Permalänk
Medlem
Skrivet av Peldan:

Jag fixade det andra problemet

som jag sedan redigerade bort ur mitt inlägg

Dold text

Va bra att det löste sig!

Skrivet av dammskog:

herregud vad armborstet suger!!!

dåligt sikte och när man väl ska försöka få tillbaks pilarna så påbörjar man typ ett buggigt hitta det dolda objektet-spel som pågår i flera minuter.

ibland är det helt jävla omöjligt pga clipping så att kropparna faller igenom en vägg och inte går att komma åt

ångrar rejält att jag bytte bort mitt winchester

Dold text

Håller fullständigt med dig om att armborstet suger, den borde bli bättre så att man kan överväga att använda det. Men winchester är en av de vanligaste vapnen så det lär inte ta länge innan du hittar ett nytt.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

herregud vad armborstet suger!!!

dåligt sikte och när man väl ska försöka få tillbaks pilarna så påbörjar man typ ett buggigt hitta det dolda objektet-spel som pågår i flera minuter.

ibland är det helt jävla omöjligt pga clipping så att kropparna faller igenom en vägg och inte går att komma åt

ångrar rejält att jag bytte bort mitt winchester

Ja, winchester är ganska vanlig hade en hel alice och halva inventoryn full med ammo.

Permalänk
Medlem

Hahaha, liten update.

Jag befann mig vid Cherno Power Plant, och såg ett hus som stod helt öppet. Jag gick in i det, och hittade typ 7 döda personer på marken, varav 2 var bandits. Jag gick direkt bort till banditerna. En hade en AK47, och en annan hade en M16. Jag tog AK47an och allt annat banditerna hade, bland annat:
Kikare
Tändstickor
Taggtråd
Hunting Knife
Revolver
Kött
Blodpåse
etc etc.

Jag satt ett tag och undrade vad jag skulle göra, det spöregnade utomhus och ja.. Det fick min dator att lagga hahaha.
Plötsligt hörde jag att något rörde sig där ute, satt ett tag till men tänkte inte på det. Jag gick ut och såg direkt ett par villor, tänkte att jag skulle dit. Det flyger genast typ 20 AK-47-skott förbi mitt huvud, och jag springer runt ett hörn med livet i behåll, och disconnectar, manlig som jag är.

Fyfan vad nice, blev typ rik.

EDIT: Känner mig relativt smart som trycker Respawn..

EDIT2: Förlorade tydligen inga items av respawn. Aja, säger bara förlåt till alla för att jag disconnectade! Jag vet att det är fegt, men jag laggade och det var typ 5 bandits.

Permalänk
Medlem

Lite trist att det är närmast omöjligt att komma in på server

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv

Jag har försökt i över en timme att ansluta och har lyckats komma in på två. Den första var det natt på och två timmar kvar till gryning så den gick jag ur. Nästa jag kom in på (en halvtimme senare eller så) var det dagtid men där spawnade istället inget.

Permalänk

Se där e kebabhyvlarn spelade med er igår, när vi loota chernos lägenheter och ordna blood påsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Jag hann inte svara på ditt PM innan jag drog till sängen och slagga.

Förövrigt så hittade jag klocka, fyra mag till min AKS-75 Kobra, Grillat kött och en kniv.
Somsagt tog inte allt för mycket men i övrigt fanns det massor med vapen, ammunition och mat, dock inget jättefancy.

e kobran bra?

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag lyckades ta mig till ett sjukhus helt oskuten. Har en massa medical supplies nu. Skulle haft en större ryggsäck bara så att jag kan få med mig än mer.

Finns det större ryggsäckar än ALICE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag lyckades ta mig till ett sjukhus helt oskuten. Har en massa medical supplies nu. Skulle haft en större ryggsäck bara så att jag kan få med mig än mer.

Finns det större ryggsäckar än ALICE?

har hörtalas om en som ska va lite större men inte säker.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

hur equippar man en ryggsäck som man hittar?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu har vi ett eget forum till Arma!

Låter tråden vara öppen så länge, men skapa gärna separata diskussionstrådar till olika ämnen för att göra det lite mer lättöverskådligt för nyanlända spelare.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLLA:

e kobran bra?

Den duger. Dock låter den för mycket för min smak, dock är geväret pricksäkert på lite längre avstånd. Winchester 1866 är fortfarande ett favoritvapen just för att den är rätt ljudlös.

Dock spelar jag med min bror och han har Winchester, så då tänkte jag att det kan vara bra att ha ett vapen i gruppen med grövre kaliber om man skulle träffa några banditer.

Har alltid hållt mig borta från stora städer, gillar mer att gå till småstäder och kolla efter supplies där.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Skrivet av Tagert:

hur equippar man en ryggsäck som man hittar?

hade problem med det också, tror jag lyckades genom att trycka på scrollen.

Permalänk

Ja det finns en större ryggsäck än alice Coyote Backpack har 4 mer slots.

dayzwiki.com finns bra mycket information uppe på nu

Permalänk
Medlem

Köpte precis Arma, aldrig testat innan, men jäklar så sugen jag blev på detta modet!

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Nu har vi ett eget forum till Arma!

Låter tråden vara öppen så länge, men skapa gärna separata diskussionstrådar till olika ämnen för att göra det lite mer lättöverskådligt för nyanlända spelare.

Tackar!

EDIT: Vill bara tipsa alla om att ArmA 2 CO är fet billigt på cdkeyhouse:
http://www.cdkeyhouse.com/video-games/simulation/buy-cd-key-a...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ruggigt bra ut, enda nackdelen jag kan peka ut är väl det att det är lite för ljust. Dygnsrytm hade vart väldigt bra, så vet man att när natten kommer så måste man vara lite mer försiktig.

Permalänk
Inaktiv

Goddag, när jag klickar på att ladda ner DayZ så kommer det upp följande bild!

Hur ska jag göra för att ladda ner det?

Tack i förväg

Permalänk
Skrivet av anon166065:

Goddag, när jag klickar på att ladda ner DayZ så kommer det upp följande bild!

http://img207.imageshack.us/img207/7257/namnlsjnf.png

Hur ska jag göra för att ladda ner det?

Tack i förväg

Bara klicka på de olika filerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nooh:

Ser ruggigt bra ut, enda nackdelen jag kan peka ut är väl det att det är lite för ljust. Dygnsrytm hade vart väldigt bra, så vet man att när natten kommer så måste man vara lite mer försiktig.

Öhm, det är 24 timmars dygnsrytm. logga in på en EU server kl 20-22 när månen inte kommit upp än ska du få se på mörkt.. Du ser iprincip konturer mot himmelen, inget mer. även med brightness och gamma uppskruvat till max.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

någon som har problem med detta spelet och nvidias senaste drivrutiner?

massor med artefakter ibland om jag tittar åt ett håll och sen kraschar spelet.
hänt 6-7 gånger nu

Permalänk
Medlem

Försökt o köra idag, men det är alldeles för jobbigt o behöva sitta o spamma enter för o komma in på en server. Speciellt nu när vi kör 5 st tillsammans. Även fast det ökat lite med servrar så är det alldeles för få. Och oftast när man kommer in så är det under 100 zombies så man måste byta server ändå pga buggen som inte ger loot. Vet att spelet är alpha, och att man behöver starta egna servrar. Men man blir fortfarande väldigt less på detta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Bara klicka på de olika filerna.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Försökt o köra idag, men det är alldeles för jobbigt o behöva sitta o spamma enter för o komma in på en server. Speciellt nu när vi kör 5 st tillsammans. Även fast det ökat lite med servrar så är det alldeles för få. Och oftast när man kommer in så är det under 100 zombies så man måste byta server ändå pga buggen som inte ger loot. Vet att spelet är alpha, och att man behöver starta egna servrar. Men man blir fortfarande väldigt less på detta.

Då har ni ju ändå fördelen att ni är fem stycken som kan försöka komma in på fem servrar samtidigt. Då går det ju ganska fort att hitta en server som inte har den buggen. "Kan man vara glad åt lite, har man mycket att vara glad åt"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Tackar!

EDIT: Vill bara tipsa alla om att ArmA 2 CO är fet billigt på cdkeyhouse:
http://www.cdkeyhouse.com/video-games/simulation/buy-cd-key-a...

Sjukt billigt. Dock är det slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Goddag, när jag klickar på att ladda ner DayZ så kommer det upp följande bild!

http://img207.imageshack.us/img207/7257/namnlsjnf.png

Hur ska jag göra för att ladda ner det?

Tack i förväg

Denna bilden förklarar installationstegen om du har några frågor:
http://dl.dropbox.com/u/11741207/1336434889019.jpg

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Då har ni ju ändå fördelen att ni är fem stycken som kan försöka komma in på fem servrar samtidigt. Då går det ju ganska fort att hitta en server som inte har den buggen. "Kan man vara glad åt lite, har man mycket att vara glad åt"

Förvisso, inte tänkt så. om nån server ploppar upp med nån slot ledig brukar alla slänga på sig den direkt o skrika ut namnet i mumble. Så vi kommer in på en server så fort som möjligt.

Nu har ja inte kört detta lång tid alls, min nuvarande gubbe har väll en överlevnadstid på ca 18-20 timmar och detta är min 2:a char. Så ja undrar hur ofta brukar det komma ut patchar till denna mod? Tänkte vänta denna vecka o köra lite Diablo 3 o hoppas på att lootbuggen försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Förvisso, inte tänkt så. om nån server ploppar upp med nån slot ledig brukar alla slänga på sig den direkt o skrika ut namnet i mumble. Så vi kommer in på en server så fort som möjligt.

Nu har ja inte kört detta lång tid alls, min nuvarande gubbe har väll en överlevnadstid på ca 18-20 timmar och detta är min 2:a char. Så ja undrar hur ofta brukar det komma ut patchar till denna mod? Tänkte vänta denna vecka o köra lite Diablo 3 o hoppas på att lootbuggen försvinner.

Ett tag patchades det en gång om dagen men nu har det blivit lite mer mellanrum. Nuförtiden är det nog ungefär 2-3 dagar mellan patcherna (om man bortser från hoppet som varit nu). Rocket har även sagt att han inte jobbar på modden på helger.

Permalänk
Medlem

Lyckades plocka på mig lite fina grejer på flygplatsen i nordväst ikväll. Förväntade mig att bli full av kulhål då jag fått höra att flygplatserna är "hot zones" men icke, jag och kompisen sprang runt och lyste friskt med ficklampa och flares. Numera har jag ett trevligt hagelgevär med inbyggt lyse så man slipper växla mellan gevär och ficklampa.

Nu saknas det bara nattkikare/goggles.

Permalänk

HELVETE alltså. Hoppade in på en av dom nya svenska servrarna (SE) och fick syn på en bandit springa över en åker med AK och in i skogen. Bestämmer mig för att följa efter, så jag springer mellan varje buske bakom honom, livrädd över att han ska få syn på mig (uppenbarligen hade han avsevärt bättre gear än mig). Efter tio minuter när jag jagat honom i skogen ett tag så stannar han vid ett träd och pustar ut. Då kryper jag sakta bakom honom med min Winchester och pungar ut skott efter skott i ryggen på honom.
Till slut faller han och jag känner hur adrenalinet har fått mig alldeles skakig. Jag kryper försiktigt fram till hans ruttnande lik och inser att jag har dödat Rambo. Karta, kompass, AK, M9-pistol, eldstickor, ficklampa, oändligt med mat, och mycket mycket mer. Samtidigt som jag håller på att dö av glädje så ser jag en till bandit försvinna bakom ett träd kanske hundra meter bort. Jag blir enormt stressad och börjar roffa åt mig så mycket som möjligt innan jag kan bli upptäckt av mitt offers kompanjoner.

Lyckan håller inte länge förrän jag hör gevärskott flyga förbi öronen på mig, ett träffar omedelbart, och jag lägger händerna på ryggen och flyr. Långt kommer jag inte förrän jag blir skjuten i ryggen av dom hämndlystna banditerna och jag faller till marken. Jag inser att jag hållt andan under hela mordet och flykten.
EPISKT.