Orginalladdare eller vilken som helst till SG2

Permalänk
Medlem

Orginalladdare eller vilken som helst till SG2

Hej.

En fundering angående laddare till mobiltelefonen som i detta fallet är Galaxy S2.

Kan telefonen ta skada om man laddar den med annan än samsungs egna eller en med samma värden?
På Samsungladdaren står 5V och 0,7A

Har en hel hög Ericsson laddare med mirc usb men på dom står 5V och 850mA. Skiljer något i Amperen.

Kan telefonen ta skada om ja använder en laddare med 150mA mer än orginal?

Vore smidigt att kunna använda Sony Ericsson laddaren jag har på jobbet till Samsungen eller alla Sony Ericsson USB - micro USB sladdar som ligger och skräpar lite här och där.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Jag har laddat min SG2 med både orginal & htc och se laddare och det har inte varit nåt problem.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Du kan använda alla microUSB-laddare till den. Det är ingen fara om strömmen (A) är högre, det är värre med spänningen (V). Men MicroUSB är en standard som alla ska följa, så det är bara att ta nästan vad som helst

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Jag har laddat min SG2 med både orginal & htc och se laddare och det har inte varit nåt problem.

Bra då kör jag på med den laddaren som står till hands oavsett märke
Underlättar livet lite...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

det är väll hur många mA den klarar av att ladda kontenueligt i batteriet ?
ska inte vara någon fara att ta någon annan laddare bara det är samma kontakt så ska den ju vara samma spec.
Kanske inte laddar batteriet lika snabbt om det är lägre mA bara.

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheGiant:

Hej.

En fundering angående laddare till mobiltelefonen som i detta fallet är Galaxy S2.

Kan telefonen ta skada om man laddar den med annan än samsungs egna eller en med samma värden?
På Samsungladdaren står 5V och 0,7A

Har en hel hög Ericsson laddare med mirc usb men på dom står 5V och 850mA. Skiljer något i Amperen.

Kan telefonen ta skada om ja använder en laddare med 150mA mer än orginal?

Vore smidigt att kunna använda Sony Ericsson laddaren jag har på jobbet till Samsungen eller alla Sony Ericsson USB - micro USB sladdar som ligger och skräpar lite här och där.

Det är aldrig nån fara när du har en laddar som klarar av högre strömstyrka. Du skulle kunna ha en laddare med specifikationerna 5V och 100A (blir en jävligt stor sådan) utan att det blir problem. Det är bara att så att den är dimensionerad för att klara av högre last.