Gjorde kanske det störta misstaget när det gäller min dator.
Flashade min BIOS till det nyaste nyligen och det det funkade problemfritt, anledning till det var att min gamla BIOS inte hade ACC tillgänglig.
Anledning till det är för att jag har tänkt mig att köpa ASUS Phenom II X2 555, och att sedan försöka låsa upp de två kärnor på den.
Jag kollade sedan i BIOS för att se om ACC fanns med i menyn ''advanced'' för skojs skull, men den fanns inte med. Hade en tanke på att det inte fanns med eftersom jag har en äldre processor, fast det är bara en gissning. Jag startade om min dator igen, och såg sedan vid uppstarten där min moderkort laddas, där man kan trycka SETUP för BIOS och TAB för Post. Där såg jag en ny knapp där det stod ACC, vilket jag antog då ska ha varit ''Advanced Clock Calibration''. För att komma till den skulle man trycka 4 för att komma dit, men vad händer när jag trycker på knappen ? Jo, datorn stängs av helt, och vill helt enkelt inte vilja starta igen. Det är ett fåtal gånger som jag lyckas få igång den, men den dör strax därefter.
Nu är jag orolig om vad som kan ha hänt, och vad ev. kan vara felet till det ?
Är väldigt tacksam för svar om någon kan ha nån lösning till detta.