Permalänk

MW3 RÄCKER MIN DATOR

hej ! Jag hade lite problem att hitta rätt tråd för detta inlägg (kan varit för att jag är lat)

Men iaf som ni ser i rubriken så behöver jag hjälp .. räcker detta till mw3?

4 gb ram

xfx raedon hd 4770

AMD ATHLON II x3 435 am3

win 7

Tack i förhand SC!

Permalänk
Medlem

Ja det borde den göra, med tanke på att systemkraven inte är höga alls..

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Skrivet av Decster:

Ja det borde den göra, med tanke på att systemkraven inte är höga alls..

Tack ! snabbt svar som vanligt ! då blir det ner att köpa spelet. Tråkigt att min dator är för dålig för bf3.

Permalänk
Medlem

Om du vill vara helt säker så googla på "can you run it" och följ instruktionerna på sidan du kommer till
GL!

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

JA DET GÖR DEN! DET ÄR INTE MYCKET TYNGRE ÄN BLACK OPS.

(Stora bokstäver är inte psec. trevligt, det verkar som du skriker)

Permalänk
Medlem

ja du kan spela !har spelet å på baksidan står det minimum 256mb geforce 8600gt men om du vet hur man gör klocka processorn det står intel E6600 dualcore som krav men sedan x3 8750 amd ??? men men amd kanske är segare men så mkt trodde ja inte.. har du testat låsa upp 4e kärnan??

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Kan du spela CoD4, så kan du spela MW3. Har inte hänt ett skvatt på grafikfronten på evigheter

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Utan att läsa dina specs kan jag säga att ja, den klarar mw3.

Permalänk
Avstängd

Den kommer klara det utan tvekan 1920x1080 @High med kanske AA/AF nerdragit något enstaka steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulle:

Den kommer klara det utan tvekan 1920x1080 @High med kanske AA/AF nerdragit något enstaka steg.

Funkar även med det på högsta. Ingen ny grafik motor som sagt.. Iaf så klarar min med allt på högsta.

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Om du vill vara helt säker så googla på "can you run it" och följ instruktionerna på sidan du kommer till
GL!

GOD DAMMIT I NEED TO BUY A BETTER PSU GR

Permalänk
Skrivet av Pie-or-paj:

JA DET GÖR DEN! DET ÄR INTE MYCKET TYNGRE ÄN BLACK OPS.

(Stora bokstäver är inte psec. trevligt, det verkar som du skriker)

Skrivet av brajonk:

ja du kan spela !har spelet å på baksidan står det minimum 256mb geforce 8600gt men om du vet hur man gör klocka processorn det står intel E6600 dualcore som krav men sedan x3 8750 amd ??? men men amd kanske är segare men så mkt trodde ja inte.. har du testat låsa upp 4e kärnan??

Skrivet av SoulShatter:

Kan du spela CoD4, så kan du spela MW3. Har inte hänt ett skvatt på grafikfronten på evigheter

Skrivet av sirnicke:

Utan att läsa dina specs kan jag säga att ja, den klarar mw3.

Skrivet av drulle:

Den kommer klara det utan tvekan 1920x1080 @High med kanske AA/AF nerdragit något enstaka steg.

Skrivet av Rosen70:

Funkar även med det på högsta. Ingen ny grafik motor som sagt.. Iaf så klarar min med allt på högsta.

http://imageshack.us/f/856/namnlseob.jpg/

Det verkar inte som om det kommer att funka...

Men överklockning och att låsa upp den 4de kärnan.. Hur gör man det? Är det enkelt och finns det några risker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikForsberg:

http://imageshack.us/f/856/namnlseob.jpg/

Det verkar inte som om det kommer att funka...

Men överklockning och att låsa upp den 4de kärnan.. Hur gör man det? Är det enkelt och finns det några risker?

Lita inte på sådanna sidor - det mest överskattade här på swec...

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Lita inte på sådanna sidor - det mest överskattade här på swec...

Jag tror jag köper det.. Det värsta som kan hända är att jag får vänta lite och köpa en ny dator !

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikForsberg:

Jag tror jag köper det.. Det värsta som kan hända är att jag får vänta lite och köpa en ny dator !

Det kommer rulla på utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikForsberg:

Jag tror jag köper det.. Det värsta som kan hända är att jag får vänta lite och köpa en ny dator !

din processor är bättre än båda dom där rekommenderade. det fungerar kanon på din dator kan jag lova

Polare lirade Black Ops på AMD Athlon 3800+ x2 @ 2.6Ghz med ett HD4850 512MB GDDR3, 4GB DDR2 med höga inställningar och det funkade bra och den processorn är mkt sämre än din

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Om ni skulle kunna hjälpa mig har samma problem och jag har denna dator http://www.inet.se/artikel/1969609/acer-emachine-e642g lite kass men skulle vart roligt att spela lite mw3:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikForsberg:

hej ! Jag hade lite problem att hitta rätt tråd för detta inlägg (kan varit för att jag är lat)

Men iaf som ni ser i rubriken så behöver jag hjälp .. räcker detta till mw3?

4 gb ram

xfx raedon hd 4770

AMD ATHLON II x3 435 am3

win 7

Tack i förhand SC!

det duger och spela för dig på mw3 som kräver ungefär lika lite som mw2 ^^

det räcker utan problem jag lyckades köra gta iv (tyngre än mw3 på en)
E1200 dualcore 1.6 ghz (stock )
2 gb internminne 800mhz
hd 3650 ddr2 512 mb

hade max fps på 52 och minumum på 29 fps explosioner i stan med ca 10 bilar när det flög skrot omkring ^^

bara och köra i fps mods och låg res inge shadows inge antialias och vehicle denstity och waterquiality på lågt (en mod som jag hittade kommer inte ihåg vart dock) så funkar det bra

spelade också portal 1 maxat allt förutom resolution och ingen antialias 1280x1024 var min resolution på spel då.
och shader quality var lite mindre såklart ^^

och det är sämre dator än vad min skola har om jag sätter i det grafikkortet i en av dem burkarna och fixar in drivrutiner
och lite andra saker för klockning och undervoltning möjligtvis ^^

dualcore 3.0 ghz athlon II 2 gb internminne och integrerat hd 4200 series med 384 mb dedikerat standard (funkar till o spela cs och även amnesia )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Klarade den mw2 klarar den detta.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Om du vill vara helt säker så googla på "can you run it" och följ instruktionerna på sidan du kommer till
GL!

Men lol... hahahaha för den är så jävla rätt också NOT

Permalänk
Medlem

Kör på high utan problem med ETT nvidia gtx 260

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|