Nytt headset - Corsair Vengeance 1500?

Permalänk
Medlem

Nytt headset - Corsair Vengeance 1500?

Hejsan, ville höra vad ni hade för åsikter om http://cdon.se/hemelektronik/headset_corsair_vengeance_1500_d.... Dvs. Corsair Vengeance 1500 Dolby 7.1 Headset.

Tänkte slå till nu när det var 25% rabatt på all gaminggear på cdon. Innan hade jag ett Creative Fatal1ty, vilket tyvärr gick sönder. Det var väll okej, men micken brusade lite och ljudet var väll inte så fantastiskt. Har även kört med Siberia v2, vilket jag gillar men även den micken är lite skum ibland. Jag känner för något annat, så vad har ni för tankar om Corsairs headset 1500?

Jag vill ha bra ljud till både musik och spel som BF3 m.m och micken måste vara tydlig och bra så att andra hör mig, gärna utan brus då! Jag har inget separat ljudkort eller liknande i min dator, bara det inbyggda på moderkortet MSI P67 C45 (tror det heter så). Både 3.0 och 2.0 usb portar (tror jag) då vissa haft problem med detta headset ikopplat till 3.0.

Är det ett bra headset? Jämfört med steelseries populära v2?

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon åsikt att dela med sig? Självklart finns det fler reviews och trådar att hitta om detta, men jag är intresserad av att veta hur det står sig mot steelseries, för annars köper jag ju det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Ingen som har någon åsikt att dela med sig? Självklart finns det fler reviews och trådar att hitta om detta, men jag är intresserad av att veta hur det står sig mot steelseries, för annars köper jag ju det!

Grymt ljud, ifall du har fint ljud kort, köp 1300 annars så råder jag dig att slå till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

G35!
Jag äger ett par G35 och min bror ett par 1500

Personligen så gillar jag mina G35 mycket mer, ljudet är bättre

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |