Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

En 17 årings datorhörna/rum!

Tjena!

Tänkte posta lite bilder på mitt rum och min lilla datorhörna. Har gjort en liten förändring senaste månaden med bla. målat väggarna vita, satt upp projektor, duk m.m.

Lite saker i mitt rum som jag använder mig av:
BENQ W700 Projektor
Projektorduk
Panasonic HD videokamera till fritidsfilmer och skolarbete.
Asus 27" gamingskärm
Logitech Z4 högtalare
DENON Hörlurar till iPod
Samson USB-Studiomic

Ja, rummet är inte färdigt än. Ska beställa några Jamo Hemmabio högtalare och en Yamaha Reciever så man får riktigt bra ljud när man lyssnar på musik, film och spel på PS3. (Jag streamar HD film från datorn till PS3 som sedan spelas upp på projektorn).

Ska även skaffa en liten bänk bakom datorstolen till att ha PS3, Recievern och DVD'n, kommer inte alls att störa då den endast är ca 70cm bred och kommer stå där ingången i rummet är så jag kommer ändå ha ca 1 meter att köra stolen fram och tillbaks.

Ja, vad tycker ni. Lämna gärna en kommentar, positiv och negativ feedback uppskattas.

(Kommer fler bilder. OBS. Bilderna är inte de bästa)

En 17 årings datorhörna/rum!

Permalänk
Medlem

Lite avundsjuk. 5p

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Lägg gärna upp komponentlista

Permalänk

Kommer! Även fler bilder när högtalarsystemet kommit på plats.

Skrivet av Tunezz:

Lägg gärna upp komponentlista

Tack

Skrivet av MarcusNO:

Lite avundsjuk. 5p

Permalänk
Avstängd

Fina bilder och fint rum, kan man få se "high" datorn också :)?

Permalänk
Medlem

Det är när man ser det här man önskar att man jobbade under gymnasietiden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Kan inte mer än att hålla med. Riktigt snyggt.

Permalänk

Tack alla , uppskattas

Jag har precis fått upp allt så detta är liksom bara början, förhoppningsvis blir det grymt mycket snyggare

Förresten, har helt glömt. Det finns något man kan skriva in i sökrutan och få upp alla datorkomponenter datorn har, vad är det nu man ska skriva?

EDIT: Anledningen till att kommentarerna på mina bilder är så korta och tråkiga var för jag skrev sjukt mycket men råkade gå tillbaks så allt gick bort.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vart köpte du micken och vad fick du betala?
Annars fräscht rum!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Riktigt fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvnwpts:

Tack alla , uppskattas

Jag har precis fått upp allt så detta är liksom bara början, förhoppningsvis blir det grymt mycket snyggare

Förresten, har helt glömt. Det finns något man kan skriva in i sökrutan och få upp alla datorkomponenter datorn har, vad är det nu man ska skriva?

EDIT: Anledningen till att kommentarerna på mina bilder är så korta och tråkiga var för jag skrev sjukt mycket men råkade gå tillbaks så allt gick bort.

dxdiag kan man skriva så ser man det mesta.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

riktigt fint! Men ush på datormusen och högtalarna

Permalänk

HAHA tack.

Men jag har vant mig så pass vid musen så den är bra Högtalarna är jag dock riktigt nöjd med. Har hört flera på tex. elgiganten på sistonde och dessa låter minst lika bra i samma prisklass.

Skrivet av Burks:

Permalänk
Medlem

Stiligt rum, hoppas att du inte jobbat ihjäl dig för prylarna.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut , brukade också streama hyrfilm *host* från datorn förut, sen började Cinavia strula.. Hur funkar det för dig?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Är inte så dåligt ljud i högtalarna, iaf inte för det priset man får betala för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Är inte så dåligt ljud i högtalarna, iaf inte för det priset man får betala för dom.

vad betalar man för dom då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

vad betalar man för dom då?

Köpte mina för 500kr. Men det var några år sedan.