Permalänk
Medlem

Egen Bf3 server

Hej hej!

Undrar om man kan ha en egen Bf3 server hemma eller om man måste köpa en server som man bara styr hemifrån?
Ifall man kan de så undrar jag vad för programvara ska man använda?

/v3st

Visa signatur

i7 2600K
Radeon HD 6970
A-Data 4gb
Corsair Force 3 SSD 120gb
Seagate 2TB

Permalänk
Medlem

Man måste betala för en server, det är allt jag vet. Ingen aning om mjukvara o.s.v.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Skrivet av v3stman:

Hej hej!

Undrar om man kan ha en egen Bf3 server hemma eller om man måste köpa en server som man bara styr hemifrån?
Ifall man kan de så undrar jag vad för programvara ska man använda?

/v3st

Du måste hyra din server hos en RSP, exempelvis GameServers, KillerCreation, Multiplay, RocketBlast osv...
Du styr din server enklast genom ProCon eller liknande som du kopplar mot din server. Finns vissa RSP som har egna system för detta och då får man använda deras egna istället för ProCon.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Jag hyr en egen 32-spelare av Rocketblast. funkar mycket bra måste jag säga. Nackdelen är att det blir väldans mycket modererande, folk har väldigt svårt att bete sig på chatten.

Använder Procon vilket är väldigt överskådligt och smidigt.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedda:

Jag hyr en egen 32-spelare av Rocketblast. funkar mycket bra måste jag säga. Nackdelen är att det blir väldans mycket modererande, folk har väldigt svårt att bete sig på chatten.

Använder Procon vilket är väldigt överskådligt och smidigt.

Intressant, vad kostar det per månad och vad ligger pingen på? Är själv sugen, men läste nånstans upp till 100£/månad

Permalänk
Medlem

Jag tycker man borde kunna starta en sever med bara sig själv. Så man kan lära sig flyga någon gång.

Permalänk

Härifrån kan du hyra servrar

http://www.multiplaygameservers.com/game-servers/bf3-battlefi...

Priserna ligger inte på 100 euro utan det mesta du kan få betala är 44.80 euro i månaden då dem har rabatt på 30% i 12 månader

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Skrivet av fredrikssonNn:

Härifrån kan du hyra servrar

http://www.multiplaygameservers.com/game-servers/bf3-battlefi...

Priserna ligger inte på 100 euro utan det mesta du kan få betala är 44.80 euro i månaden då dem har rabatt på 30% i 12 månader

Hur är det med ping och bandbredd från deras servrar? Ligger de i Sverige eller var huserar de? Rocketblast vill ju ha 680 spänn i månaden för 64-slot, vilket jag kan tycka är en gnutta magstarkt.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Intressant, vad kostar det per månad och vad ligger pingen på? Är själv sugen, men läste nånstans upp till 100£/månad

Pingen för mig mot servern ligger på 16-30, Kostar 330:- i månaden. Förhoppningen för mig själv är att i längden få in via paypal så den betalar sig själv. Om inte så har jag den så länge jag tycker det är värt pengarna.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Jag tycker man borde kunna starta en sever med bara sig själv. Så man kan lära sig flyga någon gång.

har haft precis samma tanke. borde gå att i alla fall köra någon form av träning på SP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukka:

har haft precis samma tanke. borde gå att i alla fall köra någon form av träning på SP.

Finns ju några få unranked servers där man kan träna att flyga. Sällan spelare på de servrarna heller så du slipper bli nerskjuten!

Tror att du kan se denna länk, annars får du hitta själv

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/?post-check-sum=...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Hej!

Multiplay har en hall i Hudiksvall, så de finns i Sverige. Rent prismässigt ligger vi (Rocket Blast) inte särskillt långt ifrån varandra, men vi har lite andra omkostnader jämfört med Multiplay.
Binder man upp sig längre tid får man givetvis rabatt hos oss också. Ett slag för svensk ekonomi är att låta pengarna stanna i landet istället för att gå till England. Sedan är vi trevliga och snackar svenska, det underlättar en del för vissa.

Mvh,
Martin

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Jag tycker man borde kunna starta en sever med bara sig själv. Så man kan lära sig flyga någon gång.

DICE borde lägga till flygskola i singleplayer mode

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Avstängd
Skrivet av weird:

Hej!

Multiplay har en hall i Hudiksvall, så de finns i Sverige. Rent prismässigt ligger vi (Rocket Blast) inte särskillt långt ifrån varandra, men vi har lite andra omkostnader jämfört med Multiplay.
Binder man upp sig längre tid får man givetvis rabatt hos oss också. Ett slag för svensk ekonomi är att låta pengarna stanna i landet istället för att gå till England. Sedan är vi trevliga och snackar svenska, det underlättar en del för vissa.

Mvh,
Martin

FINNS de här där ja bor:P läre kolla upp det

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av weird:

Hej!

Multiplay har en hall i Hudiksvall, så de finns i Sverige. Rent prismässigt ligger vi (Rocket Blast) inte särskillt långt ifrån varandra, men vi har lite andra omkostnader jämfört med Multiplay.
Binder man upp sig längre tid får man givetvis rabatt hos oss också. Ett slag för svensk ekonomi är att låta pengarna stanna i landet istället för att gå till England. Sedan är vi trevliga och snackar svenska, det underlättar en del för vissa.

Mvh,
Martin

Hahaha +1 på din sign...
ja de verkar vara kinkiga som fanken, jag fick inte fråga om var man hittade bra ställe att sälja fina dataprylar på heller... "ser ut som en annons".. jees... sitter med Nike dojjor på mig nu..undrar om jag blir bannad med. :b..
Till Moderator...plz... easy dude.

Permalänk

BTW.. har Rocket Blast nåt bra verktyg för autoadmin? ..typ kicka om visst vapen används? Script? Berätta.. vi är ett gäng i klanen som ska skaffa server strax och vi vill kunna modda servern med massa roliga saker som "Knife oOnly" och "Shotgun Only" osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fidde66:

DICE borde lägga till flygskola i singleplayer mode

Skrivet av laukka:

har haft precis samma tanke. borde gå att i alla fall köra någon form av träning på SP.

Skrivet av f0kkeriet:

Jag tycker man borde kunna starta en sever med bara sig själv. Så man kan lära sig flyga någon gång.

Logga bara in på en tom (orankad server) med en karta med flygplan.
jag har flygit i BF sen BF1942 och det kan vara svårt i början

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anteronoid:

BTW.. har Rocket Blast nåt bra verktyg för autoadmin? ..typ kicka om visst vapen används? Script? Berätta.. vi är ett gäng i klanen som ska skaffa server strax och vi vill kunna modda servern med massa roliga saker som "Knife oOnly" och "Shotgun Only" osv.

Har svarat privat men för kännedom för andra som kan vara intresserade.

Det finns idag en rad olika "RCon"-programm som gör precis det du efterfrågar. RCon står för "remote connection" eller och det är ett slags protokoll som används för att lyssna på och tala med servern. Exempel på information man kan lyssna till är när en spelare blir dödad eller när ett kartbyte inträffar. Exempel på inforamtion man kan skicka till servern är kicka person X eller byt karta. Kombinerar man dessa kan man göra massa olika typer av plugins som löser de flesta problem. Givetvis är det alltid bra att ha ett gäng aktiva administratörer som hjälper till men dessa plugins underlättar arbetet avsevärt.

Hur som helst, dessa program är utvecklade av 3e parts utvecklare och det som har varit med längst inom Battlefield svängen är PRoCon. Här kan du ladda in plugins som ex. bara tillåter vissa vapen. Det finns en rad olika plugins och det kommer fler hela tiden. Dessa är i sin tur utvecklade av folk som hostar servrar så det brukar vara rätt vettiga funktioner. Vill ni läsa mer om PRoCon kolla deras hemsida, http://phogue.net/procon-frostbite/.

De flesta spelserver hostar brukar erbjuda just PRoCon till Battlefield 3 servrar. Det är mest använt och uppdateras frekvent. Det finns lite olika alternativ men de flesta försöker i princip bara göra samma sak som PRoCon fast med lite snyggare grafik och oftast färre funktioner. Man kan köra PRoCon bådde dirkt mot servern och via ett s.k. "Layer". En "Layer" är i princip en hostad variant av programmet som gör att du inte behöver ha ditt program på hela tiden. Det är rekommenderat att köra "Layer" om man vill ha plugins som t.ex. vapen restriktioner m.m. då dessa annars försvinner när du stänger ned din egna klient. För att kicka, byta karta och banna behövs dock ingen hostad variant utan då räcker det med din egna klient.

Har man lite programmeringsskills så kan man givetvis skriva egna verktyg. Jag har lite tips till Pythongrogrammerare om ni vill ge er på det. Man kan i princip göra allting med lite olika grader av programmeringshelvete

Wall-of-text!

Mvh,
Martin

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.