 (vänster sida) USB 2 på höger

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=828736 verkar vara väldigt prisvärd.
FullHD-skärm, 4 usb portar, 2 hårddiskar, blu-ray brännare, dedikerat grafikkort, 8GB minne

Här finns annars några fler modeller som uppfyller dina villkor: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=876803,828736,902953,942...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.