Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Köpa Rysk version av BF3?

Kollade efter billigaste priset på BF3 (hos cdkeyprices.com). Hittade där denna affären: http://gamebuyers.com.es/index.php?route=product/product&product_id=198&tracking=4e6a1029a43ad. Det står "Russian Version with translation into Spanish / Enlgish / German /French / Italian" och den är mycket billigare än att handla på t.ex Webhallen. Endast 18 euro. Nu till min fråga.

Tror ni det kommer fungera att regga denna koden på mitt svenska Origin konto och sedan spela på de europeiska servrarna med rätt språk precis som om jag handlat från webhallen eller dylikt?

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att du ens kommer så långt att du ska registrera koden med dessa butiker...

Permalänk
Medlem

Jag fick en rysk version från Offgamers.com den funkade alldeles utmärkt. Dock fick jag tanka ner en fil så att jag kunde byta språk.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Jag fick en rysk version från Offgamers.com den funkade alldeles utmärkt. Dock fick jag tanka ner en fil så att jag kunde byta språk.

Rysk version av BF3?

Har redan handlat spel från ett flertal sidor som länkats från cdkeyprices.com. Men aldrig från just denna. Tror inte det är någon skam men kanske kan bli strul om ryska/övriga europa skiljer sig.

Permalänk

Fungerade klockrent här, vad jag vet så ska det inte skilja något mellan olika språk (förutom just språket).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

har du länk till den filen?

Permalänk
Skrivet av shottas:

har du länk till den filen?

Filerna finns här: http://www.offgamers.com/Battlefield/battlefield-3-global/bat...

Permalänk
Medlem

köpte mitt i USA, f****** onlinepass saken funka ej !

Permalänk
Medlem

Köpte mitt igår via CDKeyhouse för 16,63 € ( 1,06 € i rabatt med koden DLCOMPARE) vilket blir ca: 147:-
Efter betalning så kom koden som var i form av ett foto på koden på fodralet. Sedan var det bara att följa
anvisningarna och vips så var spelet på engelska...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tack för snabbt svar..
har spelet på engelska. men spelet vägrar starta när jag trycker tex Quick match!
Någon som har några ideer?
explorer är min förvalda webläsare...

Permalänk
Medlem

Det finns lite skillnader mellan versionerna.

- I ryska versionen ingår en inbyggd namngenerator som skapar ett lamt nick + ändelsen _rus. T.ex. "Deathkiller_rus" eller "Skilledweapon_rus".
- Inne i spelet är aimbot påslaget som standard. Man kan göra den mindre uppenbar med lite inställningar om man orkar.
- Det finns även en autotaunt-funktion som skriver ut förolämpningar på ryska i chatten med namnet på den som man just blev skjuten av.
- Det är heller inte möjligt att joina just ryska servrar, det går dock utmärkt att spela på servrar i alla andra länder.

Jag har iofs inte testat den ryska versionen själv men baserat på mitt eget onlinspelande så antar jag att detta är finesserna som ingår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

- I ryska versionen ingår en inbyggd namngenerator som skapar ett lamt nick + ändelsen _rus. T.ex. "Deathkiller_rus" eller "Skilledweapon_rus".
- Inne i spelet är aimbot påslaget som standard. Man kan göra den mindre uppenbar med lite inställningar om man orkar.
- Det finns även en autotaunt-funktion som skriver ut förolämpningar på ryska i chatten med namnet på den som man just blev skjuten av.
- Det är heller inte möjligt att joina just ryska servrar, det går dock utmärkt att spela på servrar i alla andra länder.

Jag har iofs inte testat den ryska versionen själv men baserat på mitt eget onlinspelande så antar jag att detta är finesserna som ingår.

Så sant som det är sagt.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Har den ryska versionen men har inga av ovanstående funktioner eller har jag helt missat dom?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Har den ryska versionen men har inga av ovanstående funktioner eller har jag helt missat dom?

Tror inte han var heeeeelt seriös...

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

Har ryss version och det funkar hur bra som helst

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt från cdkeyhouse.com och det funkar utmärkt. samma sak med mw3!

http://www.cdkeyhouse.com/video-games/action-fps/buy-cd-key-b...

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Haha dagens ^^
Låter dock som att någon är lite arg ;);)

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Tror inte han var heeeeelt seriös...

Ibland så är man lite trögtänkt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Haha, tack för ett gott skratt och en tår i ögat!

Visa signatur

[i7 7700K][Asus STRIX Z-270F][16GB Corsair Vengeance DDR4 3200M][MSI 2080 DUKE][WD 1TB][970 Pro m.2 500G][EVGA 750 G2][27" 1440p 144hz ASUS][Cooler Master HAF932][Win 10][Z-5500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

uhmm vafan?..tog ganska illa upp av det där..vad du tyder på att vi ryssar är dåliga på att välja namn och..att vi alla kör med aim bot eller ?
tänk dig för nästa gång innan du skriver något..kan lova dig att det finns svenskar som använder "hax" och dåliga namn.
och fresten det är antingen bara du som är dålig.

Удачи

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

uhmm vafan?..tog ganska illa upp av det där..vad du tyder på att vi ryssar är dåliga på att välja namn och..att vi alla kör med aim bot eller ?

Om inget i listan stämmer in på dig så tycker jag absolut inte att du ska ta åt dig på något sätt.

Skrivet av Frux:

Det finns även en autotaunt-funktion som skriver ut förolämpningar

Skrivet av Xenoz:

och fresten det är antingen bara du som är dålig.

Det där var iofs lite ironiskt...

Permalänk
Medlem

Köpte BF3 utav CDKeyHouse och håller på att ladda ner det nu, får hoppas att språkändringen går bra
Fick koden väldigt snabbt efter en "SMS-identifiering".

Permalänk
Medlem

språkändringen fungerar inte. har tryck på engelska enligt guiden. men skiten är på ryska ändå... snart får man väl erkänna sig besegrad, förlora dom pengar man lagt på det ryska skit versionen, och köpa en klok svensk version!?

guiden kommer härifrån
https://www.cdkeyhouse.com/support/

är det någon som har tips på annan sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Haha fy fan va bra, <3

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av shottas:

språkändringen fungerar inte. har tryck på engelska enligt guiden. men skiten är på ryska ändå... snart får man väl erkänna sig besegrad, förlora dom pengar man lagt på det ryska skit versionen, och köpa en klok svensk version!?

Citat:

Note: If you haven't downloaded the first language pack of 800 MB you need it first. Please scroll down and you will find the full instructions.

Har du bläddrat ner på sidan och laddat ner den engelska språkfilen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer den ryska versionen med färdiga fusk eller? xD

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av shottas:

guiden kommer härifrån
https://www.cdkeyhouse.com/support/

är det någon som har tips på annan sida?

Jag lyckades nyss.
Man behövde lägga in "update mapp, samt en dll", "två filer som tillsammans var en bit över 1GB, ca 800MB komprimerat", "ändra i regedit till engelska".