Köpa Xbox 360 slim eller PS3 slim imorn?

Permalänk
Medlem

Inställningar för fläkten menar du eller? Fläkten sköter sig själv och sätts igång när systemet känner att det blir för varmt, vilket är väldigt sällan enligt egna erfarenheter. Jag brukar sällan höra, eller ens tänka på fläkten när jag spelar på min PS3. Den lät dock lite mycket i somras när det var 35 grader i rummet, vilket är fullt förståeligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av C-Bird:

Inställningar för fläkten menar du eller? Fläkten sköter sig själv och sätts igång när systemet känner att det blir för varmt, vilket är väldigt sällan enligt egna erfarenheter. Jag brukar sällan höra, eller ens tänka på fläkten när jag spelar på min PS3. Den lät dock lite mycket i somras när det var 35 grader i rummet, vilket är fullt förståeligt.

Okej vad bra tack för informationen

btw är det värt att lägga pengar på PSN plus?

Permalänk
Medlem

Kan ju rekommendera ett spel som jag tror finns på båda konsollerna,
Shank, tyckte det var riktigt kul hack and slash spel.
Finns Story mode och Multiplayer Story mode.
Finns trial, så testa det först om du vill

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Numera finns ju också PSN+ som kostar, men det kommer ändå inte i närheten av Live. PSN+ ger mer extra saker som gratis spel och exklusiva erbjudanden osv.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Som många har sagt, köp konsolen som flesta av dina polare har och den som har de spel du vill köra

För mig var PS3 ett klart val för jag ville ha Demon's Souls och GT5 när det nu kommer ut, kan tilläggas att jag INTE spelar FPS spel på konsol (vilket största delen av 360 spelen består av ) så för mig var valet klart... Men frågar du på forum så får du svar som är baserade på deras egen smak, bäst att tänka själv Men du verkar ju ha bestämt dig redan iaf så men tänkte var lika bra o lägga till min kommentar

Bestäm dig själv helt enkelt, bli inte övertygad av fanboys från varenda sida, väg plus och minus med varje konsol mot varann och gör ett informerat beslut

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Hej!
Känns lite konstigt att svara på en tråd över ett år efter att den var aktuell. Men eftersom den fortfarande ligger på "top 10" om man söker på PS 3 vs X-box 360 tänkte jag säga en sak som jag inte ser att någon tagit upp.

Som en hel del har sagt så kostar online-tjänsten några hundringar per år för X-box medan PS 3 har det gratis. Och alla har vägt det som en fördel. Samtidigt har de listat gamla sköna exklusiva spel som fördel med. Till saken hör att eftersom Sony bara har ett "X antal spelservrar" som de själva står för försvinner intresset från Sonys egna sida att köra de lite äldre spelen på dem eller hålla dem "rena" när nästa generation av samma spel släppt. T.ex., när BF2 släpptes försvann nästan helt möjligheten att fortsätta spela BF1 online för det fanns inga servrar för det.

X-box däremot, som tar betalt för sin online-tjänst, använder ju också de pengarna till att faktiskt hålla många fler servrar igång, även till lite äldre spel.

Nu är detta för många ingenting att ta med i beräkningarna då en del bara spelar de nyaste spelen. Men kanske ändå nått att tänka på. Att betala för något innebär inte alltid något dåligt.

Permalänk
Medlem

Jag har ps3 (ett av dom bästa köp jag gjort)

Jag gillar inte kontrollen varken på playstation eller Xbox
Dok på gamecube vett inte varför. Köper du ett ps3 kan du adda mig om du vill samma användar namn som här.
Lycka till med spelet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cropsgrinder:

Beror la helt på vilka spel du vill ha? Eller?
Diggar du Killzone och God of War, kör på ps3.
Gillar du Halo och Gears of War, kör på 360.

Man köper väl inte en spelkonsol baserat på fyra spel!! Trots att Xbox 360 rent tekniskt är bättre än PS3 hör man ofta att folk tycker spelen till PS3 flyter bättre med snyggare grafik.

De flesta är nog överens om att skillnaderna är grymt små. Mitt starkaste argument är; köp den konsoll de flesta av dina vänner har. Då kan ni låna spel av varandra. Jag väljer hellre mellan 100 spel än sitter där ensam på en konsoll och lirar typ 3.

KOLLA denna jämförande video. Visst är väl 360 bättre än ps3 här?
http://www.youtube.com/watch?v=Q4y6bsBO2CQ

Visa signatur

Våga fråga!