Uppgradera till AMD Ryzen 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

Uppgradera till AMD Ryzen 7 9800X3D

Hej,

Jag funderar på att uppgradera till en AMD Ryzen 7 9800X3D och har satt ihopa en kundvagn med CPU, moderkort, minne och en M.2 SSD. Vad tror ni om denna kombinationen och är det rätt hastighet på minnena för denna CPUn?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/zxkxAaFqykYHa_JOkRHzN-YNH9M...

Tack för input!

Visa signatur

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Ja, optimal ram (pris/prestanda)

Sen hade jag knappast betalat så mycket extra för MP700 ssd'n istället för Kingston Fury eller WD SN850X.
Och ännu mindre spenderat så mycket på moderkort, behöver du verkligen det lilla det ger över en förra generations b650?

Permalänk
Medlem

Skriv gärna ner vilka delar du har nu och vilken skärm du tänkte spela på (upplösning och Hz).

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Ja, optimal ram (pris/prestanda)

Sen hade jag knappast betalat så mycket extra för MP700 ssd'n istället för Kingston Fury eller WD SN850X.
Och ännu mindre spenderat så mycket på moderkort, behöver du verkligen det lilla det ger över en förra generations b650?

Jag köper delarna för att de ska hålla i några år så därför har jag valt ett moderkort som har, PCI Express 5, bra plats för M.2 diskar och många lanes för att stödja allt man kan koppla på, har redan 2 stycken M.2 diskar. Anledningen till att jag valde MP700 är för att den kör PCI Express 5.

Visa signatur

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Skriv gärna ner vilka delar du har nu och vilken skärm du tänkte spela på (upplösning och Hz).

Jag kommer spela i 1440p och 165hz, min skärm är en Dell S2721DGFA. Delarna jag har idag är en i9-11900 CPU, Asus PRIME Z590-A moderkort, 64GB DDR4 minne och ett RTX 3090 grafikkort.

Visa signatur

(╯°□°)╯︵ ┻━┻