Följ Black Week på SweClockers

Kopiera sina UI inställningar till flera gubbar

Permalänk
Medlem

Kopiera sina UI inställningar till flera gubbar

Jag vill kopiera mina inställningar som jag gjort i ett tiotal addons till alla mina gubbar nu. Jag har provat att göra det enda jag kunde komma på, att gå in i WTF//account//server och sen ta bort gubbe 2, gubbe 3 och gubbe 4 mappen, sen kopiera upp gubbe 1 mappen i 4 kopior där jag döper om kopiorna till gubbe 2 gubbe 3 gubbe 4.

Detta fungerade inte alls, interface-inställningarna som görs i addons följer inte med alls.

Permalänk
Medlem

x-perl kan man ha på flera gubbar. bara väljer de på inställningar på x-pel, ingame.
när du e inne på accountet, så har du ju en addon knapp i nedre vänsta hörnet. Gå in där, och titta så alla charaktärer har alla addons som du vill ha.
se till så alla addons är enable också. och tryck i ¨Load out of date¨ med

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Exakt som Handa säger.
Du måste skapa en Reflux profil på din maingubbe. Sedan kopierar du WTF till nästa gubbe och kör /reflux "x" (där x är namnet på din maingubbes profil)...tror jag det var. Kan dock vara så att något addon inte stödjs av Reflux men det mesta borde vara OK.
Notera dock att du då kör en generell profil rakt igenom för alla dina addons första gången. Sen kan du kopiera profilen för ett addon och göra modifieringar specifikt för just den gubben.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9