Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Skulle gissa att det kommer funka som d2. Dvs att man måste klara normal för att låsa upp nightmare, klara nightmare för att låsa upp hell, etc.

I d1 så låstes nightmare och hell upp vid ett bestämt värde på din karaktärs level. Men så tror jag inte d3 kommer funka.

Det är troligtvis så det kommer fungera i Diablo 3 också. Dock så ska Inferno vara otroligt svårt då monstren kommer vara minst lvl 61, då själv max 60. Jämför med Diablo 2 där man kunde komma upp till lvl 99 och monstren max ~85. Nu kan man kanske inte jämföra levels på samma sätt men vad jag sett i nån film sig det rejält svårt ut, monstren hade extremt mycket HP.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Schluug:

Det är troligtvis så det kommer fungera i Diablo 3 också. Dock så ska Inferno vara otroligt svårt då monstren kommer vara minst lvl 61, då själv max 60. Jämför med Diablo 2 där man kunde komma upp till lvl 99 och monstren max ~85. Nu kan man kanske inte jämföra levels på samma sätt men vad jag sett i nån film sig det rejält svårt ut, monstren hade extremt mycket HP.

Det är ju risk att Inferno kräver teamwork till skillnad från D2 Hell.

Lite som ûber Tristram, sjuka mängder mobbs, nevernding spawns och massa HP. Inget man kör solo ostraffat,

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jepp det blir samma i diablo 3. Man låser upp svårighetsgraderna efter hand. Det går ändå inte att börja på nightmare, hell, inferno med en lvl ett för då skulle man inte träffa ett enda monster. De är helt enkelt för hög lvl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Det är ju risk att Inferno kräver teamwork till skillnad från D2 Hell.

Lite som ûber Tristram, sjuka mängder mobbs, nevernding spawns och massa HP. Inget man kör solo ostraffat,

Det tror jag inte. Med tanke på att de inte kommer ha immunities på monster i diablo 3 så kommer det bli lättare än diablo 2.

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Det är ju risk att Inferno kräver teamwork till skillnad från D2 Hell. Inget man kör solo ostraffat,

Bashiok har sagt att alla svårighetsgrader kommer gå att klara solo.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Men betan kommer bara innehålla halva act 1 och undvika de stora spoilerna i spelet, så ser ingen direkt anledning att inte prova på.

Var har du läst att de inte kommer utvidga beta innehållet senare?

Jag har mycket svårt att tro att de kommer lämna hälften av alla skills, hela runestone spelmekaniken samt 87.5% av spelet helt otestat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Det är troligtvis så det kommer fungera i Diablo 3 också. Dock så ska Inferno vara otroligt svårt då monstren kommer vara minst lvl 61, då själv max 60. Jämför med Diablo 2 där man kunde komma upp till lvl 99 och monstren max ~85. Nu kan man kanske inte jämföra levels på samma sätt men vad jag sett i nån film sig det rejält svårt ut, monstren hade extremt mycket HP.

Vad då har dom sagt att max lvl kommer ligga på 60 nu vid release?
Har för mig att jag läst att den skulle ligga vid 100.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Vad då har dom sagt att max lvl kommer ligga på 60 nu vid release?
Har för mig att jag läst att den skulle ligga vid 100.

Maxlvl kommer vara 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Var har du läst att de inte kommer utvidga beta innehållet senare?

Jag har mycket svårt att tro att de kommer lämna hälften av alla skills, hela runestone spelmekaniken samt 87.5% av spelet helt otestat.

Du tror inte de har egna testare som redan testat det?
Hela syftet med betatesten är att testa onlinefuntionaliteten.

Permalänk
Medlem

Video som visar hur AH fungerar (superspännande)
http://www.youtube.com/watch?v=ab3Akryrnhc

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Du tror inte de har egna testare som redan testat det?
Hela syftet med betatesten är att testa onlinefuntionaliteten.

Och du tror att onlinefunktionaliteten kommer inte bli grundligt testad om man bara testar 10% av spelet och struntar i att testa vissa funktioner såsom skillrunes helt?

Vad jag frågade efter var en bekräftelse för att de inte kommer utvidga betan senare eftersom det är mycket vanligt i beta sammanhang att bara testa en liten del åt gången och låsa upp mer och mer allt eftersom för att få fokuserad feedback och kunna börja testning innan 100% av spelet är finslipat o klart.

Har du en sådan bekräftelse?

Permalänk
Medlem

Nej. De gjorde samma sak med D2 dock. Det var en begränsad beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Och du tror att onlinefunktionaliteten kommer inte bli grundligt testad om man bara testar 10% av spelet och struntar i att testa vissa funktioner såsom skillrunes helt?

Vad jag frågade efter var en bekräftelse för att de inte kommer utvidga betan senare eftersom det är mycket vanligt i beta sammanhang att bara testa en liten del åt gången och låsa upp mer och mer allt eftersom för att få fokuserad feedback och kunna börja testning innan 100% av spelet är finslipat o klart.

Har du en sådan bekräftelse?

Med tanke på att det inte finns någon NDA så tror jag knappast de tänker visa upp hela spelet innan release. Men det är mina 2 cent.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Maxlvl kommer vara 60.

Jo var inne på D3 forumet och läste, och såg att max lvl är 60 nu vid release.

Det var denna lista som jag hade sett förut som fick mig att börja undra.
Men dom ska ju så klart ha lite utrymme för expantioner också...

Level 10: Sir / Dame
Level 15: Baron / Baroness
Level 20: Count / Countess
Level 25: Duke / Duchess
Level 30: Lord / Lady
Level 40: King / Queen
Level 50: Defender
Level 60: Champion
Level 70: Guardian
Level 80: Conqueror
Level 90: Destroyer
Level 100: Avenger
Level Max: Patriarch / Matriarch

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Och du tror att onlinefunktionaliteten kommer inte bli grundligt testad om man bara testar 10% av spelet och struntar i att testa vissa funktioner såsom skillrunes helt?

Vad jag frågade efter var en bekräftelse för att de inte kommer utvidga betan senare eftersom det är mycket vanligt i beta sammanhang att bara testa en liten del åt gången och låsa upp mer och mer allt eftersom för att få fokuserad feedback och kunna börja testning innan 100% av spelet är finslipat o klart.

Har du en sådan bekräftelse?

Blizzard har själv sagt i flertal blåa texter att detta är ingen riktigt beta utan mer ett stresstest för deras hårdvara och onlinefunktion. Den kommer INTE att utökas. Det som F&F har är det vi andra även kommer få.

Gränsen är Skeletonking och en level cap på 13.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Blizzard har själv sagt i flertal blåa texter att detta är ingen riktigt beta utan mer ett stresstest för deras hårdvara och onlinefunktion. Den kommer INTE att utökas. Det som F&F har är det vi andra även kommer få.

Det är ett betatest. De har själva sagt att de vill täcka så många klienthårdvaror som möjligt i testet och få spelet stabilt på alla möjliga konfigurationer. Så man kan rapportera buggar och dessutom ge feedback på klasser, skills och allt annat i spelet. De har inte sagt något om att det är ett stresstest, isåfall har jag missat det och då får du gärna länka officiell info om det. I övrigt så görs stresstest nästan alltid med öppna betor som alla kan ladda ner (för att få en ordentlig belastning).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är ett betatest. De har själva sagt att de vill täcka så många klienthårdvaror som möjligt i testet och få spelet stabilt på alla möjliga konfigurationer. Så man kan rapportera buggar och dessutom ge feedback på klasser, skills och allt annat i spelet. De har inte sagt något om att det är ett stresstest, isåfall har jag missat det och då får du gärna länka officiell info om det. I övrigt så görs stresstest nästan alltid med öppna betor som alla kan ladda ner (för att få en ordentlig belastning).

Bluepost jag hittade på MMO-Champion från datum 3/9,

How many players do you plan to invite to the beta test?
The number of players we invite will be based on our testing needs. If during the course of testing we determine we need more players to participate, we’ll invite more.

What game content will be available in the beta?
You’ll be able to try out all five character classes and experience the early stages of Diablo III from the start of the game through the Skeleton King encounter. You’ll be able to interact with new and returning characters in New Tristram and fight the reawakened evils emanating from the cursed Tristram Cathedral.

*Edit*

Dom kallar det Beta, och visst det är en form av beta. Men det fanns även en bluepost där dom sa att det är mer för att testa hårdvaran denna gången och därför vill dom få in så många som möjligt. Därav kallar jag det stresstest.

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Var har du läst att de inte kommer utvidga beta innehållet senare?

Jay Wilson sade på det senaste presseventet att det bara kommer vara det som är nu.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Jay Wilson sade på det senaste presseventet att det bara kommer vara det som är nu.

Ok tack, då får jag kika på det sen.

Permalänk
Medlem

Fast är inte det rätt skönt också? Att inte få se allt direkt ooch förlora sitt stuff sen när retail kickar in.
Jag vill inte in i betan, jag är diehard diablo fan och vill hålla det fresh men samtidigt så vet jag att om jag kommer in, då jävlar blire party. Kommer ju absolut inte gå att hålla sig borta om man får access

Så win-win either way I suppose

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är sjukt bra att dom begränsar spelet. Då hamnar alla på ungerfär samma nivå vid release och folk slipper bli påhoppad och kallad för noobs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Jag tycker det är sjukt bra att dom begränsar spelet. Då hamnar alla på ungerfär samma nivå vid release och folk slipper bli påhoppad och kallad för noobs.

Hahaha, i vilken värld lever du? Det kommer alltid finnas idioter som kallar alla andra för noobs bara för att de inte kan erkänna att de själva inte är så himla duktiga. Spelar ingen roll om de själva spelat spelet i 10 år eller 5s, de vet bäst ändå...

Jag stör mig mer på folk som kallar andra för noobs än noobsen...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av TreD:

Fast är inte det rätt skönt också? Att inte få se allt direkt ooch förlora sitt stuff sen när retail kickar in.
Jag vill inte in i betan, jag är diehard diablo fan och vill hålla det fresh men samtidigt så vet jag att om jag kommer in, då jävlar blire party. Kommer ju absolut inte gå att hålla sig borta om man får access

Så win-win either way I suppose

Tar bara 2 timmar att spela igenom betan så det är rätt kort.

Permalänk
Entusiast

http://www.athenelive.com/

athéne livestreamar diablo 3 nu, började för en minut sen. (+ http://t.co/jLjGc4mT )

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

http://www.athenelive.com/

athéne livestreamar diablo 3 nu, började för en minut sen. (+ http://t.co/jLjGc4mT )

Dålig stream, förstår inte varför han ska ha chatten framme heller. Den syns ju inte?

Finns det nån annan som streamar just nu?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KKay:

Dålig stream, förstår inte varför han ska ha chatten framme heller. Den syns ju inte?

Finns det nån annan som streamar just nu?

Det är ju athéne som verkligen är love/hate. Själv tycker jag han är rolig med hans youtube videos, så därmed är streamen inte dålig.

kan lika gärna ha chatten uppe hade annars varit tomrum under webcammen, vilket är ett val han gjorde att han inte ville ha antar jag.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Aha, de ska alltså göra en stor revesion på Demon Hunter. Det lär ju bli bättre i alla fall, för åt andra hållet går det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

athéne va ju lite små rolig att titta på

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Kan de inte börja köra Closed betan nu! polarn fick en Friends-and family inv, bahhhh vilken skit. han har iof jobbat på blizz men endå blir avis.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Finns det någon info ute om hur d3 rullar på olika system och hur mycket dator det kräver för att man ska få en godtagbar upplevelse?