Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av guineapig:

kanske får bli denna istället, snikvarianten, priset passar min plånbok ialla fall

http://cdon.se/hemelektronik/22-24inch_lg_ips225v_21%2c5%22_w...

1290kr

står att det är en S-IPS på många ställen men det är en E-IPS ( bättre än e-IPS)

Skrivet av Rydisen:

Tvivlar STARKT på att det är något annat än e-IPS.
Vet att du är tvivelaktig till ebay etc men; http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixel-New-YAMAKASI-CATLEAP-23...

http://www.sweclockers.com/nyhet/14582-lg-slapper-ips235v-och...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag är inte emot att handla import av princip, jag har köpt mycket prylar från Taiwan/hongkong etc, men då har det varit frågan om några hundralappar. det är lite skillnad att slänga iväg kanske 2000kr+ och om man har lite oflyt , får en transportskadad skärm eller måndags ex.

Den du länkar verkar superbra, kan inte du beställa hem en , så kommer jag och kikar på den hemma hos dig, och köper den av dig för ...ska vi säga +10% på priset

Permalänk
Medlem

Om du menar Crossovern jag länkade till så har jag redan beställt en och den ligger på DHL för avhämtning. Kan tyvärr inte hämta den förrens om en vecka eller så men allt har i alla fall funkat bra med leverans osv. Det är många som beställt denna och liknande skärmar och det är väldigt få som haft problem som inte varit möjliga att lösa. Var bl a problem med en del nätagg i en batch men det löste sig nog för alla med att de fick nya vad jag vet. I övrigt är det ju små avvikelser på skärmarna som gjort att apple ratat dem och då får vi köpa dem för 1/3 av det normala priset. Kant ex vara någon några pixlar som är kass (något man knappast märker om man inte har förstoringsglas) eller att färgskalan inte är perfekt (vilket kan åtgärdas med inställningar osv). Inte hört talas om att någon fått ett transportskadad ex. Jag kan återrapportera när jag fått hem min.

Visa signatur

Pew pew pew

Permalänk
Medlem

Blev en Dell 2412 efter många om o men, tröttnade på att få ont i nacken av att luta mig framåt varje gång jag spelar...

Permalänk
Skrivet av guineapig:

Blev en Dell 2412 efter många om o men, tröttnade på att få ont i nacken av att luta mig framåt varje gång jag spelar...

Hur funkar det med 8ms i spel?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

Hur funkar det med 8ms i spel?

Inga problem alls så länge input lag är lågt och after images inte är för märkbart.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Inga problem alls så länge input lag är lågt och after images inte är för märkbart.

Är det något man kan läsa i produktinformationen eller måste man gå på recensioner för att få tag i sådan info?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

Är det något man kan läsa i produktinformationen eller måste man gå på recensioner för att få tag i sådan info?

Recensioner och då gärna ifrån en och samma sida med någon skärm man jämför med för att alla sidor får olika siffror.

Permalänk
Medlem

fick hem skärmen idag , helt underbar faktiskt, fina färger, vinklar och en riktigt bra fot med USB hub . Bra skärpa på text, har inte hunnit trixa så mycket med inställningarna, vit ser kanske något lite dassigt ut ( antiglare kanske?) men jämfört med min gamla 17 tums TN skärm så är man ju i himmelriket. riktigt snygg skärm faktiskt, enkla menyer med möjlighet till "hotkey" switch mellan presets tex game eller cinema

Halvmatt panel , inga speglingar alls. alla pixlar funkar

än så länge mycket mycket nöjd, tänker inte hålla på att leta fel heller

2290 inkl frakt på CDON.com

Permalänk
Medlem

Eizo FS2332.

PLS och halvmatt.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

fick hem skärmen idag , helt underbar faktiskt, fina färger, vinklar och en riktigt bra fot med USB hub . Bra skärpa på text, har inte hunnit trixa så mycket med inställningarna, vit ser kanske något lite dassigt ut ( antiglare kanske?) men jämfört med min gamla 17 tums TN skärm så är man ju i himmelriket. riktigt snygg skärm faktiskt, enkla menyer med möjlighet till "hotkey" switch mellan presets tex game eller cinema

Kul att du är nöjd !
Men spendera en stund på kalibrering, mitt ex var så långt ifrån OK man kan komma när jag fick den.
Eizo's testprogram är bra tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosh1:

Det är ändå sjukt att de måste göra IPS-skärmarna så fula!

Om du syftar på Eizo så kanske deras designer är kursare med IBMs designer där industri-design är vad det heter

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Om du syftar på Eizo så kanske deras designer är kursare med IBMs designer där industri-design är vad det heter

Mja tycker de flesta har ett väldigt konstigt utseende jämfört med TN-panelsskärmarna.

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

det där testprogrsmmet var ju bra...kanske det var gjort för eizo, alla parametrar som de sa skulle funka var ok på Dellen, jag vet inte riktigt hur man ska använda det på en annan skärm än en eizo

Permalänk
Medlem

jag vet inte vad ni spelar, men jag kör mest WOW, sjuk skillnad , sjuk, jag trodde inte min dator skulle orka med upplösningen. men jag har samma Fps på 25 lfr på 1920x1200 . som med min gamla skärm 1440x900 underbart , UNDERBART!

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

det där testprogrsmmet var ju bra...kanske det var gjort för eizo, alla parametrar som de sa skulle funka var ok på Dellen, jag vet inte riktigt hur man ska använda det på en annan skärm än en eizo

Nej det är inte gjort för eizo, det är gjort av eizo

Permalänk

Eizo Foris!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963872

Denna har fått mycket bra kritik i recensioner och har dessutom en mildare anti-glare än de flesta andra IPS-skärmar, vilket i alla fall jag tycker är ett stort plus. Dessutom har Eizo 5 års garanti.

Permalänk
Skrivet av tobbe_x90:

Eizo Foris!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963872

Denna har fått mycket bra kritik i recensioner och har dessutom en mildare anti-glare än de flesta andra IPS-skärmar, vilket i alla fall jag tycker är ett stort plus. Dessutom har Eizo 5 års garanti.

Eizo Foris fs2332 är en jävligt fin skärm!

(Sorry men jag köpte den sista från Webhallen )

Permalänk
Skrivet av guineapig:

Gjorde samma sak och är också väldigt nöjd, klart lyft för mig, inga döda pixlar eller backlightbleeding

Kan tipsa om ICC profilerna som finns här:

http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm

Använder själv den profilen som det står "x-rite Monaco Optix efter" men kör brightness 35 istället för 16 som rekommenderas till profilen ( 16 blev för mörkt ), kontrast är 75 som det står

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

Tex

http://www.anandtech.com/show/6032/asus-pa246q-24-proart-moni...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”