Myten om Appleanvändare?

Permalänk
Skrivet av fagballs:

Många säger att iPaden är värdelös och att det bara är en leksak, har dock en klasspolare som kör en ssh klient mot en hemdator så att han kan sitta och programmera på sin iPad, funkar kanonbra.

Då jag går på en högskola som är dominerad av dataämnen så är det här en debatt som aldrig dör, dock så är dom tyngsta Applehatarna dom som aldrig suttit vid en mac, utan som tittat på prislappen och grafikkortet. Jag själv använder gärna både PC och MAC. Dena ena är enkel att skräddarsy, den andra är vackert designad och omänskligt användarvänlig. Måste man ha den ena eller den andra? Borde det skrivas lag på att man inte får ha en egenbyggd PC och Appleprodukt i samma hem, och det inte får stå en Saab och en Volvo på samma uppfart, och att man måste dricka skumpa i centrala Stockholm och att man måste äta tre mål torsk varje dag i Göteborg?

Debatten mellan PC och Apple är så larvig att jag oftast inte gör annat än att elda på en debatt tills båda sidor är självgående, sen lutar jag mig tillbaka och njuter av att jag själv kan se det fina i mer än en produkt åt gången.

tror du råkade skriva lite fel nu, såhär ska det såklart stå för dom som inte fattade det : det borde skrivas lag på att man inte får ha en Appleprodukt i sitt hem

Vet inte hur du kunde få det så konstigt skrivet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fizzdan:

"proffs" dvs. folk som tjänar pengar på sitt datoranvändande kör apple för att det "funkar" ... folk som inte tjänar pengar på sitt datoranvändande gör det inte, då det finns motsvarande hårdvara till bättre pris ... ju dyrare nertiden är, desto större chans att användaren betalar premium för "nått som funkar" ...

jämför tex. resande säljare ... vad åker de runt i för bilar? sällan Fiat eller Renault va? ofta Volvo, BMW eller Audi, gärna 4x4, allt för att minska tiden "man står still" ...

Underskatta inte Fiat, Fiat 500 är det nog fler säljare som vill synas som åker runt i än vad det är privatpersoner, sen ska du heller inte glömma att Fiat äger Ferrari

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

tror du råkade skriva lite fel nu, såhär ska det såklart stå för dom som inte fattade det : det borde skrivas lag på att man inte får ha en Appleprodukt i sitt hem

Vet inte hur du kunde få det så konstigt skrivet

Varför ska man inte få ha det? Jag tar det som att du inte gillar appleprodukter? Antar också att ditt argument är " för dyrt" eller "går inte att gibba bf3 satfläsk på max" eller kanske "fett tråkiga produkter utan själ"? Steve Jobbs tänkte väll antagligen att det redan finns massa skräp för alla snåla gamers som diggar ikeamöbler, dags att göra något för dom andra?

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Ps: Kan vi inte införa åldersgräns på forumet eller något antitroll skydd?

även om det vore en härlig tanke så tror jag inte det skulle hjälpa, idioter finns i många storlekar och utföranden :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fagballs:

Varför ska man inte få ha det? Jag tar det som att du inte gillar appleprodukter? Antar också att ditt argument är " för dyrt" eller "går inte att gibba bf3 satfläsk på max" eller kanske "fett tråkiga produkter utan själ"? Steve Jobbs tänkte väll antagligen att det redan finns massa skräp för alla snåla gamers som diggar ikeamöbler, dags att göra något för dom andra?

Sen gör inte Apple dator för gamers utan för folk som använder dem som det verktyg och hjälpmedel en dator faktiskt är

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Ingen har svarat på frågan om vad folk gör på sina Windows 7 maskiner som gör att dom får problem.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Underskatta inte Fiat, Fiat 500 är det nog fler säljare som vill synas som åker runt i än vad det är privatpersoner, sen ska du heller inte glömma att Fiat äger Ferrari

Tja, det är likförbannat en skitbil... Funkar nog bra i sthlm, men försök övertala din säljare som har norrland att köra en..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av folk som äger flera Apple produkter är att dom ofta är helt frälsta och det finns inga alternativ. På gränsen till hjärntvättade, det är väl därför som flera tecknade serier som Simpsons, South Park tex skojat lite om detta också . Har ett par polare som är Apple frälsta och det är ingen ide att ens ta diskussionen. Sen finns det ju fanboys i alla läger men av min egen erfarenhet så blir folk som äger flera Apple produkter lättare fanboys än övriga.

Jag har ägt Iphone och vi har ett par Macar på jobbet och jag kan absolut se fördelarna med dessa. Det var en speciell känsla att packa upp de nya iMacarna på jobbet, det känns liksom exklusivt. De fungerar dessutom mycket bra. Jag själv däremot kommer inte inom den närmaste tiden köpa en Mac som bärbar eller stationär dator då jag har andra behov av en dator än det som Apple erbjuder. Men behoven kan ju ändras så man vet ju aldrig i framtiden.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Har bara läst de två första sidorna av tråden.

Vill bara säga att det är dagliga linux användare som säger att de som äger apple produkter är teknisk okunninga eftersom det ej är open source och har begränsade möjligheter att ändra och customiza själva operativsystemet.
Apple produkter är bra och användarvänliga, tekniska kunniga föredrar det och det finns många men själv argumentet att det är för tekniska okunniga är just för att det bidrar till ingen teknisk utveckling, den är bara där för att "användas" du kan knappast ändra operativsystem eftersom allt är redan förinstallerat och låst.
Windowsanvändare som hatar mac är oftast ignoranta och spelnördar, hardcore linux användare är antagligen de som startade Mac vs PC grejjen.

Sedan finns det idioter som de här vilket fyller en med hat, ignoranta personer som de är oftast stora fanboys och vägrar ifrågasätta sina värderingar och prioriteringar, de är hjärntvättade och jag ser de direkt som teknisk okunniga.
Själv har jag inget emot mac, använder windows dagligen och anser att Mac OSX är överlägsen men jag föredrar fortfarande windows p.g.a mjukvaran.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fizzdan:

Tja, det är likförbannat en skitbil... Funkar nog bra i sthlm, men försök övertala din säljare som har norrland att köra en..

Skickades från m.sweclockers.com

Fiat gör bra bilar för sin klass

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Uzor:

Har bara läst de två första sidorna av tråden.

Vill bara säga att det är dagliga linux användare som säger att de som äger apple produkter är teknisk okunninga eftersom det ej är open source och har begränsade möjligheter att ändra och customiza själva operativsystemet.
Apple produkter är bra och användarvänliga, tekniska kunniga föredrar det och det finns många men själv argumentet att det är för tekniska okunniga är just för att det bidrar till ingen teknisk utveckling, den är bara där för att "användas" du kan knappast ändra operativsystem eftersom allt är redan förinstallerat och låst.
Windowsanvändare som hatar mac är oftast ignoranta och spelnördar, hardcore linux användare är antagligen de som startade Mac vs PC grejjen.

Detta är troligen sant när det gäller datorer.

När det gäller iPad och iPhone tror jag det finns färre belägg för hatandet av användarna. Den generelle hataren av iPhone och iPad är en Androidanvändare, som för det mesta inte ens använder någon av de funktionerna som öppna Android men inte "Låsta" iPhone har.

Sweclockers-argumentet #1 mot Mac och iPhone är alltid att de kostar mycket pengar, och för de pengarna får man inte lika bra hårdvara som med en PC, och därför förstår de inte varför man ens skulle titta åt det hållet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Fiat gör bra bilar för sin klass

tja, jag känner iofs bara två personer som köpt nya fiat, och ska man förenkla det hela kan man säga att de inte gör om det misstaget.

Samma som med renault, peugeot och citroën, jättebra bilar sålänge du har garanti och kan stå ut med att bilen står på verkstad en månad om året...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

17" finns inte

Får ursäkta, 15".
Inga andra kommentarer som faktiskt är relevanta i diskussionen angående mitt inlägg?

Du har alltså läst ett inlägg för att rätta istället för att kommentera och föra diskussionen framåt.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Tja, det är likförbannat en skitbil... Funkar nog bra i sthlm, men försök övertala din säljare som har norrland att köra en..

Skickades från m.sweclockers.com

Har ni inga husbilar i Norrland? Jag fick för mig att det snarare var tvärtom.
Det finns nog en hel del bra anledningar till att dom flesta husbilar byggs på Fiatchassin.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Har ni inga husbilar i Norrland? Jag fick för mig att det snarare var tvärtom.
Det finns nog en hel del bra anledningar till att dom flesta husbilar byggs på Fiatchassin.

Va? Jag pratar om säljare på företag, inte semesterfirare ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Va? Jag pratar om säljare på företag, inte semesterfirare ...

Skickades från m.sweclockers.com

Så du menar att en biltillverkare som gör stabila plattformar för att släpa runt små hus, inte klarar av att göra något som släpar runt en lönnfet säljare?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Vill bara säga att det är dagliga linux användare som säger att de som äger apple produkter är teknisk okunninga eftersom det ej är open source och har begränsade möjligheter att ändra och customiza själva operativsystemet.
Apple produkter är bra och användarvänliga, tekniska kunniga föredrar det och det finns många men själv argumentet att det är för tekniska okunniga är just för att det bidrar till ingen teknisk utveckling, den är bara där för att "användas" du kan knappast ändra operativsystem eftersom allt är redan förinstallerat och låst.

Kan du tala om för mig exakt vad är det som är "förinstallerat och låst" i OSX?

Permalänk
Medlem

Inte så vanligt att folk klockar sina Mac-datorer, alltså hamnar dom automatiskt inte på SweCLOCKERS!

Förstår inte dessa flamewars, Mac eller PC, båda är persondatorer. Liksom surfplattor och mobiler också är på väg att bli. Bra att det finns ett urval som passar olika användare, frågar ni mig borde det finnas ännu fler alternativ, inte färre som i ett en vore "bäst".

Vanligaste anledningen att man köper en PC istället för en Mac om man behöver just en persondator är självklart priset vs hårdvaruprestanda, en PC kostar ofta hälften så mycket med samma elektronik i(men eventuellt fulare hölje). Den principen är applicerbar på både företag och privatanvändare. Sen att vi hobbypulare oftast väljer PC är ju såklart för att vi kan bygga dom själva, liiite svårare att bygga en Mac(finns Hackintosh, men där pratar vi gråzon samt att hela designbiten då saknas).

Har man råd att ha både och så ser jag det inte som mycket mer än en fråga om tjocklek på plånbok och prioriteringar. Det har ingenting att göra med hur tekniskt kunnig man är.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Så du menar att en biltillverkare som gör stabila plattformar för att släpa runt små hus, inte klarar av att göra något som släpar runt en lönnfet säljare?

Snacka om att jämföra äpplen och päron..... Med din logik är en fiat 500 en husbil...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Snacka om att jämföra äpplen och päron..... Med din logik är en fiat 500 en husbil...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du missförstår mig. Jämföra äpplen och "inte äpplen" är det sista jag vill göra.

Biltypen som passar säljare är beroende av vilken bil det är, inte vilken tillverkarlogga som sitter på dess röv.
Precis samma sak med yrkesfolk och deras datorval. En plastig macbook är inte bättre lämpad än en high-end lenovo, bara för att den palstiga macbooken tillverkas av samma företag som gör MPB.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Vill bara säga att det är dagliga linux användare som säger att de som äger apple produkter är teknisk okunninga eftersom det ej är open source och har begränsade möjligheter att ändra och customiza själva operativsystemet.
...
...du kan knappast ändra operativsystem eftersom allt är redan förinstallerat och låst.

Du får gärna utveckla vad du menar med "ändra och customiza själva operativsystemet". Några exempel så man kan jämföra med linux hade suttit fint.

Och precis som S_Z tycker jag att du kan utveckla vad som är "förinstallerat och låst".

Skrivet av S_Z:

Kan du tala om för mig exakt vad är det som är "förinstallerat och låst" i OSX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitewiz:

Och precis som S_Z tycker jag att du kan utveckla vad som är "förinstallerat och låst".

Kan det handla om att de sett hänglåset nere till vänster?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Tja, det är likförbannat en skitbil... Funkar nog bra i sthlm, men försök övertala din säljare som har norrland att köra en..

Skickades från m.sweclockers.com

I norrland kör de ju med scooter, vet väl alla.

Först tycker jag det är viktigt att man separerar Mac och Apple användare, eftersom det är ganska olika saker. Nästan alla var väl Apple användare när iPod hade typ hela MP3-spelare marknaden och iPod blev mer eller mindre synonymt för MP3-spelare. Sen dess har det ju dessutom tillkommit flera produkter som iPhone och iPad. Tror inte att iPad och iPhone förknippas lika mycket med teknisk okunninghet som Mac datorer.

Tror att myten/fördomen som nämnts innan är skapad av Apple och Mac användare själva. Hela deras, "Åhh den funkar så bra och problemfritt" tjat har väl bidragit ganska rejält till föreställningen att Mac användare inte kan lösa problem och därför vill ha en dator som fungerar felfriare. Har vuxit upp med både Mac(då framförallt stationära datorer, tror OS8 som tidigast) och PC(också stationära, 98, XP och W7) och jag har aldrig haft några större problem med någon av dem. Oavsett operativsystem så har jag stött på problem, men oftast inte svårare än att det går att lösa på några minuter.

Vad gäller änvändarvänlighet så tror jag att Apple lyckats väl i sin marknadsföring. Visst var väl Windows före Vista och 7 inge vidare, men efter att de gått mera mot OSX tycker jag inte det är så stor skillnad. Min farmor som aldrig använt än dator förut köpte en Mac efter att min far övertygat henne om det. Kan ju säga att hon i början fick ringa ganska konstant till min far för att fråga hur man gjorde något, precis som hon nog hade gjort med en PC.

Sammanfattningsvis kan man väl lugnt säga att majoriteten av alla som skaffar en dator är "tekniskt okunniga", att det just förknippats med Mac användare är nog till stor del deras egen förtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GalenStork:

De flesta proffs jag känner kör på Appleprylar, kör inte Jonas och Emil här på SweC också iPhones?

"After using the retina iPad for a while, I was shocked just how much of my everyday computing I can pull off on a tablet. Once you strip away all the needless complexities, isn't a tablet the simplest form of a computer there can be? How could it get any simpler than a tablet? Is this the ultimate and final form of computing? I wonder. It's a display in your hands, with easy full-screen applications that have simple oversize click targets to poke your finger at, and no confusing file systems to puzzle over or power-draining x86 backwards compatibility to worry about. Heck, maybe a tablet is better than traditional PCs, because it sidesteps all the accumulated cruft and hacks the PC ecosystem has accreted over the last 30 years.

If you're Microsoft, this is the point at which you should be crapping your pants in abject fear.

Jag blev bara förvånad av det han skrev i texten, han beskriver ju faktiskt aldrig VAD man kan göra med en tablet Lite därför jag inte köpt sen själv, jag ser dem bara som stora smartphones som man inte kan ringa med. Och för det så räcker min One X mer än väl?

Jag vet inte riktigt...en tablet med X86 OS skulle jag hellre vilja ha

Sen tror jag du har fått det hela om bakfoten. Det är ingen som tycker illa om produkterna som Apple gör (Hur kan man göra det, dem är helt underbara att använda), utan mer...företaget i sig. Detta kanske är en högst personlig åsikt, men jag anser att bara för att man säljer runt 50% av smartphones i världen, så behöver man inte ha 90% av vinsten. Detta är därför jag gärna håller mig ifrån Apple som företag. Produkterna har jag absolut ingenting emot, att kunna få ett OS att flyta på såpass bra på mediokra komponenter är kanske inte svårt, men det är kul att se att det finns alternativ. Sen att dem tar 900 :- för 2 extra GB minne är väl en annan femma..

Skulle uppskatta om TS läser detta:

http://www.seattlerex.com/seattle-rex-vs-apple-the-verdict-is...

Så han förstår vad det är jag menar när jag säger att jag inte tycker om ett visst företag Skulle aldrig gå så långt som att bojkotta Apple, det är bara idioter som kommer på något sånt. Jag har helt enkelt inte användning för en Facebook-maskin för 10k, då jag likväl kan göra allt det på min stationära PC

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av amius:

Skärmen på iPhone är riktigt urusel efter att jag skaffade Galaxy S3. Finns ingen anledning att skaffa iPhone förutom om man vill vara som alla andra.

Skärmen på S3 har överdriven kontrast. Lika användbart som demoläget på tv-apparater. Få saker slår S-IPS.

Skrivet av Svensktiger:

Fast det är väl inget snack om att samsungs OLED varianter är betydligt bättre.
Men hursomhellst så oavsett vilken skärm man har på en surfplatta så är det och förblir just en surfplatta, d.v.s en oerhört begränsat manick som inte tillfört nånting nytt till världen.

OLED har bra bild, men kontrasten (och därmed färgerna) är överdriven. S-IPS är vad som gäller för professionella fotografer, grafiker och filmmakare etc.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Skrivet av fagballs:

Varför ska man inte få ha det? Jag tar det som att du inte gillar appleprodukter? Antar också att ditt argument är " för dyrt" eller "går inte att gibba bf3 satfläsk på max" eller kanske "fett tråkiga produkter utan själ"? Steve Jobbs tänkte väll antagligen att det redan finns massa skräp för alla snåla gamers som diggar ikeamöbler, dags att göra något för dom andra?

snåla gamers?
Min dator kostade mer än någon mac som finns just nu
Mina argument är såklart att det är för dyrt, det kan du väll inte förneka endå?
att jag inte förstår hur folk tänker när det "jämt funkar", tycker jag ser fler som har problem med sina iphones än någon annan telefon
sen även som du sa att det inte går att spela på, många gillar ju att spela. Även om du påstår att macen är för jobb så kan det väll vara chill att koppla av och spela lite ibland?

Permalänk
Avstängd

Har fortfarande inte hittat svaret på "myten om appleanvändare" på denna tråd... Men den finns....;)

http://mrapple.se/2012/06/01/windows-8-ar-redan-fullt-av-bugg...

Permalänk
Medlem

Alla är väl överens om att Apples produkter kostar mer än konkurrenterna. Men jag håller fullt och fast vid att man (oftast) får vad man betalar för. Det beror också på var i livscykeln en appleprodukt råkar befinna sig. iMacen som jag skriver detta på är över ett år gammal och är inte konkurrenskraftig längre, men då jag köpte den i Maj 2011 var det annorlunda. Särskilt då man räknar in den underbara 27-tumsskärmen i ekvationen. 256GB SSD var inte gratis på den tiden heller. Helt klart den bästa dator jag nånsin köpt, och den kommer inte att pensioneras på läänge ännu.

Jag har petat med datorer i 20 år (började med Amiga) och tycker inte att jag passar i stereotypen. Det samma gäller för övrigt för alla mina Apple-användande vänner och bekanta, alla är geeks som tycker om saker som fungerar. Dom jag känner som är "tekniskt inkompetenta" sitter oftast med nån billig pc-laptop från Giganten eftersom dom inte tycker det är värt att spendera mera.

Ordet "tekniskt inkompetent" är inget jag direkt vill ta i munnen längre. Visst, nån form av baskunskap måste man ju ha, men dagens pc-burkar (dit räknar jag i viss mån även macen) är ungefär lika användarvänliga som en T-Ford. På den tiden var det bara dom "tekniskt kunniga" som klarade av att äga en bil. Idag är bilen var mans egendom oavsett om man begriper nåt om vad som händer under plåten eller inte.

Utvecklingen i bilbranschen har ju definitivt gått i rätt riktning, även om jag vet att det finns 740-raggare som inte håller med mig och hävdar att "vanligt folk inte kan meka själva längre" osv. Det är för övrigt en åsikt som funnits lika länge som bilen. Även 740 var väl hightech och utanför "vanligt folks" kunnande en gång i världen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

Detta är troligen sant när det gäller datorer.

När det gäller iPad och iPhone tror jag det finns färre belägg för hatandet av användarna. Den generelle hataren av iPhone och iPad är en Androidanvändare, som för det mesta inte ens använder någon av de funktionerna som öppna Android men inte "Låsta" iPhone har.

Sweclockers-argumentet #1 mot Mac och iPhone är alltid att de kostar mycket pengar, och för de pengarna får man inte lika bra hårdvara som med en PC, och därför förstår de inte varför man ens skulle titta åt det hållet.

...och det är därför Android plattor säljer så bra? *ironi* De säljer inte alls, knappt om du skänker dem, iPad är ett väldigt bra verktyg där du enkelt kan göra vad den är till för och väldigt många nyttiga appar i olika samanhang som t.ex förskola och för barn med autism eller inom vården och många andra yrkesgrupper, Android plattor har inget sådant att kontra med

Skrivet av fizzdan:

tja, jag känner iofs bara två personer som köpt nya fiat, och ska man förenkla det hela kan man säga att de inte gör om det misstaget.

Samma som med renault, peugeot och citroën, jättebra bilar sålänge du har garanti och kan stå ut med att bilen står på verkstad en månad om året...

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft både Renault och Peugeot och aldrig haft problem med dem, att saker hamnar på verkstad är inte pga av bilen utan pga användaren

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

...och det är därför Android plattor säljer så bra? *ironi* De säljer inte alls, knappt om du skänker dem, iPad är ett väldigt bra verktyg där du enkelt kan göra vad den är till för och väldigt många nyttiga appar i olika samanhang som t.ex förskola och för barn med autism eller inom vården och många andra yrkesgrupper, Android plattor har inget sådant att kontra med

Förskolorna i min kommun har faktiskt köpt in android (Acer Iconia).
Personligen ångrar jag att jag köpte en sådan istället för ipad2, priset var ju ungefär samma.
Men android är nästan ikapp, till och med förbi om man tänker sig att använda plattan som ersättare för laptop.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."