Alla fyndtips från mellandagsrean

Söker ett bra multiplayer spel som kräver teamplay.

Permalänk
Medlem

Tribes: Ascend

https://account.hirezstudios.com/tribesascend/

Vet inte om det kräver så mycket teamwork men kul och gratis är det!

Visa signatur

| i5 3570k | Gigabyte Z77X-D3H | 16GB Ram | MSI GTX660 | WD Caviar Black 500GB 7200RPM 32MB | XFX Core 550w | Bitfenix Shinobi USB 3.0 | Lenovo X220i | CM Storm Novatouch | Zowie FK1 | Steelseries QCK+ | Sennheiser PC 360 |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Jag och ett par kompisar känner nu att vi har spel torka och letar därför efter ett nytt spel som man kan börja nöta ^^
Det vi söker är ett spel som har bra teamplay. Det vill säga att man kan göra mycket tillsammans och att man kan vara beroende av sitt team för att kunna göra visa grejer.

Vore ett stort plus om spelet var gratis.

Antalet spelar vi är kan ibland variera från 2 till 8 men vi brukar vara runt om 4-5 stycken.

Här är en lista på spel som vi redan har spelat:

Minecraft
Terraria
Counter-strike (alla)
World of Warcraft.
League of Legends.
Star Wars (MMORPG)
APB Reloaded.
Warcraft.

Någon som kan tipsa om något bra?

Portal 2 är det första jag tänker på! Samarbetar man inte sitter man fast. Jag och in bror hade vissa dispyter om vem som skulle göra vad ^^ Max 2 spelare dock, men det är väl inte alltid som alla är online?

Magicka annars. Bjuder på många skratt med sin humor. Ställer lite krav på teamet då offensiva magier inte bara skadar dina fiender utan även dina lagmedlemmar. Missar du med en healing så healar du dina fiender Max 4 spelare dock.

Assasins Creed kanske? Har inte provat multiplayer, men kan vara värt att prova.

Farmville är ett gratis spel!!!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxxytactics:

Finns bara ett mmo som har äkta Coop på fullskaligt krig.

Planetside 2

^^ THIS!

Permalänk
Medlem

Testa Heroes Of Newerth och Dota 2 när det kommer kräver mycket team play
Heroesofnewerth.com

Permalänk
Medlem

Battlefield 3
Arma 2
Team Fortress 2

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

BF3 är ju grymt om man jobbar mer som team...

Tråkiga är ju att folk inte gör det i spelet, men om ni känner varrandra från början har ni ju alla möjligheter...
Sniper - Soflam, 2-3 engineers med javelin och en support för ammo då har man ett jäkligt giftigt team på alla de stora banor med mycket fordon...

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme 3 | 2500K @ 3.3GHz | ASUS Radeon 7950 DCII Top | Corsair Vengeance 8Gb 1600MHz |Intel 330 180GB| Crucial m4 64GB | WD Blue 750GB | Thermaltake Thoughpower 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

har inte prövat spelet men red orchestra 2 kanske? (inte prövat med än singel player hos en polare så)

Japp! RO2 är en värdig efterföljare till Cod1 och 2.

Permalänk

Testa Super Monday Night Combat, det är beta just nu men enkel att komma med i.

"Mnday Night Combat is a shooter played from a third person perspective. It combines a class-based character selection system with team-based objectives in the style of Defense of the Ancients (Dota)"

Permalänk

Förvånad att inge föreslagit StarCraft I ?
Skit kul att köra flera, allt från skirmish matcher till olika moddar. Höga svårigheten kräver teamplay

Permalänk
Medlem

Payday: The Heist
Försök att spela det när någon är onykter på de svårare inställningarna, det kan få en att villja rycka ut håret

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Ni som säger att BF3 inte kräver teamplay måste ju vara korkade. Bara för att det inte är effektivt att springa som en jävla klump med sin squad på 4 pers betyder det inte att teamplay inte behövs. Bara 25+ åringar som har fått för sig att teamplay är att springa runt tillsammans och bli ägda för dem saknar spelförståelse..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Ni som säger att BF3 inte kräver teamplay måste ju vara korkade. Bara för att det inte är effektivt att springa som en jävla klump med sin squad på 4 pers betyder det inte att teamplay inte behövs. Bara 25+ åringar som har fått för sig att teamplay är att springa runt tillsammans och bli ägda för dem saknar spelförståelse..

mjo.. men det känns inte som ett spel som kräver "team play" dvs i battlefield så kan squaden vara utspridd på hela kartan och varje person kan göra lite vad han/hon vill, men om man tar LOL tex så räcker det med att en person spelar dåligt för att man ska förlora hela matchen. bara för att man strävar mot ett gemensamt mål som i battlefield behöver det inte betyda att man behöver sammarbeta för att vinna.

Skrivet av biorrith:

Portal 2 är det första jag tänker på! Samarbetar man inte sitter man fast. Jag och in bror hade vissa dispyter om vem som skulle göra vad ^^ Max 2 spelare dock, men det är väl inte alltid som alla är online?

Magicka annars. Bjuder på många skratt med sin humor. Ställer lite krav på teamet då offensiva magier inte bara skadar dina fiender utan även dina lagmedlemmar. Missar du med en healing så healar du dina fiender Max 4 spelare dock.

kan ju säga att coop i portal är ganska kort, spelade igenom det på kanske 5 - 6 timmar, sedan tyckte jag att det var ganska lätt.. men av vad jag har sett på youtube så har jag dragit slutsattsen att det måste vara jag och min kompis som är helt otroligt grymma på logiska pussel. vi fastnade bara på ett fåtal ställen =), men på andra sidan så var coopen VÄLDIGT rolig att spela igenom och rekommenderas verkligen. men kanske lite dyrt för fullt pris.

Magicka är ett kul och unikt spel som är väl värt pengarna, rkomenderas starkt.

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

CoD4 är ett riktigt roligt e-sport spel som är större än man tror. Det är fartfyllt och kräver mycket TP samtidigt som det inte är omöjligt att ta ett 1on4 läge. Mycket skön känsla och det finns många hopp osv att lära sig. Påminner lite om cs med att utnyttja lite buggar osv.

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Rift. Ett MMO mer likt World of Warcraft fast svårare och med en mer mogen approach samt mycket bättre grafik. Gratis att testa från level 1-20.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

Assasins Creed kanske? Har inte provat multiplayer, men kan vara värt att prova.

Farmville är ett gratis spel!!!!

Portal 2 funderar jag och min kompis på att skaffa så vi har något att spela när endast vi är online
Magicka har redan flera av oss och vi har kört det en del men det var rätt många som inte fastnade för det
Jag och 2 andra har funderat på att skaffa Assasin's creed Brotherhood endast för att vi gillar multiplayer spel där man kan vara sneaky och döda varandra ;D

Aldrig att jag börjar med Farmville

Skrivet av Magenus:

Testa Heroes Of Newerth och Dota 2 när det kommer kräver mycket team play
Heroesofnewerth.com

HoN har jag kört innan och kommer aldrig gå tillbaka. Kul spel men extremt dålig community.
Dota 2 har jag som BETA så när några kompisar var här så testade alla det och vi vet dock inte än om vi tänker köpa det. En del grejer som måste fixas.

Skrivet av Erixon_81:

BF3 är ju grymt om man jobbar mer som team...

Tråkiga är ju att folk inte gör det i spelet, men om ni känner varrandra från början har ni ju alla möjligheter...
Sniper - Soflam, 2-3 engineers med javelin och en support för ammo då har man ett jäkligt giftigt team på alla de stora banor med mycket fordon...

Har jag aldrig upplevt. Tycker det endast är en tävling om vem som kan snipa bäst och kan hitta bäst camping spot.

Skrivet av Rugbyspelaren:

Förvånad att inge föreslagit StarCraft I ?
Skit kul att köra flera, allt från skirmish matcher till olika moddar. Höga svårigheten kräver teamplay

Starcraft 1 körde vi när vi var små och tro mig. Vi har funderat på att börja spela det igen

Skrivet av bosh1:

CoD4 är ett riktigt roligt e-sport spel som är större än man tror. Det är fartfyllt och kräver mycket TP samtidigt som det inte är omöjligt att ta ett 1on4 läge. Mycket skön känsla och det finns många hopp osv att lära sig. Påminner lite om cs med att utnyttja lite buggar osv.

Cod4 körde vi på PS3 när det kom men sen så tröttnade alla förutom jag och slutade spela.
Jag har det just nu på min dator och är den enda som tycker det är kul
Vi har också en kille som har tävlat i CS:Source med oss som hela tiden säger "Cod4 är ju inte kul för det har ingen stor community. Det är inga kända E-SPORT tävlingar som kretsar kring Cod4." vilket jag tycker är tråkigt. Tävlade i Cod4 innan och tycker fortfarande att det är ett extremt kul spel

Skrivet av Omitron:

Rift. Ett MMO mer likt World of Warcraft fast svårare och med en mer mogen approach samt mycket bättre grafik. Gratis att testa från level 1-20.

RIFT funderade vi på när det kom men ingen (förutom jag) pallar betala 250kr för 2 månaders spel tid
(Jag spelar WoW dagligen och är en MMORPG nörd så jag hade velat spela det ^^ )

Permalänk
Medlem

Quake Live!!! Det är dessutom gratis. Det bygger på Quake III arena men man kör det direkt i webbläsaren, dock genom ett plugin man installerar. Det som gör spelet så bra är level systemet med "skillrating" som gör att man aldrig behöver kännas sig värdelös som på gamla q3 tiden. För teamplay finns Clan Arena eller Team Deathmatch.

Här är en liten teaser. Förvisso cpma men snyggare än bf3 enligt mig ;p
http://www.youtube.com/watch?v=DKtLa2pFlPo

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Quake Live!!! Det är dessutom gratis. Det bygger på Quake III arena men man kör det direkt i webbläsaren, dock genom ett plugin man installerar. Det som gör spelet så bra är level systemet med "skillrating" som gör att man aldrig behöver kännas sig värdelös som på gamla q3 tiden. För teamplay finns Clan Arena eller Team Deathmatch.

Här är en liten teaser. Förvisso cpma men snyggare än bf3 enligt mig ;p
http://www.youtube.com/watch?v=DKtLa2pFlPo

Quake har jag funderat på att börja spela själv
Verkar vara riktigt bra spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Quake har jag funderat på att börja spela själv
Verkar vara riktigt bra spel

Jaa jag är som fastklistrad och jag har svårt för att tycka att spel är kul! Pga skill rating systemet har jag lyckats avancera och blivit förhållandevis bra. Och jag började spela i början av förra året och är 27. Ofta tänker man att man inte har någon chans eftersom många har spelat sen quake III arena kom ut (dvs 12-13 år sedan). Men jag rekommenderar att du börjar lira lite free for all, kollar lite videos och kör lite strafe-jump träning i training centre och sen börjar med Clan Arena. Helt skadat tillfredställande att få "fraga" lite någon timme om dagen ^^ ibland har det hänt att jag fastnat och kört 10-12 timmar i sträck också men det är inget jag rekommenderar. (Sluta spela om du börjar känna domningar i vänsterhanden också, och vila några dagar.)

Visa signatur

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Left4Dead - Samarbete på hög nivå! Alla vet väl vad L4D är?
Left4Dead 2 - Samma som ovan, fast lite nya monster.

Magicka - Riktigt kul! Om du inte vet vad det är så är det ett spel som Diablo fast utan loot, och med små gnomer till magiker, Diablo var en ganska dålig jämförelse xD

BF3! - Går inte spela utan folk som samarbetar!

Age of Empires Online - Senaste från Age of Empires. Gratis och kul att co-opa med

Permalänk
Inaktiv

Jaa jag är som fastklistrad och jag har svårt för att tycka att spel är kul! Pga skill rating systemet har jag lyckats avancera och blivit förhållandevis bra. Och jag började spela i början av förra året och är 27. Ofta tänker man att man inte har någon chans eftersom många har spelat sen quake III arena kom ut (dvs 12-13 år sedan). Men jag rekommenderar att du börjar lira lite free for all, kollar lite videos och kör lite strafe-jump träning i training centre och sen börjar med Clan Arena. Helt skadat tillfredställande att få "fraga" lite någon timme om dagen ^^ ibland har det hänt att jag fastnat och kört 10-12 timmar i sträck också men det är inget jag rekommenderar. (Sluta spela om du börjar känna domningar i vänsterhanden också, och vila några dagar.)

Hehe du snackar med nån som brukar sitta 12-13 timmar och spela WoW så det borde inte vara så jobbigt för mig att hålla igång länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Hehe du snackar med nån som brukar sitta 12-13 timmar och spela WoW så det borde inte vara så jobbigt för mig att hålla igång länge

I see. Men hur som helst. Tänk på att sitta ergonomiskt och inte hålla handlederna böjda eller vara för kall. Jag sitter med ett logitech tangentbord med rätt höga tangenter. Efter 10 timmars strafejumpande, vart man än rör sig (hoppar med tummen), så började handen domna dagen efter. Åkte på karpaltunnelsyndrom. Dock är det borta nu som tur är, men det kan va värt att tänka på att inte nöta för länge

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

I see. Men hur som helst. Tänk på att sitta ergonomiskt och inte hålla handlederna böjda eller vara för kall. Jag sitter med ett logitech tangentbord med rätt höga tangenter. Efter 10 timmars strafejumpande, vart man än rör sig (hoppar med tummen), så började handen domna dagen efter. Åkte på karpaltunnelsyndrom. Dock är det borta nu som tur är, men det kan va värt att tänka på att inte nöta för länge

Tack för tipsen
Vi får se hur det går ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av woxer:

mjo.. men det känns inte som ett spel som kräver "team play" dvs i battlefield så kan squaden vara utspridd på hela kartan och varje person kan göra lite vad han/hon vill, men om man tar LOL tex så räcker det med att en person spelar dåligt för att man ska förlora hela matchen. bara för att man strävar mot ett gemensamt mål som i battlefield behöver det inte betyda att man behöver sammarbeta för att vinna.

Bara för man är utspridd betyder det inte att det saknas teamplay. Sen är ju en jämförelse med LoL jävligt korkad om du frågar mig, går bara inte att jämföra dem. LoL har ett individuellt skillcap som är så extremt lågt att det är skrattretande förövrigt.

Sen är det väl klart att teamplayen med sin egen squad har liten betydelse på 64 players conquest large.

Permalänk
Medlem

StarCraft2

Permalänk

...Vietcong, coop, svåraste svårighetsgraden....

Damn you Punji Whiptraps and hidden bunkers!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

EVE: Online

Gå med i ett pvp-corp (nåt lite mindre, inte nåt stort maktblock i 0.0) och få några av de bästa adrenalinkickarna i spel någonsin

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Supersonic Acrobatic Rocket Powered Battle Cars till PS3 är brutalt roligt.

Kanske ses ute på arenorna!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Dota spelade vi då det var populärt på Wc3 men communityn blev för dålig så vi testade LoL och HoN och fastnade vid LoL.
Dock så har vi tröttnat på LoL så det är en av anledningarna till att vi letar nytt spel ^^

Som om communityn i lol eller hon är bättre...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Tack för tipsen
Vi får se hur det går ^^

Måste bara rekommendera Killing Floor! Så sjukt kul spel, fast bara om man är flera polare som spelar. Här är det teamwork som gäller om man vill spela på lite högre svårighetsnivåer 6 player co-op gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=63GR3m6LPkQ

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3