Ni som aldrig spelade Diablo II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hoppas visst det går att sola alla bossarna! Hardcore-spelare som man är så håller man sig lååångt borta från servrar, lagg och annat djävulskap. Vore ju tråkigt om man inte ens hade chansen att klara hela spelet i singleplayer..

Bara så du vet så måste du spela online på battle.net. Visst du kan spela sologames, men inte lokalt på din dator som det gick i D2. Inget internet = inget D3 spelande.

Permalänk
Inaktiv

Jag skippade Diablo-titlarna till förmån för Black Isles titlar istället, främst Baldurs Gate-serien. Jag förstår varför folk spelade Diablo då men hack 'n' slash har aldrig fallit mig i smaken. Å andra sidan har jag svårt för Blizzards titlar överlag men kan, som sagt, se varför folk ändå gillar att spela dessa. Hypen är inte mer underlig än för något annat spel som jag ser det.

Det enda tråkiga är väl att både Diablo 3 men också Starcraft 2 tog så många år på sig att komma ut.

Permalänk

Spelade Diablo 2 och tyckte spelet var bra samt människorna där, glömt men man kunde väll döda varandra? hände dock aldrig mig och ibland smet man in i en portal och fick raida Diablo i lvl 15

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Ni som aldrig spelade Diablo 2, för att ni var för unga eller för att det inte verkade intressant. Tycker ni hypen kring D3 bara är konstig?
Vi börjar ju faktiskt först nu få vuxna människor som inte spelade på Amiga tiden. Eller som var för små för att minnas HemPC eran. Blogg-generationen och framåt.

jag förstår dom.. diablo 2 var ett jävligt bra spel men själv satt jag och nötte Tibia under den tiden eftersom jag varit mer av ett "fan" till renodlade mmorpg's, tror jag drog igenom 3/4 akter på diablo 2 hemma oss en kompis som assassin och tyckte det var kul men inget som jag fastnade för och ville köpa denna gången får jag iaf D3 gratis genom annual pass från WoW så ska iaf lira igenom det på lättaste och se hur det är

Permalänk
Medlem

Till att börja med, suverän tråd då jag vart enormt besviken på öppna betan som spelades klart under natten.

Jag fyller 30 år imorn, har testat att spela så mkt jag hunnit med under mina år och lirat de flesta stora speltitlarna,
dock förutom just Diablo serien..
Valde nu att testa öppna betan och spelade ut den relativt fort.
Känns vid första tanken att spelet är grovt överhypat.
Det känns som att det lika gärna kan vara Zynga som har gjort det eller att Farmville har använt en större budget för att göra spelet..
Röstskådespeleriet är bland det sämsta jag sett på ett så hypat spel.
Och spelkänslan generellt känns rätt så fattig, där det dock flashar till med sjysst grafikeffekter lite då och då.

Ni som spelat igenom ettan och tvåan, känner ni igen er? Syftar då på den öppna betan.
ÄR det såhär Diablo ska kännas eller har Blizzard missat någonting? Känns spelet "fattigt" på nåt sätt?

Det är enormt svårt för oss som aldrig lirat serien förr att kunna sätta fingret på hur bra trean är om man som sagt aldrig
haft turen att spela de två första spelen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krass:

Bara så du vet så måste du spela online på battle.net. Visst du kan spela sologames, men inte lokalt på din dator som det gick i D2. Inget internet = inget D3 spelande.

Är smärtsamt medveten om detta. Men vid hardcorespelande försöker man eliminera så många random-faktorer som möjligt, och andra spelare är en av dessa. Dock extremt synd (och ologiskt?) att man måste ha internet för att spela, för då kan man omöjligen undvika server-lagg, något som är en riktig dödare i hardcore. Antar att det är Blizzards sätt att undvika pirater, men tycker ändå det är högst irriterande.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Vad är då dina förväntningar på spelet?
Jag vet inte hur man ska beskriva nostalgi men själv la jag ju ner mer timmar än något annat på det spelet. WoW var väl det enda som tog över, men Diablo var ju först så WoW2 skulle ju inte vara samma sak, eller något annat Spel 2 för den delen heller.

D3 känns fortfarande som en GW/WOW mix, rena smörjan if you ask me.

Skrivet av RepZi:

Hack'n slash spel är man lagom trött på. Den spel mekaniken är uråldrig. Kräver ny tänk! Har spelat mycket WoW å Diablo liknar det. Därav lågt intresse. Gäller även samtliga mmo, samma sak different skin!

Japp, alls MMOs istort sett utom SWG tröttnade man på, rätt fort. Level 1 - 50,60,70 och sen repeat.

Permalänk

Jag är delad i detta faktiskt, förstår mycket väl varför spelet är hypat och inget konstigt med det men när nu är det inte bara hypat bland gamla D1 och D2 lirare utan hos alla andra också. Sen är det väl dock bara inse att gaming har blivit så ofantligt mycket större i Sverige och mer "accepterat" än vad det var när man nördade D2 och D2:LOD på sitt modem i datorskrubben hemma hos föräldrarna.

Morsan och farsan skrek sig hesa varje gång telefonräkningen kom och man hade surfat upp hundratalskronor och det var bara ta dom få pengar man fick i vecko/månadspeng och betala för sina synder. Efter ett tag orkade man inte dela dator med resten av syskonen så lyckades övertala morsan att ge dom 800 kr/mån av mitt 1000 kr/mån barnbidrag/studiebidrag och fick en egen dator samt blev uppkopplade på ADSL när det kom till byn.

I dag är det lite annorlunda man har 1gbit uppkoppling i jacket i hallen, råd till fräsch dator men istället inte tid att lira eftersom man har jobb, barn, sambo samt en egen firma på gång som också tar tid. Life is a bitch!

Det som är så lustigt i dag är att helt plötsligt vet alla vad D3 är och dom som typ tyckte man var en nörd eller idiot som satt uppe hela nätterna och nötte D2 och tog sina pengar till att betala för Internet och dator. Kan lugnt campa utan för någon natt-öppen spelbutik för att få lägga vantarna på spelet direkt när det släpps och inte göra något annat alls förutom spela men i dag är det inte något konstigt alls. Ironi!

Samma sak gäller iof WoW jag lirade closed beta, open beta och ca 1 år när spelet släpptes men alla tyckte man var dum i huvudet som betalade för ett spel varje månad. Så eftersom man var ganska själv så slutade man efter ca 1 år, och i dag när man bara spyr åt vad Blizzard gjort med WoW så lirar var och varannan person spelet 24/7. En slags återkommande ironi!

Så i dag ser jag dagligen på Facebook om hur dessa personer uppdaterar om nya D3 grejer och postar att dom varit och köpt D2 och D2:LOD och börjat "värma" upp lite inför släppet av D3. D2, detta spel som dom år 2000 bara tyckte var löjligt, dåligt och menlöst då man bara sprang runt och hackade saker hela dagarna och gjorde det om och om igen.

Som sagt jag är delad i hypen! För mig är spelet riktigt hypat och jag har verkligen längtat men det känns som att den andra stora gråa massan mest hypar upp spelet pga utav att det är lite populärt att vara gamer och dräggla efter nya titlar. Gärna stora titlar som D3 då det drar tills såg fruktansvärt stor uppmärksamhet och anhängarskara där dom kan få vara med och känna sig delaktiga.

Mina tankar om D3!

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Inte spelat ettan eller tvåan men tycker D3 var riktigt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Magnum:

Diablo II levererar fortfarande!! En annan har legat hemma sjuk hela helgen. Fick ett infall i torsdags kväll och installerade LOD för första gången på säkert fem år. Trillade in på en sever med ett gäng som körde alla bossar i en jäkla fart och har sedan dess spenderat typ 10 timmar till att ta alla andra quests i normal, har en kvar i act 5 nu! Level 31 paladin som efter ett snabbt sök på google kör på Zeal/Holy Shield/Vengance.

Är väl så där långt D2 fortfarande är ett bra spel. Direkt man tagit igenom sig normal är det lika bra att sluta om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig tråden, gamla minnen kommer tillbaks

Själv så spelade jag både d1 å d2, älskar som sagt det mörka i dom. Dock så har ju Diablo 1 mkt mer känsla tycker jag. Jag har knappt läst lr sett nånting av d3 för att få en härlig känsla när jag köper det Blir dock lite orolig när ni säger att det är mkt ljusare år Wow likt.. Hoppas att dom har behållit Diablo känslan

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Skrivet av viper@god:

Jag är delad i detta faktiskt, förstår mycket väl varför spelet är hypat och inget konstigt med det men när nu är det inte bara hypat bland gamla D1 och D2 lirare utan hos alla andra också. Sen är det väl dock bara inse att gaming har blivit så ofantligt mycket större i Sverige och mer "accepterat" än vad det var när man nördade D2 och D2:LOD på sitt modem i datorskrubben hemma hos föräldrarna.

Morsan och farsan skrek sig hesa varje gång telefonräkningen kom och man hade surfat upp hundratalskronor och det var bara ta dom få pengar man fick i vecko/månadspeng och betala för sina synder. Efter ett tag orkade man inte dela dator med resten av syskonen så lyckades övertala morsan att ge dom 800 kr/mån av mitt 1000 kr/mån barnbidrag/studiebidrag och fick en egen dator samt blev uppkopplade på ADSL när det kom till byn.

I dag är det lite annorlunda man har 1gbit uppkoppling i jacket i hallen, råd till fräsch dator men istället inte tid att lira eftersom man har jobb, barn, sambo samt en egen firma på gång som också tar tid. Life is a bitch!

Det som är så lustigt i dag är att helt plötsligt vet alla vad D3 är och dom som typ tyckte man var en nörd eller idiot som satt uppe hela nätterna och nötte D2 och tog sina pengar till att betala för Internet och dator. Kan lugnt campa utan för någon natt-öppen spelbutik för att få lägga vantarna på spelet direkt när det släpps och inte göra något annat alls förutom spela men i dag är det inte något konstigt alls. Ironi!

Samma sak gäller iof WoW jag lirade closed beta, open beta och ca 1 år när spelet släpptes men alla tyckte man var dum i huvudet som betalade för ett spel varje månad. Så eftersom man var ganska själv så slutade man efter ca 1 år, och i dag när man bara spyr åt vad Blizzard gjort med WoW så lirar var och varannan person spelet 24/7. En slags återkommande ironi!

Så i dag ser jag dagligen på Facebook om hur dessa personer uppdaterar om nya D3 grejer och postar att dom varit och köpt D2 och D2:LOD och börjat "värma" upp lite inför släppet av D3. D2, detta spel som dom år 2000 bara tyckte var löjligt, dåligt och menlöst då man bara sprang runt och hackade saker hela dagarna och gjorde det om och om igen.

Som sagt jag är delad i hypen! För mig är spelet riktigt hypat och jag har verkligen längtat men det känns som att den andra stora gråa massan mest hypar upp spelet pga utav att det är lite populärt att vara gamer och dräggla efter nya titlar. Gärna stora titlar som D3 då det drar tills såg fruktansvärt stor uppmärksamhet och anhängarskara där dom kan få vara med och känna sig delaktiga.

Mina tankar om D3!

Mvh,
Viper@God

Du hade en annorlunda uppväxt än mig, lite iaf.

Jag rörde mig i både nörd och fotbollskretsarna och slapp att bli nördstämplad. Andra hade det värre. Idag är världen annorlunda och Blizzard har en annan kontroll på hypen. Jämför med alla garage rock band som blivit mtv mainstream nu.
De har dessutom bevisat nivån de kan leverera på med WoW/SC2 etc. Det lustiga, som du säger, är ju hur denna hype fortplantar sig i en mängd människor som aldrig riktigt testspelat dessa bevis. Kan vara så att så många har sett hur bra deras gamla spel är, hört folk berätta om när de va små etc? Många bäckar små kan erkänt också bygga varumärken ju.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobs0n:

Tack för en trevlig tråden, gamla minnen kommer tillbaks

Själv så spelade jag både d1 å d2, älskar som sagt det mörka i dom. Dock så har ju Diablo 1 mkt mer känsla tycker jag. Jag har knappt läst lr sett nånting av d3 för att få en härlig känsla när jag köper det Blir dock lite orolig när ni säger att det är mkt ljusare år Wow likt.. Hoppas att dom har behållit Diablo känslan

Körde igår, jag är inte missnöjd över stämningen alls.

Många fina minnen från datorålderns början!

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Jag spelade aldrig riktigt varken D1 eller D2. Jag såg att de skulle släppa D3 och då tänkte jag, fan dags att se vad det handlar om.
Började lira lite D2 och märkte att det var riktigt riktigt kul för att vara så gammalt. Så jag lirade igenom 80% sen tog andra spel över ( var inte riktigt hyper på den gubben jag lirade på och var för lag för att börja om allt ^^ ).
Fick D3 betan för ett tag sedan och har lirat igenom den mångtals gånger. Det blir till att lira sönder det när det släpps!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Tog bort lite offt.

ö
Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat diablo och tilläggen, samt diablo 2 när de kom ut en gång i tiden.... 2an var inte lika bra ovan jord som 1an, men annars väldigt snarlik fast mer av allt. Nu när jag provat betan i helgen så måste jag säga att jag är delad... jag både gillar det och inte gillar det, atmosfären finns där fortfarande och musiken är bra som vanligt, men grafiken stör jag mig på... 1an var känd för sin enormt snygga grafik ju, men nu känns denna diablo 3 som gammal sunken wow grafik som äcklar mig, men när man väl kommer till gtottorna osv så ser det bätte ut, men ändå känns det som de missat något stort där med denna gamla kantiga "tecknade" grafik, det är något man stör sig på tycker jag... jag hoppas grafiken ser lite bättre och fräshare ut i den slutgiltiga utgåvan i mitten av maj.

För mig var det atmosfären och musiken samt den detaljrika snygga grafiken som mest lockade i diablospelen och alla de goa monster som skulle styckas upp ett spel att riktigt koppla av till och njuta, satt mycket med dem efter de släpptes.. ibland lät jag det stå på bara för att höra den avkopplande musiken.

Jag har beställt för länge sen nu collectors edition, men även om jag är kluven när det gäller grafiken så ska jag ha detta spelet, ingen tvekan om det. Men jag förstår faktiskt inte riktigt hypen, och är lite besviken på betan iallfall efter denna lååååååååånga väntan, men vi får se hur det ser ut i mitten av nästa månad.

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem

Jag håller helt å hållet med, vart kommer denna D3 hypen ifrån? Fortsättning på ett 10 årigt gammalt spel som många av dagens ungdomar inte kan ha varit med om. Jag själv är uppväxt på den tiden då D1-D2 dominerade, de var tider de. Jag kan även medge att jag tyckte och fortvarande tycker spelmässigt att D1 var mkt mer spännande / roligare än D2. Upplevde både musiken/ljudeffekterna och grafiska miljön i D1 mkt mer tillfredställande än 2an, känns nästan i efterhand som att man tvingade till sig att gilla D2, undra hur det blir med D3?

Men nu är jag dock smått besviken efter D3 beta testet det är inte alls samma känsla längre alls, spelet känns allt för linjärt samt för enkelt? Nä när blizzard north drog så dog även Diablo antar jag tyvärr =/ Hoppas kan man alltid göra, återstår å se till releasen..

Hypen måste nog ha byggts på att det har skrivits så mycket bra om de tidigare spelen att det är för höga laddade förväntningar på 3an av de flesta.

Dock undar jag när D2 servrarna kommer ryka.. de lär väll göra de snart efter 3an Det är trots allt gamla Compaq P3-P4 vad jag har sett, de lär sjunga på sin sista visa nu efter alla dessa år

Permalänk
Medlem

Ok, låter bra då! Hur mkt av WoW känslan är det då?

Skrivet av kyre:

Körde igår, jag är inte missnöjd över stämningen alls.

Många fina minnen från datorålderns början!

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobs0n:

Ok, låter bra då! Hur mkt av WoW känslan är det då?

Optimistiskt sagt så är de bra delarna från WoW där. Själva spelet är fortfarande Diablokänsla, men det är välpolerat som WoW. Långsamma moment plockas bort, allt är snyggt, menyerna genomtänkta och sådana saker är ju från WoW, "användafriktionen" är låg, om du förstår uttrycket.
Däremot är ju spelet väldigt linjärt och jag hoppas att världen kommer kännas lika stor som WoW när vi får se alla akterna. D2 hade ju 4-5 akter men jag hoppas att tilläggen sen blir fler än bara en extra (Lord of Destruction +1 akt).

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Nu har jag inte spelat D2 på tio år, men ser att webhallen precis bredvid jobbet har diablo 2 plus LoD för en kaffepeng, så funtar på om det ens är värt att införskaffa för att lira på min win7 burk. Kommer det ens gå starta utan att hålla på strula i timmar?

Och är det fortfarande nice, eller finns det annat att kötta på med innan D3 bomben släpps?

Är så himlai valet o kvalet.

Kanske kan man också på nåt smidigt sätt köra ut det till ipaden med splashtop så man kan ligga i sängen eller soffan o hacka på...
Vilket leder mig till frågan; hur mycket behöver man tangentbordet i stort? Har för mig det mesta går sköta med klickande på ikoner mm...

Permalänk
Medlem

Jag har spelat Diablo 2 LoD väldigt väldigt länge...

Permalänk

Då kanske du kan svara på några av frågorna kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Nu har jag inte spelat D2 på tio år, men ser att webhallen precis bredvid jobbet har diablo 2 plus LoD för en kaffepeng, så funtar på om det ens är värt att införskaffa för att lira på min win7 burk. Kommer det ens gå starta utan att hålla på strula i timmar?

Och är det fortfarande nice, eller finns det annat att kötta på med innan D3 bomben släpps?

Är så himlai valet o kvalet.

Kanske kan man också på nåt smidigt sätt köra ut det till ipaden med splashtop så man kan ligga i sängen eller soffan o hacka på...
Vilket leder mig till frågan; hur mycket behöver man tangentbordet i stort? Har för mig det mesta går sköta med klickande på ikoner mm...

Det är lungt, regga bara nycklarna på Battle.net och tanka ner installationsfilerna där så fungerar det prima på Win7.

Och ja du kan sköta hela spelet med enbart musen, om man nu vill.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Awesome, tusen tack för förtydligandet.
Då blir det att hämta ut ett trevligt ex av D2 i eftermiddag och köra ut det till padden i väntan på D3 och kommande Baldurs Gate till iOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Till att börja med, suverän tråd då jag vart enormt besviken på öppna betan som spelades klart under natten.

Jag fyller 30 år imorn, har testat att spela så mkt jag hunnit med under mina år och lirat de flesta stora speltitlarna,
dock förutom just Diablo serien..
Valde nu att testa öppna betan och spelade ut den relativt fort.
Känns vid första tanken att spelet är grovt överhypat.
Det känns som att det lika gärna kan vara Zynga som har gjort det eller att Farmville har använt en större budget för att göra spelet..
Röstskådespeleriet är bland det sämsta jag sett på ett så hypat spel.
Och spelkänslan generellt känns rätt så fattig, där det dock flashar till med sjysst grafikeffekter lite då och då.

Ni som spelat igenom ettan och tvåan, känner ni igen er? Syftar då på den öppna betan.
ÄR det såhär Diablo ska kännas eller har Blizzard missat någonting? Känns spelet "fattigt" på nåt sätt?

Det är enormt svårt för oss som aldrig lirat serien förr att kunna sätta fingret på hur bra trean är om man som sagt aldrig
haft turen att spela de två första spelen.

Blizzard har klart och tydligt sagt att act 1 på normal är spelets tutorial. Klart att det känns fattigt eftersom allt inte finns med. Att man spelade ut den fort är precis som det skall vara.
På högre levlar kommer man kunna gemma vapen osv för att finslipa på sin gear. Man lär behöva ha taktiker på bossar och et kommer finnas gömda ingame dungeons , gear osv. Det finns tom en cowlevel

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Cow level FTW!!

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det finns tom en cowlevel

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

http://diablo.wikia.com/wiki/The_Secret_Cow_Level

Permalänk
Medlem

Nu var det iofs inte laddskärmen till Diablo 2 jag länkade.

Edit: Ah, du menade att Blizzard alltid nekar till kossorna.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Var ganska liten när Diablo II kom så av den anledningen spelade jag det aldrig, och ja, jag finner hypen lite konstig eftersom det jag sett av spelet inte verkar vara något extraordinärt. Men förstår att dem som spelat de tidigare spelen är uppspelta.