Apple ACD 27" vs. HP ZR2740W vs. Dell Ultrasharp U2711
Tjenare,
Tänkte skaffa mig en 27" IPS-skärm då jag är trött på att dega med laptopen i fåtöljen. Har för tillfället en Eizo S2401W med TN-panel och trots att det var en ganska dyr skärm när jag köpte den så får jag nog erkänna att den är ganska kass egentligen, precis som alla andra skärmar med TN-panel.
Jag har kollat på tre olika alternativ:
Dell Ultrasharp U2711
Trevligt pris, mycket för pengarna och och recensionerna säger bra saker. Men Googlar man runt lite så ser man massor av människor som berättar om hur horribel anti-glare-coatingen på skärmen är och jag misstänker att jag skulle störa mig på detta. Någon som kan kommentera detta?
HP ZR2740W
Denna skärm verkar också trevligt men ska enligt utsago lida av en hemska coatingen, precis som Dell-skärmen. Någonstans läste jag att den inte är riktigt lika illa som Dell:en men på annat håll så läste jag att alla skärmar i den här kategorin har samma coating så det är svårt att veta...
Apple Cinema Display 27"
Inte alls lika trevligt pris men här så slipper man garanterat den coating som plågar de andra skärmarna. Nackdelen är ju att man istället får en skärm som är helt blank, något som kanske kan vara ett problem. Fördelen med ACD är att man lätt kan hitta en i butik för att prova samt att det passar bra för mig som enbart kör Mac för tillfället. Åsikter om denna skärm verkar vara blandade. (Notera att jag inte kan välja Thunderbolt Display då min Mac inte har Thunderbolt).
Någon som har lite erfarenhet av någon av skärmarna som kan kommentera?