FPS på BF3 med i5 2500k och ett EVGA GTX 550Ti?

Permalänk
Medlem

FPS på BF3 med i5 2500k och ett EVGA GTX 550Ti?

Tjena!

Jag bara undrar hur mycket FPS ni tror att jag skulle ligga på om jag ska köra BF3 med en i5 2500k och ett EVGA GTX 550ti 1GB. Vill ligga på inställningarna very high/ultra utan AA. Vad tror ni?

Tackar på förhand!

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Special Edition | PSU: Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W | MB: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | CPU: Intel i5 2500k 3,3 GHz | GPU: ZOTAC GeForce GTX 570 SLI | RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB | OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottefar:

Tjena!

Jag bara undrar hur mycket FPS ni tror att jag skulle ligga på om jag ska köra BF3 med en i5 2500k och ett EVGA GTX 550ti 1GB. Vill ligga på inställningarna very high/ultra utan AA. Vad tror ni?

Tackar på förhand!

Dom inställningarna, det kortet... nej.

EDIT: Vilket bittert svar man skrev då... lägger till en gubbe:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Det skulle mer eller mindre vara ospelbart.

Permalänk
Medlem

märkes dator nu igen eller? 550 är skräp sälj det och köp i alla fall 560 ti / 6950 gärna 6970/ 570 då din cpu är väldigt bra

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottefar:

Tjena!

Jag bara undrar hur mycket FPS ni tror att jag skulle ligga på om jag ska köra BF3 med en i5 2500k och ett EVGA GTX 550ti 1GB. Vill ligga på inställningarna very high/ultra utan AA. Vad tror ni?

Tackar på förhand!

Om du kör i upplösningen 1024*768 så kanske du kommer nånstans.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på att man ser ett antal personer som har lagt upp test på youtube när de testar battlefield med 550 kort på very high/ultra, och där ser det ut att rulla på ganska bra? Om vi säger ett GTX 560 då? Vilken FPS tror ni där?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Special Edition | PSU: Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W | MB: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | CPU: Intel i5 2500k 3,3 GHz | GPU: ZOTAC GeForce GTX 570 SLI | RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB | OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem

Du kommer inte att kunna köra mer än standardinställningen Medium med 1gb ram på grafikkortet

1920x1080 Medium 0xAA verkar fungera med 560Ti.
550 är för klent skulle jag säga.

Vill du köra på Ultra är det minst(!) gtx580 som gäller, helst minst gtx570 SLI

Mer info här: http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-battlefield-3/1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Du kommer inte att kunna köra mer än standardinställningen Medium med 1gb ram på grafikkortet

1920x1080 Medium 0xAA verkar fungera med 560Ti.
550 är för klent skulle jag säga.

Vill du köra på Ultra är det minst(!) gtx580 som gäller, helst minst gtx570 SLI

Mer info här: http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-battlefield-3/1

Har fabriksklockat gtx 560 som presterar som ett standardklockat 560 ti och jag kör på 1080p och alla inställningar på high bf3. Ligger mellan 45-60 fps. Min cpu är 1090t@3.6 Ghz. Ett 550Ti är ungefär hälften så snabbt som ett 560 Ti så det kommer att gå trögt med det kortet!

Permalänk
Hedersmedlem

du kan köra ultra det beror helt på hur fps kräsen du är. High med någon inställning på medium samt utan AA så kanske det blir bra? och sen att du måste ha ett GTX580 för att klara ultra är kanske inte ens nödvändigt beroende helt på vilken upplösning du kör på.

- jag skulle nog säga att du borde köra efter dina behov, är det verkligen nödvändigt med ultra? kan du inte klara dig utan ultra?

- Vilka upplösningar hade du tänkt ?

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

På min main dator kör jag GTX 570 SLI, och vad jag har förstått så adderas inte grafikminnet när man kör SLI? Det flyter på fin fint, kör med allt på ultra och 4xAA. Men skulle inte ett 550Ti klara av high/very high utan AA? Jag menar, efter att ha sett ett 20 tal klipp på youtube med folk som kör high/very high/ultra med 550ti så känns det som att det ska klara av det? Eller trollar alla på tuben?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Special Edition | PSU: Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W | MB: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | CPU: Intel i5 2500k 3,3 GHz | GPU: ZOTAC GeForce GTX 570 SLI | RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB | OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

du kan köra ultra det beror helt på hur fps kräsen du är. High med någon inställning på medium samt utan AA så kanske det blir bra? och sen att du måste ha ett GTX580 för att klara ultra är kanske inte ens nödvändigt beroende helt på vilken upplösning du kör på.

- jag skulle nog säga att du borde köra efter dina behov, är det verkligen nödvändigt med ultra? kan du inte klara dig utan ultra?

- Vilka upplösningar hade du tänkt ?

Vill helst ligga på i alla fall high och kanske någon på very high, inte nödvändigt med ultra och inte heller AA. Ekonomin ligger för tillfället på 5000 och då ska jag räkna in ett uppgraderingspaket där också. Så det skulle vara awesome ifall det skulle funka med ett 550ti!

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Special Edition | PSU: Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W | MB: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | CPU: Intel i5 2500k 3,3 GHz | GPU: ZOTAC GeForce GTX 570 SLI | RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB | OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottefar:

Vill helst ligga på i alla fall high och kanske någon på very high, inte nödvändigt med ultra och inte heller AA. Ekonomin ligger för tillfället på 5000 och då ska jag räkna in ett uppgraderingspaket där också. Så det skulle vara awesome ifall det skulle funka med ett 550ti!

Det funkar kanske hjälpligt på low!

Permalänk
Medlem

Men jag förstår inte, just nu kör jag med en Intel Core 2 Duo 2,9 GHz och ett GT 240 kort och jag ligger på low i grafiken nu, det funkar dugligt. Hur kan inte ett 550ti höja prestanden till åtminstone medium/high?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Special Edition | PSU: Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W | MB: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | CPU: Intel i5 2500k 3,3 GHz | GPU: ZOTAC GeForce GTX 570 SLI | RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB | OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottefar:

Vill helst ligga på i alla fall high och kanske någon på very high, inte nödvändigt med ultra och inte heller AA. Ekonomin ligger för tillfället på 5000 och då ska jag räkna in ett uppgraderingspaket där också. Så det skulle vara awesome ifall det skulle funka med ett 550ti!

Prova hitta ett 460oc annars, de brukar säljas rätt billigt och presterar väl rätt nära ett 560.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...

Nu är ju inte 550 med i tested men du kan ju see hur 560 Ti står sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...

Nu är ju inte 550 med i tested men du kan ju see hur 560 Ti står sig.

Dra av hälften av fps för 560 Ti så har man värdet för ett 550 Ti

Permalänk
Medlem

alltså 550ti kommer att funka på medium inställningar, några av dem på high kanske men absolut inte AA.

Eftersom ingen svarat angående youtube; Efter diverse sökande på youtube på massa olika klipp har jag konstaterat att de du sett där är BETA gameplay, och som alla vet, hade låsta grafik inställningar (var det high eller medium?)

De få klipp jag hittade med det "färdiga", släppta spelet, kör på 1280x800, medium/high grafik samt 4xaa (detta på ett klipp) och hade då en Athlon x2 @ 3.0ghz... Jag upplevde fps lagg och stuttering pga att grafikminnet ej räckte till.

Oavsett, 550ti, och de som säger sig kunna köra på high, ljuger, punkt slut.
Däremot så ja, du kommer kunna spela med ett 550ti, och det är inte ett dåligt kort, presterar likvärdigt med 6850, men det är inget du kör spel med high inställningar. kommer få ut medium inställningar skulle jag säga.

En annan grej; om du nånsin spelat bf3 och provat de olika inställningarna, så ser faktiskt bf3 riktigt snyggt ut även på lägsta inställningar.. kör man på lägsta, o sätter Mesh quality till medium/high samt 2xaa, så har du ett lir som inte känns pixligt, och ser fortfarande grymt ut..

Du kommer inte förlora något på att köra på low egentligen..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottefar:

Tjena!

Jag bara undrar hur mycket FPS ni tror att jag skulle ligga på om jag ska köra BF3 med en i5 2500k och ett EVGA GTX 550ti 1GB. Vill ligga på inställningarna very high/ultra utan AA. Vad tror ni?

Tackar på förhand!

Glöm high med det kortet.

Vad spelar du i för upplösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Dra av hälften av fps för 560 Ti så har man värdet för ett 550 Ti

Tänkte nämna detta också men såg att nån redan hade sagt det. Men är det inte snarare kanske runt 40% skillnad mellan dom?

Edit:
Prestandaindex. Här kan han see skillnaden mellan korten.
http://www.sweclockers.com/recension/13657-nvidia-geforce-gtx...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Tänkte nämna detta också men såg att nån redan hade sagt det. Men är det inte snarare kanske runt 40% skillnad mellan dom?

Edit:
Prestandaindex. Här kan han see skillnaden mellan korten.
http://www.sweclockers.com/recension/13657-nvidia-geforce-gtx...

Det varierar. Tittar man på BC2 (bara ett exempel) i recensionen du länkar så ligger "lägsta fps" 47% lägre med 550Ti än med 560Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

alltså 550ti kommer att funka på medium inställningar, några av dem på high kanske men absolut inte AA.

Eftersom ingen svarat angående youtube; Efter diverse sökande på youtube på massa olika klipp har jag konstaterat att de du sett där är BETA gameplay, och som alla vet, hade låsta grafik inställningar (var det high eller medium?)

De få klipp jag hittade med det "färdiga", släppta spelet, kör på 1280x800, medium/high grafik samt 4xaa (detta på ett klipp) och hade då en Athlon x2 @ 3.0ghz... Jag upplevde fps lagg och stuttering pga att grafikminnet ej räckte till.

Oavsett, 550ti, och de som säger sig kunna köra på high, ljuger, punkt slut.
Däremot så ja, du kommer kunna spela med ett 550ti, och det är inte ett dåligt kort, presterar likvärdigt med 6850, men det är inget du kör spel med high inställningar. kommer få ut medium inställningar skulle jag säga.

En annan grej; om du nånsin spelat bf3 och provat de olika inställningarna, så ser faktiskt bf3 riktigt snyggt ut även på lägsta inställningar.. kör man på lägsta, o sätter Mesh quality till medium/high samt 2xaa, så har du ett lir som inte känns pixligt, och ser fortfarande grymt ut..

Du kommer inte förlora något på att köra på low egentligen..

Ett 6850 är bra mycket snabbare än ett 550 Ti!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Det varierar. Tittar man på BC2 (bara ett exempel) i recensionen du länkar så ligger "lägsta fps" 47% lägre med 550Ti än med 560Ti.

Jo det var därför jag tänkte bara om nån råkade veta allt som allt hur mycket sämre det är men det spelar roll. I spel ser det ju ut som att det nästan är 50% skillnad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gtoxed:

alltså 550ti kommer att funka på medium inställningar, några av dem på high kanske men absolut inte AA.

Eftersom ingen svarat angående youtube; Efter diverse sökande på youtube på massa olika klipp har jag konstaterat att de du sett där är BETA gameplay, och som alla vet, hade låsta grafik inställningar (var det high eller medium?)

De få klipp jag hittade med det "färdiga", släppta spelet, kör på 1280x800, medium/high grafik samt 4xaa (detta på ett klipp) och hade då en Athlon x2 @ 3.0ghz... Jag upplevde fps lagg och stuttering pga att grafikminnet ej räckte till.

Oavsett, 550ti, och de som säger sig kunna köra på high, ljuger, punkt slut.
Däremot så ja, du kommer kunna spela med ett 550ti, och det är inte ett dåligt kort, presterar likvärdigt med 6850, men det är inget du kör spel med high inställningar. kommer få ut medium inställningar skulle jag säga.

En annan grej; om du nånsin spelat bf3 och provat de olika inställningarna, så ser faktiskt bf3 riktigt snyggt ut även på lägsta inställningar.. kör man på lägsta, o sätter Mesh quality till medium/high samt 2xaa, så har du ett lir som inte känns pixligt, och ser fortfarande grymt ut..

Du kommer inte förlora något på att köra på low egentligen..

6850 äter 550

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD