Var och lagade mat kom tillbaka och skärmen var svart!

Permalänk
Medlem

Var och lagade mat kom tillbaka och skärmen var svart!

Hej

Jag behöver hjälp att lösa mitt problem.

Använde min dator under dagen och gick iväg och lagade mat, när jag kom tillbaka var skärmen svart. Skärmen säger att det inte är någon DVI signal.

Alla fläktar på komponenterna snurrar och har inte uppfattat några missljud.

Får dock ingen kontakt med mus eller tangentbord.

Jag har testat att starta datorn med endast skärm inkopplad och gjort det med två olika skärmar. Men ingen förbättring då.

Tack på förhand
Yohaann

Lösningen för mig var att:

Ta ut och och sätta tillbaka grafikkortet enligt samforshort tips!

byte av rubrik
Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk

Ta ut och sätt i grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Nollställ bios kan också fixa konstiga saker. Glöm inte dra ur strömkabeln så att det blir ordentligt. Ibland måste även ta bort andra saker tex grafikkortet när man har problem att få bild.

Annars får du berätta mer om datorn.

Permalänk
Medlem

Testa att dra ur strömsladden till skärmarna och vänta 30 sek. Detta hände mig då skärmen hade "hängt" sig i något konstigt läge..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

Ta ut och sätt i grafikkortet?

Tack för ett bra tips!

Gjorde detta och nu får jag bild!

´Men kommer inte längre än till att den vill återuppta Win 7 men får då endast upp en svart skärm med en ett vitt streck som detta (_) i det vänstra hörnet.

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk
Medlem

Börja den starta Windows när det blir så eller är det innan?

Var mer EXAKT så att vi kan avgöra om du måste riva upp datorn eller om felet är i Windows (hårddisken).

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla att den hittar din SSD i bios.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Råder dig att kolla så grafikkortet är helt.

Var med om något liknande som jag skrev om i den här tråden: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1046947-kfa2-ski...

Hoppas du har mer tur än mig i allafall!

Permalänk
Medlem

Har löst problemet med allt nu!

Testade att starta om datorn och nu så funkar allt precis som innan!

Vill tacka alla för hjälpen!

Visa signatur