Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Jag kan vara totalt blind efter att ha gett denna tråd ca. hela min morgon i hopp om att hitta en länk till en signup för betan... Så, finns det ens eller är det bara att vänta och se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

som också ändrade loginskärmen: http://majls.net/temp/swec_d3_menu_.jpg

Ser precis ut som WoWs inloggningsskärm, vilket inte är så konstigt. Varför ändra något som fungerar.

Skrivet av MiLeS:

Lite Demon Hunter gameplay i 1080 för er som är intresserade.
http://www.youtube.com/watch?v=TiCwATxb0a0

Störde mig på att han inte hade några health pots men ändå gick och tog upp alla health globes när han hade full health istället för att spara dem tills efter han tagit skada. Fast det är ju f&f beta, så jag ska inte klaga på spelarna.

Skrivet av dAVEUS:

Jag kan vara totalt blind efter att ha gett denna tråd ca. hela min morgon i hopp om att hitta en länk till en signup för betan... Så, finns det ens eller är det bara att vänta och se?

Sign-up för betan finns i ditt battle.net-konto. Logga in där och fixa det. När du är inloggad så ladda också ner verktyget för att kolla din config och ladda upp den på kontot.
https://eu.battle.net/account/management/
Mini-FAQ
http://eu.battle.net/d3/en/blog/2889057#blog

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

För att signa till betan ska du gå in på ditt battle.net account

---> Game & Codes

-------> Beta Profile settings

När du är där så trycker du på update preference.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Intallern som går att tanka är den även för EU?

Om jag inte minns helt fel brukar det endast vara en US Beta som hela världen testar och inte specifikt per region. Jag tankade ner och installerade utan problem och väntar nu aktivering av mitt B.net konto.

Uppdateringen av Skill UI:t i senaste Beta patchen:

Gamla

Nya

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

Grrr... vill spela D3 NU!!!
Får hoppas på att Blizzard är snäll mot mig denna beta, någon gång tycker man ju att man borde få komma med
För så många kan det ju inte vara som är med i beta köerna oss Blizzard

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Tragiskt att det inte är öppen beta, chansen att få en nyckel är nog väldigt liten.
Btw, någon mer än mig som stör sig på det nya skillsystemet? Det är bull!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

försökte med länken som ni visade här i tråden men det kommer upp en ruta med en massa alternativ och det står att det endast är för premium subscribers stämmer det ?

vill också tanka hem betan och alla patcher även om jag inte kan spela men i förebyggande syfte.

var ganska länge sedan jag signade upp för betan på battlenet så det är gjort iaf.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Skrivet av undrande:

var ganska länge sedan jag signade upp för betan på battlenet så det är gjort iaf.

Då vill du nog göra det igen. De har ändrat grejor där, så för att ha störst chans att komma in ska du köra om specs-grejsen och allt det där.

Skrivet av KKay:

Nä. Jag gillar det. Mycket bättre än skillpoints, om det är det du syftar på.

Skrivet av MiLeS:

Uppdateringen av Skill UI:t i senaste Beta patchen:

Ser mycket bättre ut.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tragiskt att det inte är öppen beta, chansen att få en nyckel är nog väldigt liten.

Jag stör mig på att man när som helst kan byta ut sina 6 skills!
Det betyder att jag kan köra ett script så jag får tillgång till alla skills samtidigt eftersom alla har alla skills hela tiden. Det enda man gör är ju att lägga ut 6 valfria skills på hotkeys, så ett script kan flytta ner en skill, trycka på knappen och byta tillbaka.

Någon annan som jobbar på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plumpen:

För att signa till betan ska du gå in på ditt battle.net account

---> Game & Codes

-------> Beta Profile settings

När du är där så trycker du på update preference.

Ty!

Permalänk
Medlem

"Our current plan is to use the enUS client globally."
Bara att tanka klienten och hoppas på det bästa då!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Det betyder att jag kan köra ett script så jag får tillgång till alla skills samtidigt eftersom alla har alla skills hela tiden. Det enda man gör är ju att lägga ut 6 valfria skills på hotkeys, så ett script kan flytta ner en skill, trycka på knappen och byta tillbaka.

I flera spel stödjs macron för detta i spelet. Rift är senaste exemplet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

För er som missat / inte hittat länk till downloader: http://us.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Visa signatur

OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Om du vill bli bannad så får du gärna köra ditt script :).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

För er som missat / inte hittat länk till downloader: http://us.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Tack!

Permalänk
Medlem

Någon som hittat länk till downloadern för osx? Hittar ingen länk till det. :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Om du vill bli bannad så får du gärna köra ditt script :).

Hur sjutton ska de kunna se att du kör ett knappmacro på din dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

I flera spel stödjs macron för detta i spelet. Rift är senaste exemplet.

Awesome! Jag som trodde att man skulle bli tvungen att "fuska" för att ha en chans i pvp

Känns som att blizzard ganska omgående kommer införa cooldown på att byta ut skills, fan vad drygt att behöva binda över 20 skills!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bashiok Blizzard Poster:

We don't want skill/passive switching to be a meta game, but we want to make sure when someone just leveled up in the field they can try out a new skill they unlocked.

Right now we're thinking no swaps in boss fights or the arena will be enough, but we're still taking a wait and see.

I kind of like the idea of making it difficulty restricted. No swapping outside of town in Nightmare/Hell. But maybe that just makes people jet back to town more to swap out and it drags out play sessions? I don't know. I'm kind of back and forth on it. (note: I do not make these decisions)

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27822632389&postId=278201085936&sid=3000#3

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hur sjutton ska de kunna se att du kör ett knappmacro på din dator?

Det är lätt. Det är bara att mäta hur lång tid det tar att utföra en sekvens av kommandon. Om tiden understiger vad som är mänskligt möjligt att utföra så är det ett macro.

Går så klart att övervinna genom att lägga in delay i macrot, men då försvinner liksom stor del av tanken bakom det hela.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Awesome! Jag som trodde att man skulle bli tvungen att "fuska" för att ha en chans i pvp

Känns som att blizzard ganska omgående kommer införa cooldown på att byta ut skills, fan vad drygt att behöva binda över 20 skills!

Kan ju hoppas det, det vore rätt stört annars.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Cooldown på skillbyte är nog det bästa lösningen isf. Att begränsa var man får byta skills blir bara jobbigt och irriterande för spelaren.

Permalänk
Medlem

Inga skillbyten i pvp känns ju vettigt iaf. Så måste man förbereda sin strategi i förväg och hålla sig till det. Begränsningar i pvp gör pvp mer intressant

I pve skiter jag fullständigt i hur folk väljer att spela, med eller utan macro. Det påverkar inte mig.

Visa signatur

~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Inga skillbyten i pvp känns ju vettigt iaf. Så måste man förbereda sin strategi i förväg och hålla sig till det. Begränsningar i pvp gör pvp mer intressant

I pve skiter jag fullständigt i hur folk väljer att spela, med eller utan macro. Det påverkar inte mig.

Jepp det låter rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklaz:

Någon som hittat länk till downloadern för osx? Hittar ingen länk till det. :-/

http://us.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Visa signatur

OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

Härligt tack så hemskt mycket!

Permalänk
Medlem

Kan dem inte bara skicka ut inbjudningarna nu så man får reda på vem som fått. Hade varit nice nu till helgen och allt.

Permalänk
Medlem

Ja man kan ju tycka det.
Har Blizz sagt när dom ska börja skicka ut invites?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Tror allt de sagt är troligen under denna månaden.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Skrivet av dAVEUS:

Du måste ha nåt blizz spel registrerat på bnet, under accounts ska de sedan finnas möjlighet att ladda ner ett prog som scannar din hårdvara och internetuppkoppling.
När du gjort det ska det gå att bocka för vad du vill betatesta för något tex diabloserien.