Hejsan, jag har problem med, jag vet inte riktigt än,, men symptomen är att i vanlig grupp eller single konversation i Skype så ballar min mic ur totalt och producerar höga brusningar/knastranden/sprakanden samtidigt som min egen röst sänks, detta märks alltså inte alls från mig utan från alla andra som jag pratar med. Har väldigt svårt att tro att det är hårdvaru relaterat då jag har nytt moderkot och headset, ett gigabyte z68 ud3h b3 respektive ett Corsair HS1A. Jag kör alltså på det inbygda ljudkortet, och dem drivrutinerna har jag uppdaterat, och även moderkorts drivrutin. När det händer, vilket verkar vara totalt random, så kan jag lösa det tillfälligt genom att dra ut micen och sätta i den igen, hur det nu löser någonting kanske är ett ännu större mysterium.
Mailade också corsairs support, ett välformerat och tydligt brev där jag beskrev mitt problem, fick svar hyffsat snabbt, ett sådant roligt auto svar som inte hjälper mig på något sätt och förmodligen skickas ut tresiffrigt dagligen.
Bör också nämnas att inom min krets så har flera personer liknande problem i skype, inte lika brutalt dock. Har även testat flera versioner av Skype..
Tacksam för vad än hjälp som kan ges.