Permalänk
Medlem

Fruktansvärt fint!

Var lite fräck och tog din ide med kolfiberfilmen. Åkte ner till biltema idag och köpte och satte på sidorna på mitt 650D. Blev kalas!

Tänkte lite på det som var nämnt tidigare om dragningen vid CPU kanske kunde göras lite annorlunda för en lite cleanare look

Permalänk
Medlem

Mäktigt bygge! Helt klart 5/5. Grymt jobbat!

Permalänk

Utan tvekan det snyggaste 800D bygget på Sweclockers! 5 solklara poäng från mig.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk

Med vad skar du ut aluminium plåten??

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag gillar detta riktigt mkt! MEN, jag skulle vilja se hela fronten i kolfiber Du får självklart 5p ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonee123:

Med vad skar du ut aluminium plåten??

Klippte i en gradsax på jobbet.
sen blev det dremel för kabelhålen.

Visa signatur

_____________________________________________________________________________
i7 970 @4,4Ghz 1,375v
GTX 580 SLi
3D mark vantage 53200p

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

Fruktansvärt fint!

Var lite fräck och tog din ide med kolfiberfilmen. Åkte ner till biltema idag och köpte och satte på sidorna på mitt 650D. Blev kalas!

Tänkte lite på det som var nämnt tidigare om dragningen vid CPU kanske kunde göras lite annorlunda för en lite cleanare look

Kul att kunna ge någon en idé

Visa signatur

_____________________________________________________________________________
i7 970 @4,4Ghz 1,375v
GTX 580 SLi
3D mark vantage 53200p

Permalänk
Medlem

Fint bygge, bra bilder. Men leds känns så fel som om du skulle tömt septiktanken i datorn när den blev klar. Fönster känns inte heller som något jag uppskattar.

Det är väl en smak-fråga så det kan väl hända jag inte har nån smak men bra byggt och snyggt gjort är det iaf!

Permalänk
Medlem

ursäkta uttrycket men; "Fett nice!"

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk

Du har gjort ungefär som jag har tänkt att göra i c:a 3 månader nu Men tack för att jag fick lite nya ideér Awesome bygge btw 5/5 får du av mig ;D

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt! 5/5

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ursäkta som frågar men vad gick detta snygga bygge på?

5/5p utan att tveka

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaMoZ:

Ursäkta som frågar men vad gick detta snygga bygge på?

5/5p utan att tveka

Hmmm, vågar knappt tänka efter, men det landade på ca 44000 ungefär.

Visa signatur

_____________________________________________________________________________
i7 970 @4,4Ghz 1,375v
GTX 580 SLi
3D mark vantage 53200p

Permalänk
Medlem

äckligt snyggt!

Visa signatur

YOU SHALL NOT PASS!!

Permalänk
Medlem

Någon idé på serie tillverkning ?
Pris ink lådan + allt du har gjort ?

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt jobbat, stilrent och proffsigt ser det ut. En solklar 5a

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddiz:

Det underlättar om du gör egen plåt. Orginal är veckad för stabilitet och det blir svårt att klistra snyggt.
För att göra 240 modden fick jag ta bort plåten mellam huvudfacket och psu facket, jag valde att byta ut den då jag inte ville ha en fläkt där eller hål för vatten slangar som sitter orginal. Det är ganska straight forward att göra det, inget som är konstigt allt är fräst/sågat med raka kanter, inga svängar eller nått.
Går att göra med en cirkelsåg eller liknande.

tänkte på en sak angående 240 modden. var har du dina hårddiskar? och hur lång tid tog det att modda det?
en sak till: när du bytte plåten, hur/vad använde du för att mäta och skära ut bakblåten till moderkortet? om det är en fil med måtten; kan du skicka den?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

Finns intresse går det alltid att diskutera

Visa signatur

_____________________________________________________________________________
i7 970 @4,4Ghz 1,375v
GTX 580 SLi
3D mark vantage 53200p

Permalänk
Medlem

Jag köpte en LianLi hdd hållare för 5,25 tums facket (4st)
Det tog ca 30 timmar totalt att bygga. Ang. Moderkortsplåten så sitter originalet bakom. Den nya jag satt dit är bara 0,5mm tjock så det blir inte så stor skillnad. Måtten är 415x405mm en liten urklippning måste göras för grafikkorten vid bak där den sticker in i chassit

Visa signatur

_____________________________________________________________________________
i7 970 @4,4Ghz 1,375v
GTX 580 SLi
3D mark vantage 53200p

Permalänk
Medlem

Jävligt cleant.

Permalänk
Medlem

Oh, nice! 4/5 pga ingen sleeving på 24 pin - ouch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av try1t:

Oh, nice! 4/5 pga ingen sleeving på 24 pin - ouch!

Det är ju sleeving på den, krympslangen täcker bara inte ända upp då det blir för brett där förmodar jag. Det man kan göra är att dra ett par varv med eltejp om man är så nitisk.

Permalänk
Medlem

ELLER

Skrivet av FL3JM:

Det är ju sleeving på den, krympslangen täcker bara inte ända upp då det blir för brett där förmodar jag. Det man kan göra är att dra ett par varv med eltejp om man är så nitisk.

Eller helt enkelt köpa en färdigsleevad extension från djungelapa.
Gjorde jag iaf. riktigt nice faktiskt. Lat som man är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Eller helt enkelt köpa en färdigsleevad extension från djungelapa.
Gjorde jag iaf. riktigt nice faktiskt. Lat som man är

Ah!
Jag ska fixa det. Det blir sleeve på 24 pinnen snart. Kommer lite annat gott också! Håll ut boys and girls.

Visa signatur

_____________________________________________________________________________
i7 970 @4,4Ghz 1,375v
GTX 580 SLi
3D mark vantage 53200p

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Byggde själv en loop i nytt 800D i helgen och det blev inte lika snyggt som ditt, det var dock mitt första försök på WC och jag kommer göra om när jag köper Ivy.

Visa signatur

gaming ~ Core i5 750 @ 4,0 | P7P55D | 8 GB | 2 x 6870 @ 1,0 | 40 GB SSD | 800D ~

wc loop ~ 2 x EK GPU | D-TEK CPU | MCP355 acryl TOP | 360 Phbya | 280 Phobya ~

mobility ~ iPhone 4 & Mac Book Air 2011 | Core i7 | 4 GB RAM | 256 GB SSD ~

htpc ~ Core i3 530 | GA-H55N-USB3 | 4 GB RAM | Ace Sonay ~

server ~ Sceleo 2205 | E2220 | 2 GB RAM | 4 TB SATA ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Det är ju sleeving på den, krympslangen täcker bara inte ända upp då det blir för brett där förmodar jag. Det man kan göra är att dra ett par varv med eltejp om man är så nitisk.

Att krymslangen inte når enda upp beror på att sleevingen sitter på alla 24(kan vara 25) kablar samtidigt. Sleeving på alla kablar var för sig och det kade varit en klockren 5!

Permalänk

Vita lysdioder eller inga alls skulle varit 5/5 nu vart det 3/5 istället.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Yes

Skrivet av Freddiz:

Finns intresse går det alltid att diskutera

Då skall jag återkomma till dig när det är dax ^^

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Plåten över nätagget/pumpen var riktigt smart! Chassitillverkare borde kopiera detta

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge som gör en avundsjuk helt klart!

Men det kan bli ännu bättre, ytterliggare ett ställe som går att använda sådan där Kolfiberfilm är för att täcka över de fula silverklumparna vid moderkortets IO portar på baksidan. Jag skulle också rekommendera Bitfenix Alchemy sleeved cable extensions att använda vid 24 pins kontakten och SATA kablarna. De finns i blått som skulle passa detta bygge. Det som är bra med Bitfenix kablar är att Sata kablarnas kontakter är helgjutna så man slipper se krympslangar, har även för mig att det inte fanns någon synlig krympslang på deras 24 pins kabel. Sånt är svårt eller omöjligt att göra själv. Bitfenix sleeves har högsta täthet (24 braids per cm) så de är täta och bra. (kolla recensioner på YouTube)

Jag tycker också din reservoar för en lite för anonym tillvaro, varför inte skaffa lite riktade leds (vet att coolstuff säljer sådana som är till för just sådant), så att reservoaren med allt vatten lyser upp så fint?

Men annars så var detta bygge i det närmaste perfekt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version