Permalänk
Medlem

Ooooja!!

Har precis satt i hälften av min vattenkylning! Nämligen blocket. Pumpen (Sicce Idra) ligger för tillfället i en spann innehållande 3 liter batterivatten. Däri guppar också en kylklamp.
Jag blev lite nervös först. Jag hade spänt skruvarna till blocket för hårt så moderkortet (BD7II-Raid) bågnade riktigt ordentligt.
Sedan när jag hade satt ihop sakerna igen så startade inte datorn. Usch tänkte jag. Nu har lödningarna under processorsockeln lossnat. Fibblade runt lite med det. Sedan kom jag på att sist jag hade plockat isär datorn så startade den inte pga att grafikkortet inte satt riktigt i sockeln (jävla sär-sak modell bygeln som håller fast minnet som också ska på juh). Tryckte i kortet ordentligt, bad en bön, och så hör jag ljudet av skärmen som startar upp! Jösses så glad jag blev!
Tilläggas bör att processorn (P4-2.0A) är 38 grader varm (med kylklampen) idle. Uppdaterar med full load-temp sen...
Edit: 38 grader är full load-temp. Tänkte inte på att jag kör setiathome Idle-temp är 31 grader.

Bilder? Jamen här :

Fint va?

Lite ghetto men vafan...

Detta kostade 60kr (med innehållet)

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Najs

Men jag tror nog den där spannen kommer nog koka snart heh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Najs

Men jag tror nog den där spannen kommer nog koka snart heh

Njae... Får byta kylklampen lite då o då

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt.

Plexitopp på blocket, men hur har du tätat det?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Snyggt.

Plexitopp på blocket, men hur har du tätat det?

Tack

Jag har silikon mellan plexit och själva blocket. Runt nipplarna är det epoxy

Edit: Skriver som ett kräk som fastnat under gaspedalen i en F1-bil...

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Kör den i 2,66 nu. Tidigare hängde den sig efter ca 30sek inne i windows när jag gjorde det. Inte nu längre :). Stabil som fan

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Avstängd

fan vad najs, välkommen till sweclockarnas härliga värld! det där med att den inte startar e vardagsmat för en genuin sweclockare! Min dator håller på sådär lite då o då, idag råkade jag tex slinta med en skruvmäjsel ner i mobot, efter det startade den inte...men det kanske inte var så konstigt eftersom jag glömt o sätta i minnet

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.SnuggleZ
fan vad najs, välkommen till sweclockarnas härliga värld! det där med att den inte startar e vardagsmat för en genuin sweclockare! Min dator håller på sådär lite då o då, idag råkade jag tex slinta med en skruvmäjsel ner i mobot, efter det startade den inte...men det kanske inte var så konstigt eftersom jag glömt o sätta i minnet

Usch ja så min gamla P3 blev misshandlad... Alla hörnen på prollen är avbrutna, jag slant med en kniv på prollen när jag pillade bort lite silikon från ett misslyckat experiment som resulterade i ett blött grafikkort, moderkortet började brinna, kontaktfel i processorsloten... Ja vad säger du?

Edit: Trots allt detta fungerar den felfritt

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

ser ut som min kylning som jag har för tillfället, maze3 + eheim 1048, + hink med 21gradigt vatten, 34grader FL intern sensor, 26 grader idle

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

lol e du självmords benägen flytta spannen från alla kontakterna!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dozix
lol e du självmords benägen flytta spannen från alla kontakterna!!!!

Nu ska du inte vara sån

Nämen det är ju destillerat vatten och leder inte ström

Sedan om jag välter ut det över kontakterna.. Well tough luck.. Life sucks and then you die

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Hedersmedlem

Ung man död pga överklockning.. Media skyller på SweC och vi får alla moraltanter på oss. Nej tack, flytta på hinken.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag lovar dig att vattnet leder ström nu.

Nu ska vi inte vara helt negativa... Lifes a bitch. My bitch!

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Ung man död pga överklockning.. Media skyller på SweC och vi får alla moraltanter på oss. Nej tack, flytta på hinken.

Det är jobbigt att flytta på den.. Väger hela 3 kg juh

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC

Det är jobbigt att flytta på den.. Väger hela 3 kg juh

Då ska du känna på min dunk när de e vattenbytardax, 40kg

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

haha, jag är vattenkungen! För tillfället kör jag med pumpen i en kastrull som står precis bredvid datorn. Igår så lossnade slangen från pumpen och det stod en så här stor stråle vatten rakt in in datorn ( sträcker ut armarna o visar ) Det droppade vatten från mitt gf4 och hddarna var dyngsura. moderkortet blev paskbött....men datorn fortsatte att gå...så datorn klarade sig...men det som var LIIITE värre var att srålen inte bara sprutade rakt in i datorn, utan prickade rakt i i lufthålen på min TFT-skärm Fan det var sträck och skit över hela skärmen och sedan socknade den....efter 15 minuter med hårtorken så funkade den igen... tack god gud inget gick sönder, förutom lite fuktskador på golvet...

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

hahahahahhaha köp en triss.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.SnuggleZ
haha, jag är vattenkungen! För tillfället kör jag med pumpen i en kastrull som står precis bredvid datorn. Igår så lossnade slangen från pumpen och det stod en så här stor stråle vatten rakt in in datorn ( sträcker ut armarna o visar ) Det droppade vatten från mitt gf4 och hddarna var dyngsura. moderkortet blev paskbött....men datorn fortsatte att gå...så datorn klarade sig...men det som var LIIITE värre var att srålen inte bara sprutade rakt in i datorn, utan prickade rakt i i lufthålen på min TFT-skärm Fan det var sträck och skit över hela skärmen och sedan socknade den....efter 15 minuter med hårtorken så funkade den igen... tack god gud inget gick sönder, förutom lite fuktskador på golvet...

Ofyfan.. Jag har bara lyckats med att dränka grafik och ljudkort juh .... Och min gamla slotket om den räknas..

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC

Nämen det är ju destillerat vatten och leder inte ström

Destillerat vatten leder ström. Avjoniserat vatten däremot är inte ledande.

Edit: verkar som om jag fått något om bakfoten här. Jag ska nog hålla tyst tills jag tagit reda på hur det ligger till.

Edit2: Efter lite närmare eftertanke har jag kommit fram till att jag har rätt.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol

Destillerat vatten leder ström. Avjoniserat vatten däremot är inte ledande.

Det har jag inte för avsikt att hålla med om. Det finns inga joner i destillerat vatten heller.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Vissa är fan inte riktigt kloka:-)
Hoppas du har höjt hemförsäkringen,om det blir allvarlig brand,runt alla dom kablarna.

Permalänk
Avstängd

Mitt vatten (kranvatten med en skvätt glykol i verkar inte leda ström...eller skulle datorn fortsätta gå även om den var dyngsur av strömförade vatten?

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ola j
Vissa är fan inte riktigt kloka:-)
Hoppas du har höjt hemförsäkringen,om det blir allvarlig brand,runt alla dom kablarna.

Äsch... Vad alla blir helt till sig av lite vatten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.SnuggleZ
Mitt vatten (kranvatten med en skvätt glykol i verkar inte leda ström...eller skulle datorn fortsätta gå även om den var dyngsur av strömförade vatten?

Den klarar ju vissa felmarginaler. Vattnets resistans låg tydligen över dessa

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

NEJ NEJ NEJ!...när ja fixar min vattenkylning ska de fan i mig va tätt, ja vill inte ha vatten på fötterna:p blir så lätt förkyld...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol

Destillerat vatten leder ström. Avjoniserat vatten däremot är inte ledande.

fel igen. avjoniserat vatten leder visst ström men i mindre utsträckning än vanligt vatten. Och batterivatten är avjoniserat och sedan destilerat. Men det leder fortfarande ström bara det att battnet vill inte förena sig med något och det inehåller inte hellre några föroreningar men det är fortfarande strämförande

Visa signatur

Cryptar wass here

Permalänk
Inaktiv

att battrivatten leder ström beror ju på att det innehåller svavelsyra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryptar

fel igen. avjoniserat vatten leder visst ström men i mindre utsträckning än vanligt vatten. Och batterivatten är avjoniserat och sedan destilerat. Men det leder fortfarande ström bara det att battnet vill inte förena sig med något och det inehåller inte hellre några föroreningar men det är fortfarande strämförande

Jag kan inte svara säkert på om batterivatten skulle vara avjoniserat, men jag tror inte att det är det.

Avjoniserat vatten ska väl teoretiskt sett inte leda ström, eftersom det inte innehåller några joner. Dock bildas joner ganska snabbt när man har det i kylningen.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

Batterivatten är avjoniserat. Står något på flaskan om att det leder någonting på 5(my-tecken). Ska kolla på flaskan när jag kommer hem..

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.