Hittade en fuskare men kan inte anmäla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Kör inte heller där. Men det jag menade på var att Webhallen som förmodligen är de populäraste svenska servrarna, är helt fultproppade med fuskare är ju skandal... Jag trodde Gotland servrarna var helt döda numera eftersom dom la ner verksamheten så att säga, men det är väl samma som med TV2 antar jag. Inga admins längre, bara servrar som är igång. Det är dock väldigt skönt att ha egna servrar, så kan man alltid ta bort fuskare och annan ohyra ifall dom skulle komma in. Ganska ovanligt att det händer, men inland så händer det väl.

Lagt ner verksamheten ? Vi (är sedan länge admin där) är aktiva som förut. Även om vi minskat lite servers osv. Några servers brukar vara igång, dock inte som på bf2 tiden

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zuggmate:

Men det betyder inte att man ska sitta och le och tycka att det är roligt med fuskare. Det är extremt jobbigt när man spelar och så kommer en annan människa och förstör spelet.

Jag hoppas jag inte verkligen jag låter elak nu, men när jag såg original videoklippet kunde jag inte göra mer än att asgarva. Det såg roligt ut när han blev nedskjuten hela tiden.

Jag är ledsen men jag tar det hela inte på så stort allvar. Kanske är det så för att jag aldrig spelar online och bryr mig inte så mycket.

Visst kan jag känna viss sympati, men vad ska man göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

jag har lagt många dagar åt att få fram ett bra automatiskt system för att banna fuskare, vad man ska gå på osv. I slutändan är det oslagbart med admins som har is i magen och erfarenhet.
Vist han har okej statistik. Under en 2x vecka och med lite lagspel är det dock inget större problem att få upp dom satsen. Han träffar lite bättre än mig och hans Kd sticker ut. Å andra sidan har han inte lirat många timmar. Annars inget jätte konstigt. Han ligger ganska högt på många vapen i både Kpm och träffsäkerhetn. men åter igen, inte så många spel timmar. Något som kanske skulle funka är om man får ex 10hs på en sekund eller likande. Skitsvårt att ha ett system som tar fuskare, som är bra och inte är en person. Tycker iaf jag.

Kan förstå att det är komplext att dra gränser och se helheten, men Dice borde ha resurserna att röka ut de som fuskar, för att göra sig själva och admins en tjänst.

Rank 48 på 15 timmar luktar fusk tycker jag. Likaså 322 kills och K/D 21 som han hade på sista matchen, för att ta ett exempel.

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Kan förstå att det är komplext att dra gränser och se helheten, men Dice borde ha resurserna att röka ut de som fuskar, för att göra sig själva och admins en tjänst.

Rank 48 på 15 timmar luktar fusk tycker jag. Likaså 322 kills och K/D 21 som han hade på sista matchen, för att ta ett exempel.

//Lasse

KD absolut den är extrem, säger inte emot det. Killen har lirat 15 timmar man orkar köra en spm över 4k under 15 timmar. Så att nå den ranken så fort är inte helt omöjligt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Neeb:

Lagt ner verksamheten ? Vi (är sedan länge admin där) är aktiva som förut. Även om vi minskat lite servers osv. Några servers brukar vara igång, dock inte som på bf2 tiden

Ah okej. Har en i våran klan som tidigare var admin hos Gotland och han sa att det bara är en admin kvar hos Gotland. Det var snack om att slå ihop med Uppsala Universitet men det blev inte något av det.
Men det var ju ett tag sedan, så kanske något nytt har hänt

Skrivet av tjobbo:

Spelar nästan bara på TOP Nordic Battlegroups servar när jag spelar, trevligt folk där inne!

Har inte sett dig inne på ett tag nu (om du nickar Tjobbo i spelet också). Tagit ett litet break från spelet eller?

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Hedersmedlem

En siffra som talar ett ganska tydligt språk vad gäller det här är antal kills / antal hits med ett specifikt vapen.
I detta fallet om vi tittar på hYko666's statistik med SCAR-H så har hYko666 i skrivandets stund 128 kills och 144 hits. Dvs att ~89% av kulorna som träffar en fiende dödar. I mina ögon talar en sån siffra för damage modifier.
Själv ligger jag på blygsamma ~22% med SCAR-H.

Roligare är att kolla på hYko666's AKS-74u, ~97% kills/hits, 17,35 KPM (i nästan 18 minuter).

Så jag är helt med i resonemanget att hYko666 luktar fisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Ah okej. Har en i våran klan som tidigare var admin hos Gotland och han sa att det bara är en admin kvar hos Gotland. Det var snack om att slå ihop med Uppsala Universitet men det blev inte något av det.

Har inte sett dig inne på ett tag nu (om du nickar Tjobbo i spelet också). Tagit ett litet break från spelet eller?

AV ren nyfikenhet? vilken klan lirar du i ? Är ett gäng admins kvar, har nog aldrig varit bara en Ang uppsala + gotland så tror jag du är ute och cyklar såvida du ine har jätte färsk info ?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Neeb:

AV ren nyfikenhet? vilken klan lirar du i ? Är ett gäng admins kvar, har nog aldrig varit bara en Ang uppsala + gotland så tror jag du är ute och cyklar såvida du ine har jätte färsk info ?

Jag är VCL och huvud admin i TOP Nordic Battlegroup. Jag själv har ingen koll på BFG, men den tidigare BFG adminen heter Mellanmjölk. Kanske någon du känner igen?

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Jag är VCL och huvud admin i TOP Nordic Battlegroup. Jag själv har ingen koll på BFG, men den tidigare BFG adminen heter Mellanmjölk. Kanske någon du känner igen?

Absolut, vet vem han är. (:

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Neeb:

Absolut, vet vem han är. (:

Hehe okej Han joinade oss redan under BC2 så det var ett tag sedan. Sen har han säkert haft kontakt med BFG till och från men inte riktigt varit en admin längre vad jag antar jag.

Visa signatur

📱OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Hehe okej Han joinade oss redan under BC2 så det var ett tag sedan. Sen har han säkert haft kontakt med BFG till och från men inte riktigt varit en admin längre vad jag antar jag.

MM, mjo jag har varit admin sen typ ~2006 inom bfg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Yes jag nickar Tjobbo i spelet med, men har inte spelat på ett tag nu, men blir att spela lite mer efter sommaren

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Yes jag nickar Tjobbo i spelet med, men har inte spelat på ett tag nu, men blir att spela lite mer efter sommaren

Ok! Du är välkommen

Visa signatur

📱OnePlus 6

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

http://www.youtube.com/watch?v=OR7L5McoQes&feature=player_det...

Det går jävligt fort för dig också att döda på det avståndet där. Och som sagt, du "hör" bara 1 skott, men det kan vara 2-3 skott.

Det är uppenbart att det endast är ett skot som träffar, hur träffsäker han än är. Om du tittar på hits to kill ratio så faller din teori, för då skulle killens ratio vara en tredjedel av vad den är nu. Tror att du trollar, eller inte är erfaren inom battlefield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

Det är uppenbart att det endast är ett skot som träffar, hur träffsäker han än är. Om du tittar på hits to kill ratio så faller din teori, för då skulle killens ratio vara en tredjedel av vad den är nu. Tror att du trollar, eller inte är erfaren inom battlefield.

Tro mig, jag trollar inte och jag anser mig vara en bra BF3 spelare (Dock långt ifrån proffsig).

Dock har du rätt på din bedömning (för det var inget jag tänkte att kolla på) över att hans statistik visar att det inte var sånt. Det enda jag utgick från är egen experience från spelet när jag har blivit dödat och det endast har låtit som 1 skott har blivit avlossat, men jag vet att det är minst 5 st från en P90 som har träffat mig. Netcoden är inte perfekt.

Det jag försöker göra endast är inte att misstänka han för att vara en hacker utan att träffat på han själv i ett spel, där man kan göra en bättre bedömning. Jag vet att det finns spelare som faktiskt är helt grymma på det dom gör.

Jag har dock nu tillräckligt mycket med bevis efter att ha kollat igenom hans vapen rapporter. Kan dock inte rapportera, försöker med denna text

Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=OR7L5McoQes&feature=player_det...

Weapon used: SCAR-H
Going down from 100-0% in one shot.
Proof: 662 shots fired, accuracy 21.8% - This means that 144 shots hit the target. He then got 128 kills with the weapon. This proofs that some kind of damage hack has been used

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Men det betyder inte att man ska sitta och le och tycka att det är roligt med fuskare. Det är extremt jobbigt när man spelar och så kommer en annan människa och förstör spelet.

Byt server finns ju hundratusentals.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Xtia xProto-L
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo
Motherboard: Asus ROG Strix X570-i Cooler: AC NeXXos 1080mm
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av anon183825:

I slutändan är det bara ett spel och det finns värre saker att oroa sig för här i livet än folk som fuskar online.

Tills hela landet blir som ett nytt Grekland, fuskare är mycket att oroa sig för, personer som tänker att fusk är ok är k*äk.

Skrivet av anon183825:

Jag hoppas jag inte verkligen jag låter elak nu, men när jag såg original videoklippet kunde jag inte göra mer än att asgarva. Det såg roligt ut när han blev nedskjuten hela tiden.

Jag är ledsen men jag tar det hela inte på så stort allvar. Kanske är det så för att jag aldrig spelar online och bryr mig inte så mycket.

Visst kan jag känna viss sympati, men vad ska man göra.

Så det är inte allvarligt när en egotrippad idiot förstör för andra? vore det lika kul om jag gick in i ditt hem och målade om väggarna utan att fråga om lov.
Fuskare är att likställa med tjuvar och annat pack.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av 13ers3rk:

Man vill inte hålla på och "byta server" hela tiden. Dels måste man starta om spelet, och dels vill man givetvis spela klart matchen. De flesta som spelar BF3 går inte in på en server för att fjanta runt och sedan leava, utan man vill hjälpa sitt lag till en seger, och förstås även få poäng för det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

JAG TROR JAG HAR HITTAT EN FUSKARE!!!! http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/-Ibadkiller100I-... eller tycker ni att 2 343 660 i spm är realistiskt och 26700.0% accuracy med m98b samt 4 skott skjutna och 1007 kills

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av upl8447:

JAG TROR JAG HAR HITTAT EN FUSKARE!!!! http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/-Ibadkiller100I-... eller tycker ni att 2 343 660 i spm är realistiskt och 26700.0% accuracy med m98b samt 4 skott skjutna och 1007 kills

Naah, seems legit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Naah, seems legit.

Typisk SweC sarkasm??

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Sådana personer borde verkligen bannas automatiskt, det är helt omöjligt att ens få en tiondel av vad hans stats är utan hack. Längsta headshot 3 500 mil!?

Och självklart går det inte att reporta han, "Unable to send report, please try again later.". Har han något som hindrar att reportas eller är det Battlelogs fel igen?

Permalänk
Medlem

Det finns ju skillnad på fuskare och fuskare. Dessa fuskar med galna stats som 4 skott med en m98 och 600 kills, eller kill me all cheaters som headshottar dig i en tank från andra sidan karkand med en m16 skiter man ju ärligt talat fullständigt i. Man bara garvar.

Dom riktiga fuskarna kommer ni säkerligen inte märka, dom som gör det snyggt och inte alls uppenbart. Dessa kan vi inte ens sätta dit, går inte att bevisa. Spec mode hade dock varit en hjälpande hand (Hallå dice)..

För övrigt:
Folk som cheatar ska ha en fet perm bann, folk som anklagar felaktigt ska likaså. Man är lika less på cheaters som på folk som anklagar.

Permalänk
Medlem

Funkade att skicka report..

Permalänk
Medlem

Kontakta supporten så kan de säkert hjälpa dig.

Skrivet av Lasse468:

Dice borde ju banna automatisk om man rankar upp en gång i timmen, samt får 10-15 items på en match.

Jag har också anmält honom.

//Lasse

LoL det är inga problem att låsa upp 50 saker på en runda om du så vill det, dessutom är en rank per timma inte omöjligt. Du behöver 230K poäng för en Colonel rank, antar att du syftar på de rangerna. Självklart behöver du få många medaljer för att lyckas med det.

Skrivet av 13ers3rk:

Är ganska säker på att det finns fler fuskare än servers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Du TROR att du hittade en fuskare? LOL

Hela den där plutonen består av fuskare:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/platoon/2832655241371749...

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pjuppi:

höhö, dedär va ju inte så farligt, kolla in spelaren "xXSenTIZaTORXx" i denna omgången
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/367750...

dom största idioterna är väl Dice som inte bannar packet.
dom näst största idioterna är ni som lallar omkring i BF3 medans dårarna får fuska hejvillt haha

lägg ner skiten och hitta på nåt vettigt!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

dom största idioterna är väl Dice som inte bannar packet.
dom näst största idioterna är ni som lallar omkring i BF3 medans dårarna får fuska hejvillt haha

lägg ner skiten och hitta på nåt vettigt!

jo, dice borde ta fuskare på större allvar, speciellt när det gäller ett online-spel där man kör människa-vs-människa så att säga.
hehe mjo men man vill ju inte ha dålig quit-score jue

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av alexbriss:

Jag hittade en förbannad fuskare idag när jag spelade squad deathmatch och höll på att vinna. Det kom en snubbe på ett annat lag och plötsligt dödade hur många som helst över hela kartan. Jag ville anmäla honom efteråt på battlelog men när jag försöker skicka en rapport står det unable to send report, please try again later.

Fuskaren heter hYko666

Profil: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/hYko666/#

Jag fångade lite video när han dödade mig några gånger (tyvärr fick jag inte med de mest uppenbara tillfällena), notera när jag blir dödad vid 2:27 och titta på följande killcam, det är inte han jag siktar på bakom staketet som dödar mig, det är fulingen inne i byggnaden. Se och lyssna också hur han från och med 2:40 mejar ner alla. Om man studerar videon noga vid 0:53 kan man se att han dyker upp i dörren i byggnaden jag tittar mot, från det avståndet kan man inte bli dödad av ett skott med en Scar.

Videobevis: http://www.youtube.com/watch?v=OR7L5McoQes&feature=youtu.be

Någon som vet vad jag kan göra för att rapportera skojaren?

Skrivet av Wrathborn771:

Jag reportade honom och skickade videon, hoppas han blir bannad snart.
5k Kills, 500 deaths. pfft.

Bra jobbat killar! 1+ karma för er

Permalänk
Medlem

Då var hans stats nollställda, då kommer han fuska ännu mer för att komma tillbaka, så vem vinner på detta i slut ändan?
De borde bana honom i stället.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ