När kommer nästa grafikkortsgeneration?

Permalänk
Medlem

När kommer nästa grafikkortsgeneration?

Hejhopp.
Jag går funderar på en snabbare dator så här kommer en massa frågot i samma post.
Nu sitter jag på en lätt överklockad E6600 på ett asus-någonting s775 och ett ATI 5770 kort.

Lägger jag ut sju tuss på nya delar kommer jag märka en monstruös skillnad i spel eller kan man med gott samvete vänta en stund på nästa nya grafikkort/processorgeneration? Jag har inte läst någonting om datorer senaste året så jag har ingen koll alls på vad som kommer släppas.

Eller ska jag försöka sälja hela min burk och köpa nytt från scratch? Jag vill nog ändå byta ut mitt Vista 32bitars och trycka i 8gb minne snart. Eller borde jag nu nöja mig med endast ett nytt grafikkort?

Tacksam för råd och tips.

Permalänk
Medlem

Din processor är nog gränsen till flaskhals för ditt 5770. De nya korten är bekräftade att de inte dyker upp innan Våren 2012.

http://www.nordichardware.se/nyheter/71-grafik/44175-amd-hd-7...

Hänger ju på vilka spel du spelar lite och vad du känner går långsamt om du skall uppgradera nu eller inte.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Njaa, jag tycker väl inte att min burk är så seg idag om jag ska vara ärlig. Men så har jag ju tappat intresset lite så den spelar mest upp film och surfas på.
Men jag ska såklart lira mängder av BF3 i 1920-upplösning har jag planerat om spelet faller mig i smaken.
Tack för länken btw.